Πρωταθλητής πωλήσεων στα SUV όλων των κατηγοριών, το Dacia Duster μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά στη νέα, τρίτη γενιά. Πίσω από μια εμφάνιση που φιγουράρει με ιδιαίτερα σκληροτράχηλο στιλ, εξοπλισμός και η συμπεριφορά του στον δρόμο υπέστησαν επίσης ολοκληρωτική μετάλλαξη. Προς το καλύτερο φυσικά.
Κάνοντας την αναδρομή στην καριέρα του Duster, όταν αυτό έφτασε στην αγορά το 2010, εξέπληξε τους πάντες. Και για καλό λόγο, καθώς τα λογής λογής crossover, πόσω μάλλον τα οικονομικά, δεν είχαν γίνει ακόμη το τρεντ της αγοράς και ήταν ελάχιστα «γνωστά» στο ευρύ κοινό. Πολύ γρήγορα, το χαμηλού κόστους SUV κατάφερε να βρει μια πελατειακή βάση και να πετύχει, πουλώντας περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, αυτή η πρώτη γενιά, από το 2010 έως και το 2017, ταξινόμησε 3.162 αυτοκίνητα.
To 2017 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά που λανσαρίστηκε εμπορικά στις αρχές του ’18. Και ύστερα από δύο restyling, ένα το ’21 και το δεύτερο το ’22, παρέδωσε τη σκυτάλη στη νέα, ολοκαίνουργια γενιά την εφετινή άνοιξη. Με το κοντέρ των πωλήσεων για την Ελλάδα στη δεύτερη γενιά να γράφει σχεδόν 9.000 αυτοκίνητα.
Στο Dacia Duster 3, η ρετσέτα «low cost» καρυκεύτηκε δεόντως, αρχής γενομένης από την τεχνική βάση. Με τον κίνδυνο το ρουμανικό αυτοκίνητο να χάσει το κύριο περιουσιακό στοιχείο του. Δηλαδή τον ασυναγώνιστο λόγο τιμής/αξίας. Είναι όμως έτσι ή το Groupe Renault δεν έχει λόγο να ανησυχεί για την εμπορική καριέρα του; H απάντηση είναι «όχι», καθώς τα νούμερα των παραγγελιών δείχνουν καθησυχαστικά. Φανταστείτε ότι ακόμη και πριν λανσαριστεί εμπορικά τον Ιούνιο, οι παραγγελίες είχαν ξεπεράσει στην Ευρώπη τα 30.000 αυτοκίνητα.
Η κίνηση του Dacia Duster προς μια πιο upmarket τοποθέτηση είχε ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη γενιά και ειδικά με τις δύο ανανεώσεις της, το ’21 και το ’22. Με τη νέα γενιά να καθιστά σαφές, ότι το Duster σκοπεύει από τη μια να διατηρήσει την πελατειακή βάση του και από την άλλη να προσελκύσει πελάτες που δεν θα σκεφτόντουσαν ποτέ να οδηγήσουν ρουμανικό SUV πριν από μερικά χρόνια.
Αλλά αλήθεια, πώς γίνεται με ένα προσιτό μοντέλο να κλέψεις κοινό από αυτοκίνητα όπως το Volkswagen T-Roc, το Peugeot 2008 ή το ομογάλακτο Renault Captur; Αλλά και από πιο οικονομικούς αντιπάλους όπως ένα Citroën C3 Aircross ή ένα Suzuki Vitara; Η απάντηση είναι με νέο πρόσωπο και δελεαστική τιμή. Απάντηση που δίνεται από το βασικό μόλις μοντέλο της γκάμας. Το Dacia Duster ECO-G 100 των €19.950 που, καίγοντας υγραέριο ή βενζίνη, παίζει ταυτόχρονα και το χαρτί της οικονομικής χρήσης.
Διαβάστε τη δοκιμή του νέου Dacia Duster Eco-G 100 στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.