Lexus Breakthrough Crossover. Αυτό σημαίνουν τα αρχικά LBX. Με την έμφαση στο «breakthrough». Αλλά ποιο είναι αυτό το «αποφασιστικό βήμα» που κάνει ο πολυτελής βραχίονας της Toyota με το νέο του, μικρό μοντέλο Lexus LBX;
Το βήμα αυτό είναι ουσιαστικά το πρώτο που κάνει η πρεστιζάτη ιαπωνική φίρμα για την καθιέρωσή της στην ευρωπαϊκή αγορά. Διότι, στις τρεισήμιση δεκαετίες της ιστορίας της, έχει κατακτήσει (θριαμβευτικά) την Αμερική, έχει πετύχει στην Άπω Ανατολή, αλλά στη Γηραιά Ήπειρο παρέμενε έως τώρα ένα αουτσάιντερ.
Το μικρό της δαχτυλάκι, είναι η αλήθεια, το είχε βουτήξει η Lexus δοκιμαστικά στην ευρωπαϊκή αγορά πριν από μια 15ετία, με το CT 200h. Όμως επρόκειτο για μια ανόρεχτη κίνηση, καθώς το μοντέλο εκείνο δεν ήταν κάτι παραπάνω από ένα γραβατωμένο υβριδικό Toyota Auris.
Η κατάκτηση της Ευρώπης απαιτούσε μια πιο σοβαρή προσπάθεια: Ένα πραγματικό Lexus, με τον χαρακτήρα, το στιλ, την ποιότητα και την πολυτέλεια που περιμένει κάποιος από ένα προϊόν της ιαπωνικής φίρμας.
Φυσικά, την σήμερον ημέραν, το μοντέλο αυτό έπρεπε αναγκαστικά να είναι crossover/SUV – και δη μικρό και σχετικά προσιτό. Έτσι ώστε να κάνει κάποια σημαντικά νούμερα πωλήσεων, αποτελώντας ταυτόχρονα και την πύλη εισόδου στην γκάμα της Lexus. Τα θέμα είναι το εξής: Πώς θα μπορούσε η Lexus να στριμώξει τις βασικές αρχές της σε ένα μικρό «B-SUV»; Διότι πολλοί ήταν αυτοί στην αυτοκινητική ιστορία οι οποίοι προσπάθησαν να φτιάξουν ένα premium μικρό μοντέλο που να μπορεί να τιμολογηθεί ανάλογα. Λίγοι όμως το κατάφεραν…
Η ΜΙΝΙ είναι μία που το πέτυχε. Ίσως και η Audi με το Α1 -της πρώτης γενιάς τουλάχιστον. Θέλετε να συμπεριλάβουμε και την DS Automobiles με το DS 3; Έστω. Από την άλλη όμως υπάρχουν και περιπτώσεις όπως εκείνη της Opel με το Adam… Η σύγχρονη Toyota/Lexus πάντως, με τον Akio Toyoda στο τιμόνι, δεν κωλώνει. Είχε και μια πολύ καλή βάση για να ξεκινήσει: Την πλατφόρμα TNGA-B, του Yaris Cross -ενός μοντέλου που την εμπορική επιτυχία δεν θα σας την πω εγώ, απλώς ρίξτε μια ματιά γύρω σας…
Μη βιαστείτε να μιλήσετε για «Yaris Cross με σμόκιν». Θα είναι άδικο για τους σχεδιαστές και μηχανικούς της Lexus που πραγματικά κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια διαφοροποίησης. Το Lexus LBX μπορεί να είναι μόνο έναν πόντο μακρύτερο από το Yaris Cross, είναι όμως έξι εκατοστά πιο φαρδύ, με ανάλογα μετατρόχια, και πέντε πόντους χαμηλότερο. Διαφορές που του δίνουν άλλες, πιο σπορ αναλογίες. Επιπλέον, έχει τη βάση του παρμπρίζ πιο πίσω (για πιο μακρύ καπό) και δύο πόντους μακρύτερο μεταξόνιο.
Κανένα απολύτως τμήμα του αμαξώματος του Lexus LBX δεν είναι ίδιο με του Yaris Cross. Αλλά και σχεδιαστικά δεν μοιάζει με τα μεγαλύτερα crossover αδέλφια του, τα UX, NX και RX. Δεν έχει ούτε την τονισμένη μάσκα σε σχήμα αδραχτιού ούτε τις έντονες ακμές ούτε τους γωνιώδεις θόλους τροχών. Οι γραμμές είναι εδώ πιο μαλακές, σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «New Chapter» της εταιρείας, και το συνολικό αποτέλεσμα κομψότερο.
Και το πιο σημαντικό; Το LBX δείχνει premium -ιδίως στα ξεχωριστά μεταλλικά χρώματα Sonic Ruby και Sonic Copper. Μόνο που ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,34 δεν είναι σπουδαίος, ειδικά με την προοπτική ύπαρξης μελλοντικών ηλεκτρικών εκδόσεων του LBX.a
Μη νομίζετε ότι η Lexus διαφοροποίησε το LBX από το Yaris Cross μόνο στην εμφάνιση. Έβαλε το χεράκι της και στο υβριδικό σύστημα κίνησης με σκοπό να το κάνει «πιο Lexus», δηλαδή πιο εξευγενισμένο και πιο δυναμικό. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,5 λίτρου απέκτησε αντικραδασμικό άξονα για ομαλότερη λειτουργία.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.