Το δεύτερο ηλεκτρικό του Μπλε Οβάλ ύστερα τη Mustang Mach-E, το νέο Ford Explorer επιτρέπει στον Αμερικανό κατασκευαστή να εκδημοκρατίσει την προσφορά του στην αγορά των BEV. Εκδημοκρατισμός που θα γίνει ακόμη πιο ισχυρός το 2025 με το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Puma.
Είτε μας αρέσει είτε όχι, η αυτοκίνηση στην Ευρώπη έχει μπει σε δρόμο χωρίς επιστροφή. Αργά ή γρήγορα, η ηλεκτρική ενέργεια θα μπει για τα καλά στις μετακινήσεις μας. Σε όποια ημερομηνία και αν καταλήξουν στις Βρυξέλλες, η αλλαγή προς το παρόν δείχνει αναπόφευκτη, όσο και αν εξελίσσεται σε πιο αργό ρυθμό από ό,τι προέβλεπαν ή, πιο σωστά, θα ήθελαν στις αίθουσες που λαμβάνονται οι αποφάσεις της ΕΕ.
Η Ford ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που στήριξε τη μετάβαση, αλλά στα λόγια. Διότι στην πράξη τα ηλεκτρικά μοντέλα που λάνσαρε στην ευρωπαϊκή αγορά τουλάχιστοv, ήταν λιγότερα από τα θερμικά που έκοψε! Οι άνθρωποι της Ford δηλώνουν δικαίως πολύ υπερήφανοι για τη Mustang Mach-E, αλλά κακά τα ψέματα από την γκάμα της έλειπε μέχρι σήμερα ένα πιο συμβατικό και προσιτό ηλεκτρικό. Με μια μικρή καθυστέρηση, το κενό αυτό έρχεται να καλύψει το ολοκαίνουργιο Ford Explorer.
Μπορεί να το ακούσαμε πρόσφατα στα λημέρια μας, αλλά το όνομα «Explorer» είναι από τα πιο πολυχρησιμοποιημένα στην ιστορία της Ford. Συνδεδεμένο με ένα από τα πιο μακρόχρονα μοντέλα της. Στις ΗΠΑ έχουν λανσαριστεί έξι γενιές του SUV Explorer. Με την πρώτη να κυκλοφορεί στην αγορά το 1991.
Στην Ελλάδα απολαύσαμε για λίγο την τελευταία του γενιά σε PHEV. Τη μόνη ίσως του 5μετρου θηριώδους SUV όλα αυτά τα χρόνια που είχε κάποιο λόγω ύπαρξης στην ευρωπαϊκή αγορά. Όλες οι υπόλοιπες, λόγω μεγέθους και χαρακτηριστικών δεν ταίριαξαν ποτέ στα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Σε μια απόπειρα να αξιοποιήσει την αναγνωρισιμότητα του ονόματος «Explorer» και στη Γηραιά Ήπειρο, η Ford πήρε μια σολομώντεια απόφαση: Να δημιουργήσει το αμερικάνικο και το ευρωπαϊκό Explorer. Η αμερικανική έκδοση θα συνεχίσει ως έχει σε μέγεθος και θερμικά συστήματα κίνησης, ενώ για τη δική μας αγορά εξελίχθηκε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε πιο συμπαγείς διαστάσεις και σε στενή συνεργασία με τη Volkswagen.
Απόρροια μιας πιο ευρείας συνεργασίας μεταξύ των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών που επιτρέπει στη Ford να χρησιμοποιεί τη γνωστή πλατφόρμα MEB σε μοντέλα που εξελίσσει αποκλειστικά για τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου. Πάτωμα που ο γερμανικός όμιλος χρησιμοποιεί ήδη σε πολλά μοντέλα του. Με κάποια από αυτά, όπως τα Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq και το νεότερο CUPRA Tavascan να αποτελούν άμεσους ανταγωνιστές του νέου Ford Explorer.
Η συνεργασία αυτή δεν εξελίχθηκε και πολύ ομαλά για την Ford, η οποία είδε το χρονοδιάγραμμά της να πηγαίνει περίπου έναν χρόνο πίσω. Αλλά τέλος καλό, όλα καλά! Το Explorer έφθασε και στην ελληνική αγορά και το πρώτο που παρατηρεί κάποιος είναι ότι παρόλο τη στενή του σχέση με τα μοντέλα του VW Group, δεν θυμίζει κανένα από αυτά σε εμφάνιση. Αποπνέει στιβαρότητα και έχει το δικό του στιλ με πιο καθαρές γραμμές που τιμούν τόσο τις αμερικανικές ρίζες της μάρκας όσο και την ευρωπαϊκή καταγωγή του. Καθώς δεν πρέπει να αμελούμε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που εξελίχθηκε στην Ευρώπη -με γνώμονα τις ανάγκες των εδώ καταναλωτών- και κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Ford στην Κολωνία.
Με μήκος 4,47 m, πλάτος 1,87 m και ύψος 1,63 m -το μεταξόνιο φθάνει τα 2,77 m- το Explorer τοποθετείται από άποψη διαστάσεων στα C-SUV και είναι ελάχιστα πιο κοντό από το VW ID.4 (4,58 m)- τον πιο άμεσο ανταγωνιστή του. Αφήνοντας στην κρίση σας το υποκειμενικό μέρος της εμφάνισης, τολμούμε να πούμε ότι η Ford δημιούργησε ένα καλύτερο και πιο λειτουργικό εσωτερικό από αυτό των ανταγωνιστών της. Mε καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χωρών, προσφέροντας έτσι ένα οικογενειακό ηλεκτρικό με ελαφρά καλύτερους χώρους και περισσότερες πρακτικές λύσεις.
Η ποιότητα των υλικών δεν κινείται στο πιο υψηλό επίπεδο της Mustang Mach-E αλλά είναι πολύ καλή, με την πλειονότητα των υλικών στην καμπίνα να έχουν ευχάριστη αίσθηση και πολύ καλή συναρμογή. Και όπως συνηθίζεται ολοένα και περισσότερο στις μέρες μας με ελάχιστο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αφού στην πλειονότητά τους τα υλικά από το ταμπλό μέχρι τις επενδύσεις των νέων καθισμάτων προέρχονται από βιώσιμα υλικά.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr