O αναθεωρημένος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας ΙΙ (GSR II), με τον οποίο πρέπει να συμβαδίζει κάθε νέο αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τις 7 Ιουλίου 2024 κι έπειτα, υποχρέωσε την ιαπωνική φίρμα να προχωρήσει σε αναβάθμιση του εξοπλισμού ασφαλείας και στο υφιστάμενο Suzuki S-Cross.

Κάπως έτσι το γιαπωνέζικο B-SUV απέκτησε πλέον τα υποχρεωτικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Lane Keep Assist, Intelligent Speed Assistant και Drive Monitoring System. Το τελευταίο είναι αυτό που παρακολουθεί τον οδηγό και αναγνωρίζει σημάδια κόπωσης ή αφηρημάδας. Για τον σκοπό αυτό μια μικρή κάμερα που εστιάζει στο πρόσωπό του έχει τοποθετηθεί ακριβώς πάνω από την οθόνη αφής των 9 ιντσών της κεντρικής κονσόλας.

Μια άλλη αλλαγή που έχει το S-Cross είναι stand-by λειτουργία του Adaptive Cruise Control, ίδια με αυτήν που έχει και το καινούργιο Swift. Αυτή επιτρέπει την ενεργοποίηση του συστήματος με το πάτημα ενός διακόπτη και μόνον αντί άλλων πιο σύνθετων επιλογών του παρελθόντος.

Εκτός όλων των παραπάνω το S-Cross περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ζάντες αλουμινίου 17ιντσών, οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 9 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης Apple CarPlay/Android Auto, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.ά.

Όλα αυτά με μια τιμή που ξεκινά από τις €22.680, με την τετρακίνητη έκδοση AllGrip να ξεκινά από τις €27.680. Σαφώς από τις value for money επιλογές της αγοράς.

Κατά τα λοιπά δεν έχει αλλάξει κάτι. Ο κινητήρας είναι ο γνώριμος  4κύλινδρος BoosterJet των 1,4 lt, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 129 ίππους, ενώ η ροπή -στα 235 Nm- αποδίδεται από πολύ χαμηλά, διευκολύνοντας στην καθημερινή χρήση. Ο βοηθητικός ηλεκτροκινητήρας τώρα, έχει ισχύ 13,6 PS και ενισχύει με επιπλέον 53 Nm τη διαδικασία της εκκίνησης και της επιτάχυνσης.

Έτσι η κατανάλωση περιορίζεται στα 5,9 lt/100 km, σύμφωνα με τον κατασκευαστή με εμάς να μετράμε 7,1 lt/100 km. Το S-Cross της δοκιμής είναι τετρακίνητο, πράγμα που σημαίνει ότι εφοδιάζεται με το γνωστό σύστημα AllGrip Select.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το σύνολο της ροπής κατευθύνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που συνοδεύεται από έναν ακριβέστατο λεβιέ. Σε περίπτωση τώρα που παρατηρηθεί απώλεια πρόσφυσης, το σύστημα εμπλέκει άμεσα και τους πίσω τροχούς σε όποιο ποσοστό κρίνει σκόπιμο. Μέχρι βέβαια το 50:50 -στιγμιαία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr