Η νέα γενιά του χάτσμπακ MINI έφθασε στην ελληνική αγορά με πολλές αλλαγές συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μια από τις λιγότερο σημαντικές είναι επιστροφή της λέξης «Cooper» στην επίσημη ονοματολογία του. Κίνηση απολύτως λογική καθώς, κακά τα ψέματα, όλοι MINI Cooper το αποκαλούσαμε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η μετατροπή του Cooper από επίπεδο εξοπλισμού σε πλήρες μοντέλο είναι η δεύτερη πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του ονόματος του Cooper SE.
Η πρώτη είναι το επίθημα SE που υποδηλώνει ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό MINI, που ήρθε να διαδεχθεί ένα μοντέλο που υστερούσε σε χωρητικότητα μπαταρίας και αυτονομία. Στη νέα γενιά, η ηλεκτρική γκάμα του Cooper προσφέρει την επιλογή μεταξύ δύο διαφορετικών ηλεκτρικών κινητήρων. Και οι δύο έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες από το παλιό ηλεκτρικό χάτσμπακ MINI. Το βασικό Cooper E διαθέτει μπαταρία 40,7 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, ενώ το ισχυρότερο Cooper SE που δοκιμάζουμε εδώ, αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 54,2 kWh και κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων.
Πριν δούμε πώς μεταφράζονται τα παραπάνω στον δρόμο, οφείλουμε να κάνουμε μια στάση στο φαίνεσθαι του νέου MINI Cooper που επανεξετάστηκε σε μεγάλο βαθμό.
Το νέο μοντέλο ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, παραμένοντας πιστό στις γραμμές του παρελθόντος, ενώ παράλληλα προσθέτει σύγχρονα στοιχεία που τονίζουν τον premium χαρακτήρα του. Το μοντέλο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 3,86 m, πλάτος 1,76 και ύψος 1,46 m. Αν και η αύξηση των διαστάσεων είναι μικρή, προσδίδει στο MINI πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, με τα εντονότερα φτερά και την αεροτομή οροφής να δίνουν μια νότα δυναμισμού. Κι αν η εξωτερική εμφάνιση φαντάζει ως μια απλή ανανέωση, η αναβάθμιση του εσωτερικού είναι θεαματική. Όπως και στα Countryman που δοκιμάσαμε νωρίτερα εφέτος, το Cooper έχει μια καινούργια καμπίνα με λιτό, καθαρό σχεδιασμό και ταμπλό ντυμένο με ύφασμα. Υπάρχει επίσης ένα σπορ τιμόνι με ασυνήθιστα ογκώδη στεφάνη, που είναι μια ξεκάθαρη προσπάθεια να δοθεί στο αυτοκίνητο μια επιπλέον αίσθηση σπορ χαρακτήρα. Μια μικρή σειρά από διακόπτες στην κεντρική κονσόλα το συνδέουν με το παρελθόν, με ξεχωριστό χαρακτήρα νε δίνει ο διακόπτης-κλειδί αναμεσά τους που χρησιμοποιείται για να βάζεις εμπρός το αυτοκίνητο. Η προσοχή όμως επικεντρώνεται στην κυκλική οθόνη του infotainment που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Το ίδιο σύστημα OLED που βρίσκεται στο Countryman, είναι μια πραγματική στρογγυλή οθόνη –όχι μια συμβατική ορθογώνια οθόνη μέσα σε ένα στρογγυλό δίσκο όπως στο παρελθόν– και φαίνεται καταπληκτική. Το λογισμικό είναι ουσιαστικά δανεισμένο από την BMW, με πιο «παιχνιδιάρικη» εμφάνιση όμως.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.