Όταν κάτι εμφανίζεται στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή, δημιουργούνται συνήθως οι προϋποθέσεις για κάτι εξαιρετικό. Το παραπάνω συνοψίζει λίγο πολύ της ιστορία του CUPRA Formentor.
Η σχεδιαστική ομάδα του Alejandro Mesonero-Romanos -του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού της τμήματος- σχεδίασε και παρουσίασε στα υψηλόβαθμα στελέχη της ισπανικής φίρμας το CUPRA Formentor το 2018. Την ίδια στιγμή που εκείνοι αποφάσιζαν την αναβάθμιση και προαγωγή του βραχίονα επιδόσεων της SEAT σε αυτόνομη μάρκα.
Με την CUPRA να διαθέτει πλέον στο χαρτοφυλάκιο της μια πολυπληθή και δυνατή γκάμα, το Formentor εξακολουθεί να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της. Και για την ανανέωσή του, η ισπανική φίρμα δεν θέλησε να χαλάσει την ήδη πετυχημένη συνταγή, αλλά να τη βελτιώσει με ακόμα καλύτερα υλικά.
Σε επίπεδο εμφάνισης, δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψει κάποιος τη νέα έκδοση του Formentor με την προηγούμενη. Απέκτησε μια σημαντικά πιο λεία εμπρός όψη που θυμίζει έντονα τα νέα ηλεκτρικά της CUPRA. Με την κεντρική γρίλια του απερχόμενου Formentor να έχει αντικατασταθεί από το μοτίβο «shark nose». Τον κεντρικό άξονα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ισπανικής φίρμας. Που προσθέτει κομψότερη επιφάνεια ανάμεσα στους προβολείς, η οποία διακόπτεται μόνο από μια λεπτή σχισμή για την ψύξη. Κάτω από αυτή, υπάρχουν μεγαλύτερες εισαγωγές που κατευθύνουν τον αέρα προς τον κινητήρα.Το νέο πρόσωπο συμπληρώνουν τα νέα φανάρια που έχουν αποκτήσει τριγωνική σχεδίαση εμπρός και πίσω με LED συστοιχίες. Καθώς και μια φωτιζόμενη λωρίδα σε όλο το πλάτος που περιλαμβάνει τον λογότυπο της Cupra στην πίσω πόρτα σε σχήμα «V». Την νέα εξωτερική εικόνα του σπανιόλικου μοντέλου ολοκληρώνουν οι ανασχεδιασμένοι τροχοί και οι νέοι ματ χρωματισμοί Century Bronze και Enceladus Grey, με την παλέτα να περιλαμβάνει συνολικά οκτώ αποχρώσεις. Με την κορυφαία έκδοση VZ που είχαμε στην διάθεσή μας να ξεχωρίζει ακόμα από τον πίσω αεροδυναμικό διαχύτη και τα διπλά μεγάλα τελικά της εξάτμισης σε κάθε πλευρά του πίσω προφυλακτήρα. Παρά τις αλλαγές που έχουν γίνει, οι εξωτερικές διαστάσεις είναι παρόμοιες με το απερχόμενο μοντέλο (μήκος 4,45 m, πλάτος 1,84 και ύψος 1,52 m), όπως και το μεταξόνιο που διατηρήθηκε στα 2.679 mm.
Ο χαλκός, το εταιρικό χρώμα της CUPRA, συναντάται σε αρκετά σημεία στην καμπίνα. Όπως γύρω από τους αεραγωγούς, στις ακτίνες του τιμονιού, στα κουμπιά για τα προγράμματα οδήγησης και στο στάρτερ του κινητήρα, και στο πλαίσιο του λεβιέ ταχυτήτων. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τις έντονες γραμμές του παρελθόντος, συνθέτοντας ένα οπτικά ενδιαφέρον περιβάλλον για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων. Συνοδευόμενο από ακόμα καλύτερα υλικά στο πάνω μέρος και πλαστικά υλικά καλής ποιότητας στα πιο χαμηλά στρώματα της καμπίνας.
Τον διαφορετικό χαρακτήρα της έκδοσης VZ αναδεικνύουν τα πολύ όμορφα μπάκετ που στηρίζουν άψογα το σώμα, δημιουργώντας την απαραίτητη «πολεμική» θέση οδήγησης που περιμένεις από ένα μοντέλο 333 ίππων. Επιπλέον, οι ημί-δερμάτινες επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά.
Στη συνολική αναβάθμιση του διακόσμου συμβάλλει τα μέγιστα ο νέος ambient φωτισμός αλλά και το αναβαθμισμένο ψηφιακό περιβάλλον που προσθέτει με τη σειρά του έναν σύγχρονο, υψηλής τεχνολογίας χαρακτήρα στο εσωτερικό.
Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, με δυνατότητα παραμετροποίησης και με καλύτερα γραφικά, συνδυάζεται με νέα μεγάλη οθόνη αφής 12,9” για το infotainment. Που χρησιμοποιεί το τελευταίο λογισμικό της φίρμας, προσφέροντας πιο εύκολη διαχείριση των μενού και των διάφορων λειτουργιών. Παρέμειναν όμως οι επιφάνειες αφής για τη ρύθμιση του κλιματισμού και του ήχου, οι οποίες περισσότερο πλήττουν την εργονομία παρά βοηθούν τον οδηγό. Για τον ήχο τουλάχιστον υπάρχει και ο σχετικός διακόπτης στο τιμόνι.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.