Έχοντας φτάσει στην αγορά μετά βαΐων και κλάδων το 2020, η Porsche Taycan ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανταγωνίστηκε το Tesla Model S που αλώνιζε την αγορά μόνο του για περίπου οκτώ χρόνια.
Η κατασκευάστρια της Στουτγάρδης φρόντισε να βάλει στη συνταγή τα βασικά συστατικά της φίρμας: Αθλητικότητα και υψηλή ποιότητα. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η Porsche έκανε μια σημαντική προγραμματισμένη ανανέωση στην Taycan με καλύτερη αυτονομία, περισσότερη ισχύ και βελτιωμένες τεχνολογίες.
Από το λανσάρισμά της το 2020, η Taycan έχει πουλήσει περίπου 150.000 μονάδες παγκοσμίως. Με το Zuffenhausen να εξακολουθεί να πουλά περίπου 40.000 κομμάτια ετησίως παρότι πρόκειται για μοντέλο που έφτανε στα μέσα της καριέρας του. Οφείλουμε όμως να ομολογήσουμε ότι ο ανταγωνισμός δεν είχε ενταθεί ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου… Το τεχνικό ξαδέρφι της Taycan, το Audi e-tron GT, σημειώνει σαφώς μικρότερη επιτυχία.
Από την άλλη, η Tesla με το Model S παίζει χοντρό παιχνίδι με το χαρτί των επιδόσεων για να κρατήσει ζωντανή την ηλεκτρική μπερλίνα της σε μια αγορά που νέμεται για περισσότερα από δέκα χρόνια. Στην εξίσωση αυτή, υπάρχει και η Mercedes-Benz που όμως προτιμά να παίζει το χαρτί της άνεσης και της τεχνολογίας διά μέσω των SUV με τις EQE και EQS.
Εκτός από τη Macan λοιπόν, που ήδη δοκιμάσαμε στο Μαυροβούνιο και μόλις ολοκληρώσαμε τη δοκιμή της επί ελληνικού εδάφους, η Porsche λανσάρισε εφέτος την ανανεωμένη έκδοση της Taycan. Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να υποδηλώνει η σχεδίαση του αυτοκινήτου, υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα που αλλάζουν από όσα φαίνονται… Αρκεί να διαλέξεις τη σωστή έκδοση! Και τέτοιες υπάρχουν μπόλικες: Οι κλασικές πισωκίνητες μπερλίνες, οι τετρακίνητες 4, 4S, Turbo και Turbo S, και οι Cross Turismo και Sport Turismo. Μαζί υπολογίστε τη νέα έκδοση Turbo GT (με ή χωρίς πακέτο Weissach) που φτάνει σε μέγιστη ισχύ τα 1.108 άλογα!
Εμείς «διαλέξαμε» την Porsche Taycan 4S, μιας και αυτή μας έδωσε η αντιπροσωπεία για τρεις ημέρες σκάρτες. Οπότε, σε αυτόν τον -ανεπίτρεπτα- λιγοστό χρόνο, κοινό για βολταδόρους και μέσα που κάνουν παραγωγή, προσπαθήσαμε να εκτιμήσουμε τις πολλαπλές βελτιώσεις που έγιναν στο αυτοκίνητο. Και είναι πολλές! Επί τη ευκαιρία να σημειώσουμε ότι η 4S είναι η μόνη της γκάμας που υιοθετεί συγκεκριμένο πίσω κινητήρα, λιγότερο ισχυρό λόγω του κοντύτερου ρότορα (130 mm έναντι 210 mm). Ρότορας που συνδέεται πάντα με διτάχυτο κιβώτιο. Διάταξη μοναδική στην αγορά των ηλεκτρικών, σχεδιασμένη για να βελτιστοποιεί την επιτάχυνση.
Η ανανεωμένη Taycan απομακρύνεται λίγο από το πρωτότυπο Mission E που χρησίμευσε ως βάση για την πρώτη έκδοση. Αυτό φαίνεται στα σχέδια των εμπρός φώτων, με μια φωτεινή υπογραφή τεσσάρων σημείων χαρακτηριστική της Porsche. Τα φανάρια Matrix LED με έντεκα ελεγχόμενα τμήματα είναι στάνταρ, ενώ προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις προβολείς HD Matrix LED με περισσότερα από 32.000 μεμονωμένα ελεγχόμενα πίξελ, των οποίων η φωτιστική εμβέλεια μπορεί να φτάσει τα 600 m. Μια επιλογή που κοστίζει 2.648 ευρώ και η απόδοσή της είναι καταπληκτική.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής της νέας Porsche Taycan 4S στο drive.gr