Αρκούν λίγα χιλιόμετρα σε μια φιδίσια διαδρομή για να αναφωνήσεις «Holy sh*t». Και να αντιληφθείς ότι το Hyundai Ioniq 5 N δεν είναι ένα ακόμη πολύ γρήγορο ηλεκτρικό. Αλλά ένα αυτοκίνητο που ήρθε να δώσει μια άλλη διάσταση στα EV, θέτοντας για πρώτη φορά στο επίκεντρο τις απαιτήσεις του πραγματικού οδηγού.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν τρελές επιδόσεις και εξωφρενικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όπου η καταγραφή της ιπποδύναμης απαιτεί σε πολλές περιπτώσεις τέσσερα ψηφία, είναι δεκάδες στις μέρες μας. Με κάποια από αυτά μάλιστα να προέρχονται από κατασκευαστές που έχτισαν στον χρόνο μια πολύ ισχυρή γενεαλογία στο σπορ αυτοκινητικό στερέωμα.
Ότι απ’ όλους αυτούς, η Hyundai ήταν η πρώτη που σκέφτηκε να ξεκινήσει την εξέλιξη ενός σπορ EV έχοντας πρώτα απ’ όλα κατά νου την πραγματική οδήγηση, μπορεί να προκαλεί έκπληξη αρχικά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι με το δραστήριο N Division, η κορεατική φίρμα προσπάθησε -έστω και για λίγα χρόνια τελικά- να διασώσει τα hot hatches που γαλούχησαν γενιές οδηγών.
Οι συνθήκες της εποχής και η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε πιο βιώσιμες λύσεις μετακίνησης μπορεί να τράβηξαν πρόωρα το χαλί κάτω από τους τροχούς των i20 Ν και i30 Ν, αλλά και του Kona Ν. Ωστόσο, η κίνηση της Hyundai να αποσύρει από τις αγορές την ομολογουμένως εξαιρετική γκάμα σπορ μοντέλων της, δεν σήμανε και τη διάλυση του N Division. Το οποίο πλέον μπορεί να δουλεύει κάτω από μια νέα βάση δεδομένων, ο στόχος όμως παραμένει ίδιος: Να εξελίσσει συναρπαστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα, όχι μόνο σε επίπεδο επιδόσεων αλλά κυρίως σε αίσθηση.
Το Hyundai Ioniq 5 N είναι το πρώτο δείγμα της νέας δουλειάς που δίνει έμφαση στα βολτ, στα αμπέρ και στα bytes, αντί στα οκτάνια. Το Ioniq 6 N ακολουθεί, μαζί βεβαίως με ό,τι άλλο μας επιφυλάσσει το τμήμα N για το μέλλον.
H Hyundai χαρακτηρίζει το Ioniq 5 ως SUV. Μεταξύ μας βέβαια, μόνο με τέτοιο δεν μοιάζει. Ειδικά στην προκειμένη περίπτωση, με τους χαρακτηριστικούς προβολείς και τα περιμετρικά αεροδυναμικά βοηθήματα. Φαντάζει περισσότερο σε κάποιο XL διαστάσεων χάτσμπακ restomod που ξεπήδησε από κάποιο ανεξάρτητο σχεδιαστικό στούντιο. Και είναι πανέμορφο, ειδικά σε αυτό το χαρακτηριστικό Performance Blue χρώμα του Ν Division.
Το εμπρός σπλίτερ και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τις πιο επιθετικές λεπτομέρειες. Οι πλευρικές ποδιές και οι πρησμένοι θόλοι των τροχών, μαζί με τον αεροδυναμικό διαχύτη πίσω και την πτέρυγα ψηλά, έχουν ενταχθεί αρμονικά στο υπόλοιπο αμάξωμα. Τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του Ioniq 5 N όχι με χυδαίο τρόπο αλλά εκλεπτυσμένα. Λες και οι συμβατικές εκδόσεις του σχεδιάστηκαν εξ αρχής για να λάβουν στη συνέχεια το καλαίσθητο αεροδυναμικό πακέτο. Που ολοκληρώνεται με τους θηριώδεις τροχούς των 21” και τα μεγάλα φρένα με τις κόκκινες δαγκάνες.
Βασίζεται φυσικά στην ίδια και εξειδικευμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλατφόρμα E-GMP του κορεατικού ομίλου στην οποία φιλοξενείται και η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 84 kWh. Υποστηρίζεται δε, από ηλεκτρικό κύκλωμα 800V που της επιτρέπει ταχύτητες φόρτισης έως 350 kW. Σε αντίστοιχης δυναμικής ταχυφορτιστή DC, αυτό μεταφράζεται σε χρόνο μόλις 18 λεπτών για να φθάσει από το 0 στο 80% της χωρητικότητάς της.
Διαβάστε την δοκιμή του νέου Hyundai Ioniq 5 N στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.