ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ελπίζω τουλάχιστον η Seajet να λειτουργήσει καλύτερα το καλοκαίρι. Αλλιώς θα ωχριούν τα Τέμπη...

Δοκιμάζουμε το νέο CUPRA Terramar 2.0 TSI VZ

Πίσω από τη δυναμική του εμφάνιση και τις ιδανικές του επιδόσεις, ανακαλύπτεις ένα αστικοποιημένο SUV

Δοκιμάζουμε το νέο CUPRA Terramar 2.0 TSI VZ

H ισπανική φίρμα έχει μεγάλες φιλοδοξίες για το ηλεκτρικό μέλλον της. Αλλά πριν φτάσει εκεί, λανσάρει στην αγορά ένα από τα τελευταία μοντέλα της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το CUPRA Terramar.

Το Terramar, SUV που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MQB Evo με μοντέλα του ομίλου όπως το Volkswagen Tiguan και το Škoda Kodiaq, έρχεται να αντικαταστήσει το Ateca στην γκάμα της CUPRA και να ανταγωνιστεί δημοφιλή SUV, όπως τα Hyundai TucsonFord KugaToyota RAV4… Πρόκειται λοιπόν, για ένα σημαντικό μοντέλο που φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στα C-SUV, συνδυάζοντας τον σπορ χαρακτήρα της Abrera με τους χώρους και την πρακτικότητα -στοιχεία απαραίτητα για κάθε SUV αυτού του μεγέθους.

Η ονομασία του κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Αντλεί έμπνευση από τo ιστορικό οβάλ Autódromo de Terramar, πίστα που χτίστηκε το 1923 στην Καταλονία και ήταν μια από τις πρώτες στην Ευρώπη. Και, παρόλο που δεν βιώνει την καλύτερη στιγμή της λόγω έλλειψης συντήρησης, εξακολουθεί να αντικατοπτρίζει την αθλητική και πρωτοποριακή ιστορία της CUPRA. Παράλληλα, η σύντμηση των λέξεων «Terra» (γη) και «Mar» (θάλασσα) είναι μια ένδειξη ισορροπίας μεταξύ σταθερότητας και ελευθερίας. Ιδανικό μότο για ένα μοντέλο που θέλει να δηλώσει ότι η χαρά της οδήγησης μπορεί να συνδυαστεί με την καθημερινή πρακτικότητα.

Η σχεδίαση ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA, με έντονα σπορτίφ στοιχεία, μυώδες αμάξωμα και δυναμικές αναλογίες. Με τη χαρακτηριστική πλέον μάσκα που έκανε πρεμιέρα στα νέα Formentor και Leon. Με μήκος 4,52 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,58 m, το CUPRA Terramar είναι δυο πόντους πιο κοντό, 2,1 φαρδύτερο και 7,6 χαμηλότερο από το Tiguan, με το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά μηχανικά μέρη και στοιχεία. Αυτές οι διαστάσεις του χαρίζουν ένα πιο σπορτίφ παρουσιαστικό, με τους εσωτερικούς χώρους να παραμένουν ευρύχωροι και λειτουργικοί.

Η κορυφαία έκδοση Launch Edition που είχαμε στη διάθεσή μας ξεχωρίζει αμέσως χάρη στην πολύ προσεγμένη καμπίνα. Οι χαρακτηριστικές χαλκόχρωμες λεπτομέρειες -σήμα κατατεθέν της CUPRA- δίνουν αίσθηση πολυτέλειας και διαφοροποιούνται από τις συνηθισμένες γκρι και μαύρες αποχρώσεις που κυριαρχούν στα περισσότερα SUV του ανταγωνισμού. Τα μπάκετ εμπρός είναι ιδιαίτερα άνετα, υποστηρικτικά και καλαίσθητα. Το σπορ DNA της μάρκας αναδεικνύεται περαιτέρω με το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, το οποίο διαθέτει ευδιάκριτα κουμπιά για την εκκίνηση του αυτοκινήτου και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης.

Οι σχεδιαστές της φίρμας πέτυχαν εξαιρετικό συνδυασμό στιλ και πρακτικότητας με το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα του Terramar. Η τελευταία, παρότι αρκετά ογκώδης, δίνει μια ξεχωριστή εικόνα και προσφέρει πολλές αποθηκευτικές λύσεις. Όπως δύο ποτηροθήκες, βάση ασύρματης φόρτισης, δύο θύρες USB-C, καθώς κι έναν καλυμμένο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. Επιπλέον, στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν επιπλέον θύρες USB-C, αεραγωγοί και χειριστήρια θερμοκρασίας για τους επιβάτες.

Αν και οι φωτογραφίες αποτυπώνουν τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες της καμπίνας, αυτό που δεν μπορεί να αποδοθεί μέσω εικόνων είναι η αίσθηση ποιότητας που αποπνέει το εσωτερικό. Κοινώς παρονομαστής των πλαστικών και των επενδύσεων είναι τα ιδιαίτερα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η προσεγμένη συναρμογή τους. Οι διακόπτες έχουν στιβαρή αίσθηση και ο φωτισμός περιβάλλοντος δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε premium αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Όσον αφορά τη χωροταξία, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για τα γόνατα, με αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι και ικανοποιητικό πλάτος καμπίνας. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά 15 πόντους, ρυθμίζοντας έτσι τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 540 έως τα 642 lt.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Terramar χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία του γερμανικού ομίλου που είδαμε και στα νέα Formentor και Leon. Μια οθόνη 10,25” εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων, προσφέροντας διάφορες επιλογές προβολής. Και το head-up display επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την ταχύτητα και άλλες πληροφορίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια μεγάλη οθόνη αφής 12,9”, τοποθετημένη σε σημείο που παραμένει εντός του οπτικού πεδίου κατά την οδήγηση. Στη βάση της, φωτιζόμενη slider bar με απτικούς διακόπτες επιτρέπει τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου, με όχι ιδιαίτερα εργονομικό τρόπο είναι η αλήθεια. Από την άλλη, το μενού του infotainment είναι πλήρως διαμορφώσιμο, με μεγάλα ευδιάκριτα εικονίδια και ευκρινή γραφικά. Η συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto γίνεται ασύρματα, ενώ ειδικής μνείας χρήζει το ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία που φέρει την υπογραφή της Sennheiser και αποδίδει πολύ ποιοτικό ήχο.

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου CUPRA Terramar στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.