Με τέσσερα χρόνια στην πλάτη του, το Škoda Kamiq μέχρι σήμερα σημαιώνει μια καλή εμπορική επίδοση, με το κλασικό πλέον ενδιάμεσο restyling να παραμένει συμβολικό. Διαδικασία που ακούει τόσο στην παράδοση του Ομίλου VW όσον αφορά το φρεσκάρισμα όσο και στην αποδοχή του μοντέλου από την αγορά.
Έτσι, το φέισλιφτ κινήθηκε στους άξονες του ελαφρού ανασχεδιασμού του εμπρός μέρους, της ενίσχυσης του εξοπλισμού και της απλοποίησης της γκάμας. Καθώς, όταν τα πράγματα πηγαίνουν καλά, δεν χρειάζεται να κάνεις μεγάλες αλλαγές. Αρκούσε λοιπόν ένα φρεσκάρισμα για να ξαναέρθει το Škoda Kamiq ανέξοδα και ακίνδυνα στην επικοινωνιακή επικαιρότητα.
Το τσεχικό B-SUV αποτελεί παράδειγμα αθόρυβης επιτυχίας. Βέβαια για να πούμε του στραβού το δίκιο, δεν καταφέρνει στην κατηγορία να πλασάρεται ανάμεσα στα best-seller της ελληνικής αγοράς. Αλλά η επίδοσή του το φέρνει στη μέση του πλατό, σταθερά πάνω από το 1.000 αυτοκίνητα ετησίως.
Στα λεγόμενα «αστικά» SUV, Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008 και Suzuki Vitara είναι τα μοντέλα που κυριαρχούν στις πωλήσεις από το 2022. Με το Škoda Kamiq να υποδύεται έναν από τους ισχυρούς δεύτερους ρόλους κι εφέτος. Παρά δε τα χρόνια του, τα βάζει στα ίσα με μεγάλα ονόματα όπως τα Volkswagen T-Roc και T-Cross, τα Hyundai Kona και Bayon ή το Kia Stonic. Κι εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το Kamiq εξακολουθεί να είναι το δεύτερο μοντέλο της Škoda με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.
Όσον αφορά την εμφάνιση, το στιλ που γνωρίζαμε παραμένει: Ευχάριστο στο μάτι, στιβαρό και από όλες τις γωνίες του να δείχνει πως ανήκει στην οικογένεια της Škoda, το Kamiq εξελίχτηκε αισθητικά με φειδώ. Η κύρια αλλαγή αφορά τη μάσκα και τα εμπρός φανάρια που έχουν γίνει λίγο πιο μασίφ, θυμίζοντας τα νέα Octavia και Superb. Ακόμα πιο ελαφρύ φρεσκάρισμα υπέστη το πίσω μέρος, όπου η μόνη πραγματική αλλαγή αφορά τον εσωτερικό γραφισμό των φώτων. Μαζί και δύο πινελιές στους προφυλακτήρες, και αυτό ήταν…
Στην καμπίνα δεν μπορούμε να πούμε ότι το Kamiq ξεχωρίζει για την κομψότητά του. Ακριβώς όπως ο εξωτερικός σχεδιασμός, το εσωτερικό είναι σοβαρό, χωρίς φανφάρες και φιοριτούρες. Μια διάταξη κλασική, ρεαλιστική, σχεδόν μοναστική, με έμφαση στις πρακτικές πτυχές και στη χωροταξία.
Ειδικά για τους πίσω, ο χώρος είναι αναπάντεχα αρκετός. Και πάντως περισσότερος απ’ ό,τι θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο 4,24 m, ούτε μισό πόντο παραπάνω δηλαδή από ένα T-Roc αλλά και 11 cm πιο κοντό από ένα Kona.
Έτσι, ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι μπόλικος, με τα ευθεία περιγράμματα της γραμμής οροφής ή το μεγάλο άνοιγμα των θυρών να επιτρέπουν σε δύο ενήλικες να μπαίνουν να βγαίνουν και να ταξιδεύουν άνετα. Βέβαια, πάντα κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις, κι εδώ ο χαμένος είναι το πορτμπαγκάζ. Με χωρητικότητα χωρίς ρεζέρβα 400 lt και 1.395 lt με τα καθίσματα ριγμένα (368-1.363 lt με ρεζέρβα) είναι το πιο μικρό από τα μοντέλα του ομίλου που πατούν πάνω στην πλατφόρμα MQB-A0: 445 lt το T-Cross, 440 lt το Taigo και ισοφαρίζοντας τα λίτρα του SEAT Arona που είναι όμως και δέκα πόντους πιο κοντό.
Φυσικά τα 400 lt δεν αντιστοιχούν σε μια στοιχειώδη τιμή, αλλά είναι αυτό που θα λέγαμε «μέτρια». Από την άλλη όμως, η τετράγωνη χωροταξία του διευκολύνει την εκμετάλλευση του όγκου. Κατά τα λοιπά, η πολυχρηστικότητα του πορτμπαγκάζ πέρα από το διπλό πάτωμα και το διαιρούμενο κάθισμα 60:40 είναι απολύτως βασική –όχι συρόμενο πίσω κάθισμα.
Οι νεωτερισμοί στην καμπίνα είναι επίσης περιορισμένοι. Ένας «κάδος» αποθήκευσης στο κεντρικό τούνελ, νέος έλεγχος κλιματισμού και ψηφιακά όργανα.
Ελαφρά ανανέωση υπέστησαν επίσης τα σχέδια της ταπετσαρίας και ορισμένες γαρνιτούρες, μερικές από τις οποίες από ανακυκλωμένα υλικά -σημεία των καιρών. Που στην έκδοση Selection που δοκιμάζουμε, το ταμπλό και τα καθίσματα φορούν ένα αρκετά πρωτότυπο γκρι ύφασμα.
Η συναρμογή των διαφόρων υλικών στην καμπίνα είναι καλή, χωρίς κάποια διακριτή διαφοροποίηση ποιότητας από το προ ανανέωσης Kamiq. Καλό είναι και το φινίρισμα των πολυάριθμων σκληρών πλαστικών -μόνο στο πάνω μέρος του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών έχουν αφρώδες γέμισμα.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.