Το Škoda Scala μετρά ήδη πέντε χρόνια στην αγορά, έχοντας καταγράψει πάνω από 200.000 πωλήσεις στην Ευρώπη. Η εμπορική πορεία του κρίνεται επιτυχημένη, ο ανταγωνισμός όμως εντείνεται και βελτιώνεται συνεχώς. Ορμώμενη από αυτό, η τσεχική φίρμα αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα ήπιο φρεσκάρισμα.
Κι όταν λέμε ήπιο το εννοούμε! Όταν ένα μοντέλο πηγαίνει καλά άλλωστε, δεν υπάρχει λόγος για μεγάλες αλλαγές και άνευ ουσίας ρίσκα. Με μικρές, εύστοχες κινήσεις το επαναφέρεις στον αφρό. Στην Ελλάδα άλλωστε, από το 2019 όταν και λανσαρίστηκε, έχουν πουληθεί πάνω από 2.000 κομμάτια. Ναι, το αυτοκίνητο δεν τα βάζει με μοντέλα όπως το VW Golf, η Toyota Corolla ή το Hyundai i30. Κατέχει όμως ένα σεβαστό μερίδιο αγοράς, σε μια κατηγορία που πιέζεται όλο και περισσότερο από την άνθηση των B-SUV.
Παρατηρώντας εξωτερικά το ανανεωμένο Škoda Scala διαπιστώνεις εξαρχής πως έχει διατηρήσει τις γραμμές του προ facelift μοντέλου. Ακολουθώντας όμως μια πιο σύγχρονη αισθητική προσέγγιση. Η μάσκα έχει γίνει πιο μεγάλη κι επιθετική. Ο προφυλακτήρας, με ανοίγματα για την ομαλότερη ροή του αέρα, έχει αναθεωρηθεί, φιλοξενώντας τους προβολείς ομίχλης. Και οι εμπρός φωτιστικές μονάδες, τεχνολογίας LED (LED Matrix για πρώτη φορά στις πλουσιότερες εκδόσεις) έχουν λεπτύνει, κερδίζοντας σε κομψότητα. Μπορεί το Scala να μην είναι από τα πιο φαντεζί ή όμορφα μοντέλα της κλάσης. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο ευχάριστο στο μάτι, απαλλαγμένο από φιοριτούρες, που σε κερδίζει με την εύπεπτη, καθαρή και στιβαρή σχεδίαση. Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Σαφώς και υπάρχουν μεγάλες οθόνες, όμως όλα στην καμπίνα είναι ζυγισμένα και προσανατολισμένα γύρω από την άνεση και την πρακτικότητα. Στοιχεία για τα οποία ανέκαθεν φημιζόταν η Škoda. Αλλά και στοιχεία που εξαρχής αποτέλεσαν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Scala. Πράγματι λοιπόν, το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρομεσαία χάτσμπακ της αγοράς. Οι πίσω επιβάτες, ακόμη κι αν είναι υψηλόσωμοι έχουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια ή το κεφάλι, με το μεγάλο άνοιγμα των θυρών να διευκολύνει ακόμα περισσότερο το μπες βγες. Υπό προϋποθέσεις, στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν να χωρέσουν χωρίς ζόρι ακόμα και τρεις ενήλικοι. Αναμενόμενη εξέλιξη, αν σκεφτούμε πως οι διαστάσεις του αυτοκινήτου παρέμειναν αμετάβλητες (μήκος 4,36 m, μεταξόνιο 2,64 m). Ανάλογα καλή είναι η χωρητικότητα αλλά και η χωροταξία του πορτμπαγκάζ. Τα 467 lt (1.410 lt με την πίσω σειρά αναδιπλωμένη), σε συνδυασμό με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, κατατάσσουν τον χώρο αποσκευών του Scala στους κορυφαίους της κατηγορίας! Και φυσικά, είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σύγκριση υπόλοιπα μικρομεσαία χάτσμπακ του VW Group: VW Golf 381 lt, CUPRA και SEAT Leon 380 lt, Audi A3 Sportback 380 lt.Τα πίσω φώτα έχουν τροποποιηθεί κι αυτά ελαφρώς, ενώ έχει μεγαλώσει και το μέγεθος της γραμματοσειράς που αναγράφει το όνομα «Škoda». Τέλος, η νέας σχεδίασης ζάντες που ξεκινούν από τις 16” και φτάνουν ως τις 18” συμβάλλουν κι αυτοί στην πιο φρέσκια εικόνα του τσεχικού χάτσμπακ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.