Στα 14 χρόνια παρουσίας του στην αγορά, το Nissan Juke έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη. Αν και η πρώτη γενιά δίχασε αρχικά λόγω της αντισυμβατικής εμφάνισης, η δεύτερη κατόρθωσε να εδραιωθεί χάρη στην πιο κλασική σχεδίαση και τη σημαντική τεχνολογική αναβάθμιση.
Χαρακτηριστικά που τονίστηκαν ακόμα περισσότερο στην πρόσφατη ανανέωση του ιαπωνικού B-SUV, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στη χειροκίνητη βασική έκδοση Acenta που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Τώρα ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε και την αυτόματη εκδοχή στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού N-Design.
Όπως συνέβη και στο προ facelift μοντέλο, η ιαπωνική φίρμα αποφάσισε να προκρίνει τη λύση του διπλοσύμπλεκτου DCT αντί του αυτόματου CVT της πρώτης γενιάς. Προικίζοντας το Juke με ένα πιο αποτελεσματικό και γραμμικό σε λειτουργία κιβώτιο που το έκανε και πιο… αθόρυβο.
Στην πράξη, το 7άρι κιβώτιο DCT αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος για το νέο Juke, με γρήγορες και άμεσες αλλαγές σχέσεων. Αλλά και δυνατότητα να παρακάμψεις εν μέρει την αυτόματη λειτουργία και να αναλάβεις τον έλεγχο από τα paddles στο τιμόνι. Μόνο μεμπτό σημείο ότι κατά την εκκίνηση ή το παρκάρισμα, η απόκριση είναι ελαφρώς πιο απότομη απ’ ό,τι θες, απαιτώντας να είσαι πιο αβρός με το γκάζι. Τουλάχιστον μέχρι να το συνηθίσεις.
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης τούρμπο αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm στις 3.000 rpm (σε λειτουργία over torque). Και όπως είχαμε διαπιστώσει στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο διακρίνεται για την ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Το 3κύλινδρο μοτέρ αποδίδει με τους 114 ίππους και 200 Nm δεν θα σε συνεπάρει με το νεύρο του. Είναι όμως απολύτως επαρκές, προσφέροντας στο Juke ζωντάνια και επιδόσεις πολύ κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση, είναι λίγο πιο αργό στα επίσημα νούμερα που ανακοινώνονται, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 11,8” (1,1” πιο αργά σε σχέση με το 6άρι χειροκίνητο) και την τελική να ακουμπά τα 180 km/h.
Στην πράξη όμως, η κοντή κλιμάκωση του χαρίζει σπιρτάδα στις ρεπρίζ, επιτρέποντάς του να κινηθεί σβέλτα ακόμα και φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές. Εκείνο που χρειάζεται να μάθεις τον τρόπο που το μοτέρ ανταποκρίνεται στο γκάζι, καθώς το τούρμπο του έχει υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Που γίνεται πιο σημαντική σε συνδυασμό με το αυτόματο σασμάν.
Η ζωντάνια και η απόκριση του δεξιού πεντάλ επηρεάζεται από το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις. Στο Eco, όλα κινούνται γύρω από τη μέγιστη οικονομία καυσίμου. Στο Normal τα πράγματα εξισορροπούνται και στο Sport η απόκριση γίνεται αισθητά πιο άμεση. Με το κιβώτιο να αφήνει τον κινητήρα να λειτουργήσει σε πιο ψηλές στροφές πριν περάσει στην επόμενη σχέση.
Η συνολική εικόνα που αποκομίζεις στον δρόμο από το νέο Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο είναι πως πρόκειται για ένα άνετο, ευχάριστο και ισορροπημένο B-SUV. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση κινούνται σε καλό επίπεδο, με την ανάρτηση -παρά τις 19άρες ζάντες!- να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανισομέρειες του οδικού μας δικτύου. Πάντως στην άνεση βρίσκεται στη σκληρή μεριά της κατηγορίας.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.