Η νέα γενιά του χάτσμπακ MINI έφθασε στην ελληνική αγορά με πολλές αλλαγές συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Μια από τις λιγότερο σημαντικές είναι επιστροφή της λέξης «Cooper» στην επίσημη ονοματολογία του. Κίνηση απολύτως λογική καθώς, κακά τα ψέματα, όλοι MINI Cooper το αποκαλούσαμε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η μετατροπή του Cooper από επίπεδο εξοπλισμού σε πλήρες μοντέλο είναι η δεύτερη πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του ονόματος του Cooper SE.

Η πρώτη είναι το επίθημα SE που υποδηλώνει ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό MINI, που ήρθε να διαδεχθεί ένα μοντέλο που υστερούσε σε χωρητικότητα μπαταρίας και αυτονομία. Στη νέα γενιά, η ηλεκτρική γκάμα του Cooper προσφέρει την επιλογή μεταξύ δύο διαφορετικών ηλεκτρικών κινητήρων. Και οι δύο έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες από το παλιό ηλεκτρικό χάτσμπακ MINI. Το βασικό Cooper E διαθέτει μπαταρία 40,7 kWh που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, ενώ το ισχυρότερο Cooper SE που δοκιμάζουμε εδώ, αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 54,2 kWh και κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων.

Πριν δούμε πώς μεταφράζονται τα παραπάνω στον δρόμο, οφείλουμε να κάνουμε μια στάση στο φαίνεσθαι του νέου MINI Cooper που επανεξετάστηκε σε μεγάλο βαθμό.

Το νέο μοντέλο ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, παραμένοντας πιστό στις γραμμές του παρελθόντος, ενώ παράλληλα προσθέτει σύγχρονα στοιχεία που τονίζουν τον premium χαρακτήρα του. Το μοντέλο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 3,86 m, πλάτος 1,76 και ύψος 1,46 m. Αν και η αύξηση των διαστάσεων είναι μικρή, προσδίδει στο MINI πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, με τα εντονότερα φτερά και την αεροτομή οροφής να δίνουν μια νότα δυναμισμού.

Από εκεί και πέρα, το σχήμα είναι καθαρό με πολλές αδιάκοπες επιφάνειες και ορισμένα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MINI, όπως τα κυκλικά φώτα και την οροφή που μοιάζει να αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, μια νέα εκδοχή των φώτων που απεικονίζουν τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου, ολοκληρώνουν την οπτική ανανέωση. Παράλληλα, η μείωση των πλαστικών και νικελένιων στοιχείων στο αμάξωμα δίνει μια μοντέρνα, μινιμαλιστική εικόνα στο νέο Cooper, χωρίς όμως να χάνει την κλασική ταυτότητα.

Κι αν η εξωτερική εμφάνιση φαντάζει ως μια απλή ανανέωση, η αναβάθμιση του εσωτερικού είναι θεαματική. Όπως και στα Countryman που δοκιμάσαμε νωρίτερα εφέτος, το Cooper έχει μια καινούργια καμπίνα με λιτό, καθαρό σχεδιασμό και ταμπλό ντυμένο με ύφασμα. Υπάρχει επίσης ένα σπορ τιμόνι με ασυνήθιστα ογκώδη στεφάνη, που είναι μια ξεκάθαρη προσπάθεια να δοθεί στο αυτοκίνητο μια επιπλέον αίσθηση σπορ χαρακτήρα. Μια μικρή σειρά από διακόπτες στην κεντρική κονσόλα το συνδέουν με το παρελθόν, με ξεχωριστό χαρακτήρα νε δίνει ο διακόπτης-κλειδί αναμεσά τους που χρησιμοποιείται για να βάζεις εμπρός το αυτοκίνητο.

Η προσοχή όμως επικεντρώνεται στην κυκλική οθόνη του infotainment που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Το ίδιο σύστημα OLED που βρίσκεται στο Countryman, είναι μια πραγματική στρογγυλή οθόνη –όχι μια συμβατική ορθογώνια οθόνη μέσα σε ένα στρογγυλό δίσκο όπως στο παρελθόν– και φαίνεται καταπληκτική. Το λογισμικό είναι ουσιαστικά δανεισμένο από την BMW, με πιο «παιχνιδιάρικη» εμφάνιση όμως.

Αρχικά, η διάταξη του μενού μοιάζει χαοτική και χρειάζεται χρόνος για να το συνηθίσεις. Υπάρχει όμως η δυνατότητα για εξατομίκευση των εφαρμογών της οθόνης που βοηθά να έχεις πρόσβαση ταχύτερα σε αυτές που χρησιμοποιείς συχνότερα. Οι επιλογές εξατομίκευσης συνεχίζονται με τα διάφορα modes, όπως τα Go-Kart, Timeless, Vivid, κ.ά. Όποιο κι αν επιλέξεις, θα επηρεάσει τον ήχο που παράγει το αυτοκίνητο, καθώς και τα χρώματα που εμφανίζονται στις οθόνες και στον ατμοσφαιρικό φωτισμό που είναι ενσωματωμένος και στο ταμπλό.
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr