Για την επίσημη άφιξή της στην Ευρώπη, η κινεζική Leapmotor κάνει τη διαφορά. Από τη μια λανσάρει το μικρό T03 που ήδη δοκιμάσαμε και για δεύτερο μοντέλο πηδάει κάμποσες κατηγορίες, λανσάροντας ένα οικογενειακό SUV: Το Leapmotor C10.
Ένα μοντέλο που στην Ευρώπη ξεκίνησε να σταδιοδρομεί μέσα από το δίκτυο του Ομίλου Stellantis. Που για την Ελλάδα, την αντιπροσώπευσή του έχει αναλάβει η Italian Motion που διακινεί τα ιταλικά και τα αμερικανικά προϊόντα του ομίλου.
Καταρχήν να θυμίσουμε τον ντόρο που προκάλεσε η αιφνιδιαστική συμφωνία, στα τέλη του 2023, μεταξύ του ευρωπαϊκού κολοσσού Stellantis με την κινεζική start-up Leapmotor. Με στόχο τη συναρμολόγηση και την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων της νεοφυούς κινεζικής εταιρείας μέσα από το ευρωπαϊκό δίκτυο του αμερικανο-γαλλο-ιταλικού κολοσσού.
Στρατηγική που ολοκληρώνεται σήμερα με την άφιξη των δύο πρώτων μοντέλων: Του T03, ενός μικρού ηλεκτρικού που ποντάρει στη χαμηλή τιμή του για να υποσκελίσει το Dacia Spring και τα μικρομέγαλα της μικροκινητικότητας. Και του C10, που έχουμε στα χέρια μας.
Όπως είπαμε λοιπόν πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το οποίο εισέρχεται σε μια πολυσύχναστη κατηγορία. Οπότε και τα επιχειρήματά του χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα πειστικά, από τη στιγμή που καλείται να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως το Tesla Model Y, το Peugeot E-3008, το αναμενόμενο στην Ελλάδα Renault Scénic E-Tech, ακόμα ακόμα και το Volkswagen ID.4.
Το Leapmotor C10 μετρά σε μήκος τα 4,74 m (μόλις έναν πόντο λιγότερο από το Model Y), με το μεγάλο πλάτος του να φτάνει τα 1,90 και το ύψος τα 1,68 m. Διαστάσεις απολύτως συμβατές με την κατηγορία.
Το στιλ του είναι επίσης «στάνταρ» για τα παραπάνω δεδομένα. Χωρίς ο σχεδιασμός να είναι απορριπτέος, δεν φέρνει κάτι το ουσιαστικά νέο στην κατηγορία. Η επεξεργασία των επιφανειών δεν ενσωματώνει ακμές και φιοριτούρες, οι εμπρός και οι πίσω φωτιστικές μονάδες ενώνονται με μια φωτεινή ρίγα, οι μεγάλες 20άρες ζάντες (έκδοση Design, 18” η βασική Style) γεμίζουν γενναιόδωρα τους θόλους… Η Leapmotor βαδίζει σύμφωνα με τους τυπικούς κανόνες της κατηγορίας χωρίς κάποια έκλαμψη πρωτοτυπίας αλλά και χωρίς φάλτσα.
Μπορεί λοιπόν οι άνθρωποι στον δρόμο να μην γυρνούν απότομα το κεφάλι και να γουρλώνουν τα μάτια, θωρώντας το C10. Αυτό που βλέπουν όμως είναι ένα αυτοκίνητο με μεγάλη κορμοστασιά που κάθεται με στιβαρότητα και αυτοπεποίθηση στην άσφαλτο. Προφανώς, χαρακτηριστικά σημαντικά για την κατηγορία. Θα κλείσουμε, σημειώνοντας το γκρι χρώμα της τούνδρας, το δεύτερο πιο φωτεινό από τα πέντε διαθέσιμα, που του πάει πολύ.
Η διακριτική καροσερί του C10 κρύβει μια πιο φαντεζί καμπίνα. Αν και με περιορισμένη επιλογή σε ταπετσαρίες. Ο υποψήφιος αγοραστής έχει να διαλέξει ανάμεσα σε μια μαύρη που γκριζάρει ή σε μια με κορεσμένο πορτοκαλί. Και στις δύο περιπτώσεις, πρόκειται για απομίμηση δέρματος, πολύ καλής ποιότητας οφείλουμε να ομολογήσουμε.
Η ατμόσφαιρα του εσωτερικού ακολουθεί απαρέγκλιτα τους κινεζικούς κανόνες. Με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό να προσθέτει μια επιπλέον νότα, περιλαμβανομένης μιας λειτουργίας που υποτίθεται ότι ακολουθεί τον ρυθμό της μουσικής που ακούγεται στο ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία. Στο όριο του κιτς, αλλά υπάρχουν και άλλες διαθέσιμες ρυθμίσεις.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Leapmotor C10 στο drive.gr