Με περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις σε 90 χώρες, από το 2013 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Renault Captur αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα όχι μόνο για την γαλλική φίρμα αλλά για ολόκληρη την κατηγορία των B-SUV, που βλέπει τους δείκτες πωλήσεων να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στην ευρωπαϊκή.
Και η ριζική αναβάθμιση που έφερε το πλήρωμα του χρόνου για το Captur, έχει στόχο όχι απλά να πρωταγωνιστήσει στην απαιτητική κατηγορία των B-SUV, αλλά να την κατακτήσει.
Η Renault χαρακτηρίζει το νέο Captur ως «ένα αυτοκίνητο για τη ζωή», τονίζοντας το μικρό του ανθρακικό αποτύπωμα αλλά και το ευρύχωρο -και μεταμορφώσιμο- εσωτερικό του ως χαρακτηριστικά που το κάνουν να νιώθει άνετα τόσο στην πόλη όσο και έξω από αυτήν.
Σε επίπεδο εμφάνισης, το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος εναρμονίζει το παρουσιαστικό του με αυτό του νεότερου Clio που έλαβε πιο μπροστά την ανανέωση, αλλά και με τη γενικότερη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault. Πέρα από τις εμφανείς και ριζικές αλλαγές στην εμφάνιση το νέο Captur θα είναι διαθέσιμο και σε μια πιο «σπορ» εξοπλιστική έκδοση, την Esprit Alpine που επίσης πρωτογνωρίσαμε στο Clio και σιγά σιγά περνάει και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.
Εκτός από τις αλλαγές του μπροστινού μέρους, τροποποιήσεις έχουμε και στα πίσω LED φώτα που διατηρούν το σχήμα μπούμερανγκ και καλύπτονται πλέον από διαφανές πλαστικό, ενώ ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας που ενσωματώνει έναν πιο τονισμένο αεροδυναμικό διαχύτη.
Την εξωτερική εμφάνιση του νέου Captur συμπληρώνει η ανανεωμένη χρωματική παλέτα που περιλαμβάνει έξι χρώματα για το αμάξωμα (Pearl White, Oyster Grey, Starry Black, Gunmetal Grey, Iron Blue και Flame Red) και τη δυνατότητα διχρωμίας (Highland Grey, Starry Black και Perle Beige).
Ριζικές είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό του. Εκεί, τα πιο πολυτελή υλικά, ο επιπλέον εξοπλισμός και το σύστημα πολυμέσων νέας γενιάς συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια πιο «σύγχρονη» και «πολυτελή» ατμόσφαιρα όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας επαφή μαζί του στη Μαδρίτη της Ισπανίας.
Στο επίκεντρο της ανανεωμένης καμπίνας βρίσκεται η νέα κάθετη οθόνη αφής 10,4’’ του infotainment που λειτουργεί με το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων OpenR Link και νέα πιο καλαίσθητα και ευκρινή γραφικά. Ενσωματώνοντας μεταξύ άλλων εφαρμογές Google και το σύστημα Android Automotive 12. Το τελευταίο εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Φυσικά, υπάρχουν και τα Android Auto και Apple Carplay για την ασύρματη διασύνδεση smartphone.
«Είναι τόσο εύχρηστο όσο ένα smartphone», τονίζουν οι άνθρωποι της Renault για το νέο λειτουργικό του infotainment και δεν έχουν άδικο. Ψηφιακός, βέβαια, είναι και ο πίνακας οργάνων, με έγχρωμη οθόνη που στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις φθάνει τις 10,25’’.
Οι επενδύσεις με τη σειρά τους διαφέρουν ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Η έκδοση Techno διαθέτει κίτρινες ραφές, ενώ η Esprit Alpine προσθέτει μπλε χρώμα και μοτίβα της γαλλικής σημαίας. Δεν υπάρχει επιλογή δέρματος ή λεπτομέρειες χρωμίου, με την εταιρεία να τονίζει ότι όλες οι διαθέσιμες επενδύσεις είναι από ανακυκλωμένα υφάσματα που επιλέχθηκαν «για το χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα τους, χωρίς να συμβιβάζονται με την απτή ποιότητα, την αίσθηση ή την άνεση».
Η πρακτικότητα παραμένει ψηλά στο μικρότερο SUV της Renault. Το πίσω κάθισμα εξακολουθεί να σύρεται εμπρός/πίσω έως και 16 εκατοστά και υπάρχουν συνολικά 24,7 lt αποθηκευτικού χώρου διάσπαρτα στην καμπίνα. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος κυμαίνεται από τα 484 έως τα 616 lt (348 και 480 αντίστοιχα για το υβριδικό E-Tech).
Ο βασικός εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει περισσότερα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Active Driver Assist, για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Το σύστημα Multi-Sense με τη σειρά του, που προσφέρει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (MySense, Eco, Comfort και Sport), εμπλουτίστηκε στην υβριδική έκδοση και με την επιλογή Extended Grip που στέλνει τη ροπή στους εμπρός τροχούς με πιο αποδοτικό τρόπο. Το τελευταίο όμως είναι σύστημα που θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό αγορών, με την Ελλάδα να μην περιλαμβάνεται σε αυτές.
Όσον αφορά τους κινητήρες, το νέο Renault Captur θα εισαχθεί στη χώρα μας με τον τρικύλινδρο 1.0 TCE των 90 ίππων και τον mild hybrid τετρακύλινδρο 1.3 TCE με απόδοση 140 ή 160 ίππων. Στη γκάμα παραμένει ο 1.0 TCE διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) με τα 100 άλογα. Έκδοση που απέκτησε μεγαλύτερη δεξαμενή υγραερίου στα 40 lt και μαζί με την αμόλυβδη μπορεί να καλύψει πλέον σχεδόν 1.300 km χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού. Τη γκάμα συμπληρώνει η έκδοση 1.6 E-Tech full hybrid με το βελτιωμένο υβριδικό σύστημα κίνησης να αποδίδει 145 ίππους.
Αντίθετα με τους κινητήρες που παραμένουν ίδιοι -με εξαίρεση την απουσία ντίζελ από τη νέα γκάμα-, το πλαίσιο του νέου Captur δέχθηκε σημαντικές βελτιώσεις, με τους Γάλλους να σημειώνουν πως η γεωμετρία της ανάρτησης και τα αμορτισέρ έχουν τροποποιηθεί για να προσφέρουν «πιο δυναμική οδήγηση», ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει επαναρυθμιστεί για καλύτερη απόκριση και έλεγχο.
Είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις παραπάνω αλλαγές πίσω από τιμόνι της φουλ υβριδικής έκδοσης με τα 145 άλογα, η οποία εξακολουθεί να κλέβει τις εντυπώσεις με το δυνατό και ραφιναρισμένο σε λειτουργία υβριδικό σύστημα που της εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις οικονομίας. Κεντρικά και περιαστικά της Μαδρίτης, σε μια μικτή διαδρομή περίπου 150 km έκαψε στα χέρια μας γύρω στα 5,5 lt/100 km.
Πέρα από ολιγαρκή σε καύσιμο, το ανανεωμένο Captur E-Tech αποδείχθηκε και πολύ πιο ικανό στο δρόμο, με τις αλλαγές στο σασί και το σύστημα διεύθυνσης να έχουν προσδώσει μεγαλύτερη αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και ακόμα πιο σίγουρο πάτημα όταν ξεκινούν οι καμπές. Κι όλα αυτά χωρίς να έχει επηρεαστεί η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Παραμένει σε πολύ υψηλό για την κατηγορία επίπεδο, πλαισιωμένη μάλιστα από πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης, όπως τουλάχιστον μας φάνηκε σε αυτή την πρώτη επαφή στους δρόμους της ισπανικής πρωτεύουσας.
Περισσότερα για όλες τις εκδόσεις του νέο μοντέλου της Renault θα πούμε στην πιο αναλυτική δοκιμή του πίσω στα εδάφη μας. Δεν θα αργήσει καθώς το ανανεωμένο Captur θα έρθει στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας σύντομα, πριν το τέλος του Ιουνίου. Μέχρι τότε θα έχουν ανακοινωθεί και οι τιμές του γαλλικού B-SUV, το οποίο συνεχίζει να κατασκευάζετε στο εργοστάσιο της Renault στην πόλη Valladolid της Ισπανίας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.