Με όνομα βαρύ σαν Ιστορία και με πλούσιο βιογραφικό, το νέο Citroën C3 πάτησε στην Ελλάδα στοχεύοντας κατευθείαν στην κορυφή. Έργο που στα χαρτιά τουλάχιστον μόνο εύκολο δεν είναι. Μιας και η απερχόμενη γενιά του πούλησε παγκοσμίως ούτε λίγο ούτε πολύ 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα.
Αν στην εξίσωση βάλουμε τις συνολικές πωλήσεις των τριών γενεών του C3 από το 2002, το κοντέρ θα σταματήσει στα 5,6 εκατομμύρια. Θέλετε κάτι πιο εγχώριο; Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από το 2017 -την πρώτη πλήρη χρονιά της τρίτης γενιάς του γαλλικού σουπερμίνι στην ελληνική αγορά- μέχρι και τη στιγμή που γράφεται το κείμενο, έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας περισσότερα από 26.394 Citroën C3.
Συνήθως, όταν έχεις ένα τόσο επιτυχημένο και λαοφιλές μοντέλο όλα γίνονται πιο εύκολα όταν έρθει η ώρα της ανανέωσης. Μικρές, στοχευμένες αλλαγές, τεχνολογική επικαιροποίηση, σύγχρονη γκάμα κινητήρων και voilà. To τρένο θα συνεχίσει στις ράγες! Η Citroën όμως διάλεξε τον δύσκολο δρόμο. Αν κάτι άλλωστε μας έχει δείξει η Ιστορία είναι πως η γαλλική φίρμα σκέφτεται… out of the box. Πώς θα το λέγανε οι Γάλλοι; …mode de réflexion hors des sentiers battus. Η Citroën που τολμά, καινοτομεί και συνήθως δικαιώνεται.
Κοντολογίς, ξεχάστε το ωοειδές σχήμα των δύο πρώτων γενεών και τα AirBumps που πρωτοέφερε στην εταιρεία η τρίτη γενιά. Το νέο Citroën C3 είναι κυριολεκτικά ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία ακόμα και με νέο όνομα.
Ο στόχος του νέου C3 λοιπόν δεν είναι μόνο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των απερχόμενων γενεών του. Αλλά και να ανοίξει έναν βιώσιμο δρόμο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απέναντι στις πιέσεις που δέχεται από τους Κινέζους κατασκευαστές, κυρίως σε επίπεδο τιμής. Για να το πετύχει αυτό άλλαξε πλήρως τη φιλοσοφία εξέλιξης, παραγωγής και διάθεσης στο κοινό, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω. Αφομοιώνοντας πλήρως τα «θέλω» της εποχής σε επίπεδο εμφάνισης. Έτσι από ένα στιλάτο χάτσμπακ μεταμορφώθηκε σε ένα «μικρό χάτσμπακ με στοιχεία SUV»!
Και αυτό μαρτυρείται από την τετραγωνισμένη σιλουέτα, τις ακμές, την ψηλή κορμοστασία, τις ράγες οροφής, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και την απόσταση από το έδαφος. Που από τα 13,5 cm της απερχόμενης γενιάς έχει φτάσει στα 19,7 cm! Νούμερο σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από τα περισσότερα B-SUV της αγοράς!
Στο εμπρός μέρος, το νέο οβάλ σήμα του Γάλλου κατασκευαστή προσδίδει μια νοσταλγική, ρετρό νότα, μιας και παραπέμπει στον πρώτο λογότυπο της Citroën, το 1919. Ταυτόχρονα, η νέα, σχεδόν περίκλειστη μάσκα και οι φωτιστικές μονάδες LED, εμπνευσμένα από το πρωτότυπο Oli μας δείχνουν το μέλλον της φίρμας.
Στο πίσω μέρος, τα επίσης LED φώτα ακολουθούν την ίδια λογική με τα εμπρός. Βλέπουμε λοιπόν δύο οριζόντιες και μια κάθετη μονάδα (θα μπορούσες να πεις πως μοιάζει με το γράμμα «C»), να προσφέρουν στο C3 μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο. Ενώνονται δε με μια ενιαία λωρίδα που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το πλάτος του γαλλικού σουπερμίνι.
Ο όγκος της τέταρτης γενιάς φαίνεται πως ισορροπεί ιδανικά με τις αναλογίες. Το αυτοκίνητο παραμένει κόμπακτ, αν και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει μεγαλώσει σχεδόν δύο πόντους σε μήκος, ξεπερνώντας τα 4,01 m. Την ίδια στιγμή, το ύψος ανέβηκε στα 1,57 m, το πλάτος στα 1,75 m και το μεταξόνιο στα 2,54 m.
Σε αντίθεση με ό,τι είχαμε συνηθίσει στο απελθόν C3, η χρωματική παλέτα και οι δυνατότητες εξατομίκευσης δεν είναι αντίστοιχα ευρείες. Μιας και το κόστος χρειαζόταν να διατηρηθεί όσο το δυνατόν πιο χαμηλά. Δεν θεωρούμε πως αυτό είναι απαραίτητα κακό, καθώς το νέο σουπερμίνι της Citroën έχει τη δική του, ισχυρή προσωπικότητα και δεν χρειάζεται πολλές φανφάρες και εντυπωσιακά gimmick για να ξεχωρίσει.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Citroën C3 1.2T 100 στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.