ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτό με τα οικόπεδα που γίνονται χωράφια το έχω δει σε άλλη έκδοση στο τσίρκο που σου παίρνει ο κλόουν το πορτοφόλι...

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Capri RWD ER

Το Μπλε Οβάλ εμπλούτισε την ηλεκτρική γκάμα του με το νέο Ford Capri, το ολοκαίνουργιο SUV

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Capri RWD ER

Πριν από 56 χρόνια, το Μπλε Οβάλ αποκάλυψε το Ford Capri στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, τον Ιανουάριο του 1969.

Τότε, ήταν ένα μικρό, ανεπιτήδευτο κουπέ, το οποίο λανσαρίστηκε ως μια ευρωπαϊκή ματιά στη Mustang. Εξάλλου, ο Philip Clark που είχε εμπλακεί στον σχεδιασμό του αμερικανικού pony car ήταν και ο στιλίστας του ευρωπαϊκού αναλόγου του. Το μάρκετινγκ κράτησε ζωντανό το Capri μέχρι το 1986, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα να πουλιούνται σε όλον τον κόσμο.

Τώρα όμως, 39 χρόνια ύστερα από το τέλος της καριέρας του ορίτζιναλ μοντέλου, το όνομα «Ford Capri» επανέρχεται στο προσκήνιο και πλέον αναγράφεται στους καταλόγους της εταιρείας. Ο tempora, o mores! Οι Αμερικανοί αποφάσισαν να αναβιώσουν το όνομα, σε μια πολύ διαφορετική μορφή. Καθώς «Capri» ονομάζεται πλέον ένα ηλεκτρικό μεσαίο SUV που πρωτοείδαμε τον Ιούλιο του 2024 και που προκάλεσε αίσθηση λίγους μήνες αργότερα, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Μια ριζική αλλαγή που, απ’ ό,τι έχουμε διαβάσει στα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κι έχουμε ακούσει σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με τους γενίτσαρους των θερμικών, τους πολέμιους των λογής λογής SUV/crossover και τους φανατικούς της φίρμας, δεν χαροποίησε διόλου. Και το Μπλε Οβάλ απ’ ό,τι βλέπουμε δεν διστάζει να τους τσιτσιρίζει. Το ίδιο έκανε με τη Ford Mustang Mach-E, ακόμη παλιότερα με το Ford Puma, το οποίο μάλιστα ετοιμάζεται οσονούπω να λανσαριστεί σε μια νέα ηλεκτρική έκδοση. Και να μην ξεχνάμε επίσης τη μεταμόρφωση του Explorer.

Με την πρώτη ματιά, το νέο Ford Capri δηλώνει με φειδώ ότι αποτελεί έναν φόρο τιμής στο παρελθόν. Διακριτικό, αλλά φόρο. Πώς; Κάνοντας μερικά μικρά νεύματα στο παρελθόν σε ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία για να κολάσει προφανώς τη μεγάλη απογοήτευση των οπαδών του ορίτζιναλ Capri.

Το πιο εμφανές νεύμα είναι τα εμπρός φώτα LED με το ορθογώνιο σχήμα εμπνευσμένο από την πρώτη γενιά του κουπέ. Φώτα που για την περίπτωση είναι ενσωματωμένα σε μια παχιά μαύρη λωρίδα που θυμίζει και πάλι την ορίτζιναλ εκδοχή του Capri αλλά και πρακτική που είναι σύννομη με την τρέχουσα τάση. Ακριβώς από κάτω, βρίσκουμε μια εντελώς φιμωμένη μάσκα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής. Συνταγή που λειτουργεί, καθώς η Ford ανακοινώνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0,26. Τίμια απόδοση, ωστόσο μακριά από το 0,23 του best-seller, του Tesla Model Y.

Θα λέγαμε πάντως ότι η αεροδυναμική απόδοση του Capri παραμένει εξαιρετικά ικανοποιητική για την κατηγορία, ειδικά επειδή η εικόνα του είναι πιο γωνιώδης από του Τεξανού αντιπάλου του. Και πάντως, με εμφάνιση πιο δυναμική από το Explorer με το οποίο μοιράζεται πολλά στοιχεία. Σημειώνουμε τους ιδιαίτερα κοντούς προβόλους, καθώς και το μακρύ καπό με τις ελαφρές νευρώσεις.

Η φαρδιά μαύρη λωρίδα πίσω που ενσωματώνει ομοίως την φωτεινή υπογραφή LED που συντίθεται από τέσσερις λεπτές γραμμές, είναι μια ακόμη αναφορά στο ορίτζιναλ. Όπως και στρογγυλεμένη σχεδίαση του πίσω μέρους που συνοδεύεται από πολύ ογκώδεις κολόνες. Στη μέση, το όνομα του μοντέλου αναγράφεται ολογράφως, ακριβώς κάτω από τον λογότυπο της μάρκας.

Το νέο Ford Capri έχει μήκος 4,63 m, ύψος 1,63 και πλάτος 1,87 μέτρα. Όσο για τη χρωματική παλέτα του και διατίθεται σε έξι αποχρώσεις περιλαμβανομένου του στάνταρ Vivid Yellow. To Capri μας ήταν βαμμένο στο «σοβαρό» Magnetic. Τέλος, η επιλογή στις ζάντες ξεκινά από τις 19 και φτάνει στις 21 ίντσες, με το δικό μας να φοράει 20άρες.

Το Capri είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Ford Explorer όσον αφορά το συνολικό μέγεθος, καθιστώντας το ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί κυρίως για οικογενειακή χρήση. Κι αυτό φαίνεται όσον αφορά τον χώρο στην καμπίνα που είναι γενναιόδωρος. Χρησιμοποιώντας το ίδιο μεταξόνιο με το Explorer (2,76 m), το Capri προσφέρει φιλόξενο πίσω κάθισμα, ακόμη και για τους ψηλούς.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ru
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.