Το νέο KIA EV3 έρχεται με φόρα στην αγορά φιλοδοξώντας να ανατρέψει τα δεδομένα στα B-SUV ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.
Με καινοτόμο σχεδιασμό, άφθονους χώρους και κορυφαία αυτονομία, το κορεατικό 100% ηλεκτρικό SUV θέλει να βάλει τέλος στο ερώτημα θερμικό ή EV… Δηλώνοντας ικανό να εξυπηρετήσει οποιαδήποτε μεταφορική ανάγκη της οικογένειας.
Λίγο πριν από την έλευσή του στην ελληνική αγορά, το δοκιμάσαμε στην Πορτογαλία για να δούμε κατά πόσο ο ισχυρισμός των ιθυνόντων της Kia ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Σε επίπεδο εικόνας, το EV3 σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρίσεις. Ο σχεδιασμός ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της Kia. Γλώσσα, ψήγματα της οποίας που έχουμε δει σε διάφορες κλίμακες: Από το πολύ μικρότερο Picanto, μέχρι το θηριώδες EV9. Συγκριτικά με το τελευταίο, το EV3 ακολουθεί μια λιγότερο μονολιθική προσέγγιση, με περισσότερες γραμμές και γεωμετρικά σχήματα, αλλά εξίσου φουτουριστικό αποτέλεσμα.
Το εμπρός μέρος είναι και εδώ επιβλητικό, με τις φωτιστικές μονάδες LED να φτάνουν μέχρι τις άκρες ακουμπώντας στον θόλο των τροχών. Και μαζί με λωρίδα που αγκαλιάζει το χείλος του καπό δημιουργεί μια φωτεινή υπογραφή που το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο. Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τους μυώδεις θόλους, την υπερυψωμένη επιμήκη γραμμή της οροφής που εκτείνεται μέχρι το πίσω σπόιλερ και τις χωνευτές λαβές στις εμπρός πόρτες, με τις πίσω να είναι κρυφές.
Στο πίσω μέρος, ο γεωμετρικός σχεδιασμός των φώτων και η μαύρη λωρίδα που τα συνδέει ολοκληρώνουν σχεδιαστικά ένα αμάξωμα που εκπνέει στιβαρότητα σε όποιο από τα εννέα διαθέσιμα χρώματα κι αν το επιλέξεις. Στα τελευταία περιλαμβάνονται και δύο αποκλειστικές επιλογές, το Aventurine Green και το Terracotta, που δεν είναι διαθέσιμα σε κανένα άλλο μοντέλο της Kia.
Σχεδιαστικά, είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά SUV της αγοράς σήμερα και το μόνο ίσως που ξεγελάει το μάτι σε τέτοιο βαθμό όσον αφορά τις διαστάσεις του. Είναι αρκετά πιο κόμπακτ απ’ όσο δείχνει κοιτώντας το, σε βαθμό που θέλεις να βγάλεις μεζούρα για να επιβεβαιώσεις τα 4,3 m του συνολικού μήκους που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά. To ύψος με τη σειρά του είναι 1,56 m και το πλάτος στα 1,85 m.
Επομένως, όσο κι αν δεν του φαίνεται, δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι είναι 17 πόντους κοντύτερο από το Ford Explorer. Ή 12 από το συγγενικό Kia Niro και ότι τοποθετείται ανάμεσα στο Volvo EX30 και το Hyundai Kona. Με εκπληκτική μάλιστα αεροδυναμική, παρά την τετραγωνισμένη μορφή, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις Cx 0,26.
Η αίσθηση πολύ μεγαλύτερου αυτοκινήτου συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου αντικρίζεις πολύ γενναιόδωρους χώρους. Απόρροια του μεταξονίου των 2,68 m, που είναι ίδιο με του Sportage! Χωρίς υπερβολή, η αίσθηση ευρυχωρίας μας θύμισε Hyundai Ioniq 5. Pου αν και αρκετά μεγαλύτερο, μοιράζονται την ίδια ευέλικτη πλατφόρμα E-GMP του ομίλου. Πρακτικά, καθισμένος στα πολύ αναπαυτικά καθίσματα εμπρός νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αλλά και οι πίσω επιβάτες έχουν πραγματικά άπλετο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.