AddThis Website Tools

Η γκάμα της BYD στην Ελλάδα τα είχε όλα εκτός από έναν εκπρόσωπο στην πιο εμπορική κατηγορία της αγοράς. Αυτή των B-SUV. Το BYD Atto 2 αλλάζει αυτή τη συνθήκη, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό, στο υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και στην ανταγωνιστική τιμή.

Η δραστηριοποίηση της BYD στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινά από το όχι και τόσο μακρινό 2003. Με την εξέλιξή της, όχι μόνο για τα αυτοκινητικά αλλά και για τα ευρύτερα επιχειρηματικά δεδομένα να είναι αλματώδης. Αρκεί να αναφέρουμε πως μέσα στο 2024 πούλησε 4,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 3,7 ήταν NEV (New Energy Vehicles). Μετρά περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα παγκοσμίως, κατοχυρώνει καθημερινά 32 (!) πατέντες και απασχολεί περίπου ένα εκατομμύριο υπαλλήλους. Εκ των οποίων, οι 120.000 είναι μηχανικοί που εργάζονται στο τμήμα R&D. Το μεγαλύτερο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Στην Ελλάδα, υπό την σκέπη του Ομίλου Σφακιανάκη έχει πουλήσει σε έναν χρόνο 2.000 αυτοκίνητα. Σημαιοφόροι στην κατά τεκμήριο επιτυχημένη εμπορική πορεία της εταιρείας είναι τα Dolphin και Atto 3. Το πρώτο είναι ένα σχεδόν κόμπακτ χάτσμπακ και το δεύτερο ένα σύγχρονο ηλεκτρικό C-SUV. Τα συστατικά αυτών των δύο αναλαμβάνει να συνδυάσει το BYD Atto 2. Κόμπακτ διαστάσεις και τζιπάδικη σιλουέτα.

Αναμφίβολα λοιπόν πρόκειται για ένα πιο σημαντικά μοντέλα της BYD στην ελληνική αγορά. Το έργο του μόνο εύκολο δεν είναι, μιας και έχει να ανταγωνιστεί την πληθώρα μοντέλων του Ομίλου Stellantis -να είναι καλά η πλατφόρμα eCMP. Έχουμε και λέμε, λοιπόν:  Alfa Romeo JuniorFΙΑΤ 600eJeep Avenger EVPeugeot Ε-2008Opel Mokka-e. Για να συνεχίσουμε με τα ασιατικής προέλευσης MG ZS EVHyundai Kona Electric. Και φυσικά, το Kia EV3, που όπως θα έχετε διαβάσει είναι μια κατηγορία μόνο του.

To BYD Atto 2, που είχαμε οδηγήσει πριν από μερικές εβδομάδες στη Μαδρίτη, με μήκος στα 4,31 m θα λέγαμε πως τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV. Κάτι που επιβεβαιώνεται τόσο από το πλάτος (1,83 m) όσο και από το ύψος (1,65 m). Με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,62 m.

Πίσω από τη σχεδίαση του κινεζικού B-SUV βρίσκεται γνωστός Γερμανός σχεδιαστής Wolfgang Egger που στο παρελθόν διετέλεσε αρχισχεδιαστής των AudiAlfa Romeo και Lamborghini. Ως εκ τούτου, το Atto 2 έχει μια ξεκάθαρα ευρωπαϊκή αύρα. Χωρίς όμως να παίρνει κάποιο σχεδιαστικό ρίσκο που θα τρόμαζε το καταναλωτικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου. Μόνο που σε σύγκριση με τα υπόλοιπα SUV της φίρμας που έρχονται στην Ελλάδα (Atto 3 και Seal U) έχει πιο καμπύλες γραμμές, απαλές και λείες επιφάνειες.

Στο εμπρός μέρος υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dragon Face» που χαρίζει στο σύνολο επιθετική και δυναμική μάσκα. Στις άκρες του προφυλακτήρα παίρνουν θέση οι εισαγωγές αέρα και πάνω από αυτές, βλέπουμε τις λεπτές φωτιστικές μονάδες που πλαισιώνονται από την κλειστή μάσκα.

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr