Η απάντηση για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα από τις πρώτες αράδες είναι, ναι! Οι φαν της φίρμας μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι. Η νέα ηλεκτρική Porsche Macan, όπως εξάλλου και η Taycan, είναι όντως γνήσια «Porsche». 

Για άλλη μια φορά, οι ομάδες εργασίας στο Zuffenahausen κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρικό υψηλών επιδόσεων, κοφτερό στον δρόμο, παρά το βάρος που ξεπερνά τους 2,3 τόνους. Καταθέτουμε λοιπόν το δείγμα γραφής διά μέσου της τετρακίνητης Macan 4 που δοκιμάσαμε.

Πρόσφατα πήραμε μια γεύση από το γερμανικό SUV στο Μαυροβούνιο και πλέον το δοκιμάσαμε και επί ελληνικού εδάφους. Το δημοφιλές αυτό είδος ήταν που επέλεξε η γερμανική εταιρεία για να λανσάρει το δεύτερο ηλεκτρικό της. Ύστερα από την Porsche Taycan, που την είδαμε σε μπερλίνα, σπορ και crossover στέισον και που προκάλεσε αναταράξεις και έκανε μπόλικο μελάνι να τρέξει στην εποχή της. Η Porsche Macan με τη σειρά της έπρεπε επίσης να συγκαταλεγεί στην τάξη των EV, διηγούμενη όμως μια πολύ διαφορετική ιστορία από αυτήν της Taycan. Οπότε, ας φωτίσουμε τη βούληση της Porsche για ένα ηλεκτρικό SUV και όχι για κάποιο άλλο, οποιοδήποτε μοντέλο.

Πριν από αυτό όμως, χρειάζεται να κρατάτε στο μυαλό σας ότι η Macan 4 λανσαρίστηκε στην Ελλάδα από 89.950, με την κορυφαία της γκάμας Macan Turbo να ξεκινά από τις €123.350. Τιμή που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με του Tesla Model Y που κάποιοι θα ήθελαν να προβάλλουν ως το κύριο πρότυπο. Το τεξανικό SUV κοστίζει τα μισά χρήματα, φυσικά και παραμένει μεγάλη εμπορική επιτυχία, βγάζει μπόλικα άλογα, αλλά παίζει σε άλλη παραλία…

Όταν έχεις DNA τόσο ισχυρό όσο η Porsche στον κόσμο του αυτοκινήτου, αναμφίβολα καθίσταται δύσκολο να κάνεις μεγάλες αλλαγές. Αυτός ήταν ο λόγος που το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού της φίρμας ήταν η Taycan. Μοντέλο που δεν αντικατέστησε κάποιο άλλο στην τότε υφιστάμενη γκάμα. Εξ ου και η Panamera παρέμεινε στον κατάλογο, με βελτιώσεις και εξελίξεις στον κινητήρα και στο υβριδικό σύστημα. Αυτός ήταν ο μόνος λόγος; Φυσικά και όχι. Οι ιθύνοντες νόες της φίρμας κράτησαν (και σωστά) μικρό καλάθι στην ηλεκτρική έκρηξη ύστερα από την πανδημία. Και δεν έφεραν τούμπα το πρόγραμμα των μοντέλων, διατηρώντας τα θερμικά πλεονεκτήματά τους. Κάτι ανάλογο δηλαδή με αυτό που έκανε η Volvo με το XC90 και το EX90.

Με την ηλεκτρική Macan όμως, η ιστορία εξελίχτηκε διαφορετικά, αφού όντως εξώθησε τη θερμική συνονόματή της στη συνταξιοδότηση -τουλάχιστον στην Ευρώπη. Έτσι, μπορεί η ευρωπαϊκή αγορά να ξεμπέρδεψε με τις Macan με βενζινοκινητήρα, αλλά στις ΗΠΑ, στην Κίνα, ακόμα ακόμα και στη Βρετανία θα διατίθενται μέχρι και το 2026.

Για να ξαναθυμηθούμε τη γενεαλογία της, η Porsche Macan λανσαρίστηκε το 2014, ανανεώθηκε το ’18 και στη συνέχεια το ’21. Όχι χωρίς λόγο βέβαια, καθώς το μοντέλο αποτελούσε best-seller για την Porsche μέχρι το 2023. Σε αυτά τα δέκα χρόνια, το κοντέρ έγραψε 845 χιλιάδες πωλήσεις σε όλον τον κόσμο. Επιτυχία που σκιάστηκε από την υιοθέτηση υβριδικού συστήματος από την Cayenne που την αντικατέστησε σε χώρες με οικολογικό μάλους.

Τούτων δοθέντων, ήταν καιρός η Porsche να αντιδράσει και να εξηλεκτρίσει 100% τη Macan. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι ήταν καλύτερο για την Porsche να αντιμετωπίσει εμπορικά το ψυχολογικό άγος των φαν με την ηλεκτρική μετατροπή της Macan παρά της 911. Η οποία θέλει να πάει τη θερμική βαλίτσα της όσο πιο μακριά γίνεται. Γι’ αυτό εξάλλου η Porsche εργάζεται πάνω σε συνθετικά καύσιμα…

Με καλές αναλογίες (4,78 x 1,94 x 1,62 m), κοντούς προβόλους, τις ζάντες των 21” που φορούσε το αυτοκίνητό μας και με τη φωτεινή υπογραφή των τεσσάρων γραμμών να βρίσκεται ασυνήθιστα ψηλά στο ζωνάρι του αυτοκινήτου άρα και στον δρόμο, η Macan ευαγγελίζεται ένα σαφώς σπορ ταμπεραμέντο. Που θα δούμε παρά κάτω αν πρόκειται για στάχτη στα μάτια…

Στις φωτιστικές μονάδες περιλαμβάνονταν φώτα LED matrix που προσφέρουν άνεση και εξαιρετική αναγνωσιμότητα του δρόμου. Ειδικά επειδή σε αυτήν την τελευταία γενιά φώτων, τα διαφορετικά μπλοκ των LED όχι μόνο κάνουν τα συνηθισμένα (προσανατολισμός ή σβήσιμο στοιχείων ανάλογα με το τι συμβαίνει στον δρόμο), αλλά και προσαρμόζουν την ένταση φωτός ώστε να μην τυφλώνουν τον οδηγό με βάση αυτό που εντοπίζει η κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ Macan.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας Porsche Macan 4 στο drive.gr