Το Audi A1 μπήκε στη ζωή μας το 2010, φέρνοντας έναν αέρα πολυτέλειας στην κατηγορία των σουπερμίνι. Απευθυνόμενο σε όσους ζητούσαν ένα premium, δυναμικό και ποιοτικό αυτοκίνητο σε ούλτρα κόμπακτ διαστάσεις. Με την εμπορική πορεία του να κρίνεται επιτυχημένη, καθώς περισσότερα από ένα εκατομμύριο Audi A1 κυκλοφόρησαν στους δρόμους μέχρι σήμερα.
Το 2019, η Audi, ανταποκρινόμενη στη συνεχή άνοδο της ζήτησης για SUV και crossover, παρουσίασε το A1 Citycarver, μια πιο ψηλωμένη εκδοχή του μικρού της μοντέλου, η οποία επανήλθε στην ελληνική αγορά φρέσκια και με νέα ονομασία. Μετονομάστηκε σε Audi A1 Αllstreet, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική ονοματολογίας της γερμανικής φίρμας για τα πιο… adventure μοντέλα της.
Όπως και το μεγαλύτερο A3 Allstreet, το νέο A1 Αllstreet διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση. Και τελικά προσφέροντας πιο πολυχρηστικό χαρακτήρα σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά (και δήθεν) έτοιμο και για περιπέτεια.
Εμφανισιακά, το Audi A1 Allstreet ξεχωρίζει από τους αναθεωρημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ βαμμένα στο χρώμα του ανοξείδωτου χάλυβα και τα μαύρα φρύδια στους θόλους. Αυτό που σίγουρα συγκεντρώνει τα βλέμματα όμως είναι η μάσκα. Η υπερυψωμένη μάσκα, το οκταγωνικό πλαίσιο που περικλείει τη τρισδιάστατη Singleframe γρίλια της με την κυψελοειδή δομή, τα νεύρα στο καπό, και φυσικά ο ευδιάκριτος λογότυπος με τους τέσσερις κύκλους τραβούν αν μη τι άλλο την προσοχή. Θυμίζοντας κάτι από τη σειρά «Q» των SUV της φίρμας. Την ίδια ώρα που η σχεδίαση του πίσω μέρους, κάνει το γερμανικό σουπερμίνι να φαίνεται πλατύτερο από όσο πραγματικά είναι.
Η γενική εικόνα που σου δίνει πάντως το αυτοκίνητο είναι διττή. Καθώς όχι μόνο πρόκειται για ένα crossoverοποιημένο, δυναμικό σύνολο, αλλά και για ένα κόμπακτ αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Αδιάφορο πάντως δεν το λες σίγουρα. Κι αυτό είναι αναντίρρητα καλό!
H πιο «allstreet» εικόνα ενισχύεται επίσης και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Που σε σχέση με το A1 Sportback είναι ψηλότερη κατά τέσσερις πόντους. Οι 3,5 προκύπτουν από τη νέα ανάρτηση με τα διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ. Άλλο μισό πόντο παίρνει από τα μεγαλύτερα λάστιχα, 205/55 R17.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, αντιλαμβάνεσαι με το «καλημέρα» τον premium και οδηγοκεντρικό αέρα που πνέει. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη. Το αριστερό περιλαμβάνει τον γνωστό για τα πολύ καλά γραφικά στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”. Και την οθόνη 10,1” του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI που κοιτάζει προς τον οδηγό.
Τα γραφικά και η απόκριση της οθόνης κονούνται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και το ιντερφέις. Αν όμως μπαίνεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi θα χρειαστείς κάμποσο χρόνο προκειμένου να εξοικειωθείς με τις λειτουργίες της. Το δεξί μέρος που αντιστοιχεί στον συνοδηγό έχει την ίδια διάταξη με τους επιμήκεις αεραγωγούς, όπως στα περισσότερα μοντέλα του Ingolstadt. To επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ποιοτικό, αφράτο πλαστικό που σε κάθε περίπτωση είναι συμβατό με τoν premium χαρακτήρα των μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Audi A1 Allstreet στο drive.gr