Η Billancourt μας διαβεβαιώνει ότι το νέο της Renault 5 E-Tech απευθύνεται κυρίως σε όσους αγαπούν τα αυτοκίνητα. Όχι απαραίτητα σε όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό.
Με άλλα λόγια, παρότι το νέο R5 είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, θέλει να ψαρέψει σε μεγαλύτερη καταναλωτική λίμνη. Και καθώς το μήκος του 5θυρου ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3,92 m) και δεν προορίζεται για να επιδοθεί σε cross country, απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε αυτούς που διανύουν μικρές ημερήσιες αποστάσεις -50 έως 60 km. Δηλαδή, σπίτι δουλειά, δουλειά σπίτι και περιαστικές σαββατοκυριακάτικες εξορμήσεις.
Του λόγου το ασφαλές επιβεβαιώνει και η μεγαλύτερη μπαταρία της γκάμας του. Το R5 E-Tech θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του με συσσωρευτή 52 kWh που υπόσχεται κατά κύκλο WLTP αυτονομία 410 km.
Είναι όμως πραγματικά το νέο R5 E-Tech ο συνεχιστής, ο κληρονόμος της παρακαταθήκης που άφησε το R5 πρώτης γενιάς του 1972; Κατά μια έννοια, ναι! Το πρότζεκτ του Ρόμβου για το ορίτζιναλ Renault 5 τη δεκαετία του ’70 δρομολογήθηκε με μια εντολή 20 λέξεων: «Φτιάξτε ένα μικρό αυτοκίνητο ικανό να ταξιδεύει Παρίσι-Μασσαλία με άνεση αντάξια μιας μπερλίνας, σε ανταγωνιστική τιμή, πρακτικό, αλλά να αρέσει και στις γυναίκες!».
Ο σημερινός στόχος είναι μερικώς ο ίδιος. Να λανσάρει ένα σαγηνευτικό, οικονομικό μοντέλο που θα εξελιχτεί σε εμπορική επιτυχία. Αλλά το πιο σημαντικό είναι να προλάβει την προθεσμία του 2025, οπότε τα πρόστιμα για τις φίρμες που δεν σέβονται τις ποσοστώσεις CO2 θα πέφτουν βροχή. Οπότε ο έτερος στόχος της Renault είναι προφανώς να πλημμυρίσει την αγορά με αυτό R5 τρίτης γενιάς που θα διατίθεται μόνο σε 100% ηλεκτρική έκδοση και επομένως δεν θα εκπέμπει ρύπους.
Στόχος που τελικά και κατά την άποψή μας αντιστρατεύεται την εμπορική επιτυχία του πιο ενδιαφέροντας σουλουπιού που έχει παρουσιάσει τα τελευταία δέκα χρόνια (αν όχι περισσότερα) η αυτοκινητοβιομηχανία. Για σκεφτείτε το καβούκι του Renault 5 E-Tech κι από κάτω την γκάμα των σωθικών του Clio… Το νέο 5άρι να θυμίσουμε ότι πατά στην ηλεκτρική εκδοχή πλατφόρμας του Clio, CMF-B EV, που πλέον ονομάζεται AmpR Small.
Με τους τροχούς ακροβολισμένους στις τέσσερις γωνίες για να μεγιστοποιήσει μετατρόχια και μεταξόνιο, το R5 E-Tech έχει φροντίσει και για τις αναλογίες και τη γενική ισορροπία των όγκων του. Εξάλλου, ήταν κάτι που για τον επικεφαλής σχεδιασμού Gilles Vidal αποτελoύσε (και αποτελεί) εκ των ων ουκ άνευ: «Οι αναλογίες είναι το ήμισυ της επιτυχίας στη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου».
Το άλλο μισό της επιτυχίας κατ’ αναλογία οφείλεται αναμφισβήτητα στο στιλ του. Σχεδιασμός που υπαγορεύτηκε από αυτό που ο Vidal αποκαλεί «ρετροφουτουρισμό». Δηλαδή πίσω από τη μοντέρνα σιλουέτα να αναγνωρίζεις αβίαστα το ορίτζιναλ R5 και τους κληρονόμους του και μην αντιλαμβάνεσαι το αυτοκίνητο κάτι μεταξύ νέο-ρετρό και restomod.
Αυτό λοιπόν που αντικρίσαμε στη Νίκαια, σε χτυπητό κίτρινο και βαθύ πράσινο, ήταν η τετράγωνη σιλουέτα του ορίτζιναλ R5 με κοντό καπό, μεγάλο και πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ, ψηλή βασική γραμμή και τετράγωνη πίσω πόρτα, λιγότερο κεκλιμένη από το παρμπρίζ. Η μουσούδα του R5 E-Tech μοιάζει πολύ με του ορίτζιναλ και οι ορθογώνιοι προβολείς που ζωντανεύουν το εμπρός μέρος, διατηρούνται επίσης. Συνδέονται δε, με μια λεπτή ριγέ λωρίδα που αναδεικνύει το καπό και φιλοξενεί στο κέντρο του έναν μεγάλο λογότυπο της Renault.
Όπως κάθε ηλεκτρικό που δεν χρειάζεται γρίλια για να αερίζεται το μοτέρ, το καπό πέφτει και ενώνεται με τον λείο και ογκώδη προφυλακτήρα. Το σύνολο ελαφρώνει από τρεις σχισμές πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας και μια τετράγωνη αεραγωγό σήτα από κάτω. Τέλος, τα τετράγωνα φώτα ημέρας, που θυμίζουν τα φώτα ομίχλης του ορίτζιναλ R5, είναι τοποθετημένα στα άκρα του εμπρός μέρους.
Μάλιστα, το καπό φιλοξενεί πάνω από την υποδοχή φόρτισης που βρίσκεται στο αριστερό εμπρός φτερό, μια πρωτότυπη φωτεινή ένδειξη φόρτισης.
Αποτελείται από πέντε τμήματα που σχηματίζουν ένα 5άρι (όλα αναμμένα με γεμάτη τη μπαταρία) και αναφέρεται προφανώς στην εισαγωγή αέρα που υπήρχε στο καπό του R5 του 1972.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr