Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Κλισέ, αλλά για την περίπτωση του Suzuki Vitara, η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται ότι ακολουθεί αυτόν τον κανόνα, αναδεικνύοντάς το σε αυτό που συνηθίζουμε να ονομάζουμε «σταθερή αξία».
Για του λόγου το ασφαλές, εφέτος μέχρι και τον Αύγουστο, το Vitara είχε ταξινομήσεις στη χώρα μας πάνω από 3,5 χιλιάδες αυτοκίνητα, κατέχοντας την τρίτη θέση στα B-SUV. Αποδοχή που δεν αποτελεί πυροτέχνημα, καθώς πέρυσι τερμάτισε στη δεύτερη θέση με 3,6 χιλιάδες αυτοκίνητα και το 2022 και 2021 στην τέταρτη θέση με σχεδόν δύο χιλιάδες ταξινομήσεις.
Έχοντας λοιπόν η Suzuki ως αποστολή να διατηρήσει την μοναδικότητα του Vitara, απλώς φρέσκαρε την εμφάνισή του. Και προχώρησε παράλληλα στην κανονιστική αναβάθμιση ασφαλείας, χωρίς να αγγίξει τα βασικά χαρακτηριστικά του.
Εν τοις πράγμασι, στο Vitara 2024 ο εμπρός προφυλακτήρας άλλαξε με τους σχεδιαστές να αφαιρούν τις πολλές νικελένιες λεπτομέρειες, βάζοντας στη θέση τους μπόλικα στοιχεία σε μαύρο χρώμα. Το αποτέλεσμα δείχνει έτσι πιο δυναμικό, ειδικά με τις ανασχεδιασμένες στάνταρ ζάντες των 17 ιντσών.
Το Vitara που δοκιμάζουμε, φορά στο μηχανοστάσιο τον ισχυρότερο κινητήρα mild hybrid των 129 ίππων που στέλνει τη ροπή του σε όλους τους τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης Allgrip. Παράλληλα, η εταιρεία προσφέρει και μια παλέτα από νέες χρωματικές επιλογές.
Όσο περιορισμένες είναι οι αλλαγές εξωτερικά άλλο τόσο είναι και στην καμπίνα. Η μόνη ουσιαστική αλλαγή αφορά την οθόνη πολυμέσων, η οποία πηγαίνει στάνταρ σε διάμετρο από τις 7” στις 9 ίντσες και είναι εξοπλισμένη με προηγμένο λογισμικό. Σε αυτήν φιλοξενείται το σύστημα πολυμέσων, πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης, εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας και βέβαια υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto.
Παράλληλα, η συμμόρφωση με τις διατάξεις GSR2 της ΕΕ, εφοδίασε το Vitara με την ομπρέλα συστημάτων Suzuki Safety Support, το Dual Sensor Brake Support II (DSBS II), το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System – DMS), το προσαρμοζόμενο cruise control (Adaptive Cruise Control – ACC), την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κ.ά.
Είναι κρίμα όμως που η Suzuki δεν άδραξε την ευκαιρία για να απλοποιήσει την απενεργοποίηση ορισμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Επειδή, παρόλο που υπάρχει κουμπί στα αριστερά του τιμονιού για την απενεργοποίηση της υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, η απενεργοποίηση της ειδοποίησης για την υπέρβαση ταχύτητας είναι δυνατή μόνο όταν είσαι ακίνητος. Και απαιτεί μια σειρά από περίπλοκες ενέργειες με ένα μίνι χειριστήριο δεξιά του καντράν!
Στα θετικά θα σημειώσουμε ακόμη η ύπαρξη και φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Κατά τα λοιπά, στους νεωτερισμούς περιλαμβάνεται αισθητήρας παρακολούθησης της συγκέντρωσης του οδηγού στο κέντρο του ταμπλό ανάμεσα στους δύο αεραγωγούς, εκεί που παλαιότερα είχαμε το παραδοσιακό ρολόι με τους δείκτες.
Πρόκειται για ένα στοιχείο που συμπληρώνει τον πλούσιο εξοπλισμό, διαθέσιμο από τη βασική κιόλας έκδοση του Vitara. Που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματα φώτα με εναλλαγή μεγάλης σκάλας, πλοήγηση, υπηρεσία Suzuki Connect, Keyless Push Start κ.ά.
Κι αν οι νοσταλγοί του ρολογιού στενοχωρήθηκαν, να τους πούμε πως μπορούν ακόμα να το εμφανίζουν στη μικρή οθόνη που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο κύρια αναλογικά όργανα του καντράν που δίνουν μια νοσταλγική «παλιομοδίτικη» αίσθηση.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή για να ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και με τα καθίσματα να είναι άνετα και να προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr