H αλήθεια είναι πως η ηλεκτροκίνηση στην πλειονότητα των εκφάνσεών της έχει αφαιρέσει τη χαρά της οδήγησης. Ναι, υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά είναι λίγες, μετρημένες στα δάκτυλα. Μια από αυτές θέλει να είναι το Volkswagen ID.3 GTX.
Αρχικά ας δούμε περί τίνος πρόκειται. Οι Γερμανοί λένε πως το Volkswagen ID.3 GTX είναι ένα hot hatch που αντλεί την έμπνευσή του από το Golf GTi. To GTX διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την «απλή» με 286 PS και 545 Nm και το Performance με 326 PS. Εμείς δοκιμάζουμε το πρώτο.
Εν προκειμένω, το πισωμήχανο ID.3 GTX περνά τη ροπή του στον πίσω άξονα, με το ηλεκτρικό κόμπακτ των 1.985 kg να χρειάζεται μόλις 5,9” για να φτάσει τα 100 km/h από στάση και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Εδώ να σημειώσουμε την εξαίρεση του ID.3 GTX που παραμένει πισωκίνητο, σε αντίθεση με ολόκληρη τη σειρά GTX, η οποία είναι τετρακίνητη.
Το ID.3 GTX δεν εισήγαγε μόνο έναν νέο κινητήρα στην γκάμα των κόμπακτ της VW, αλλά λειτουργεί και ως κινούμενο εργαστήριο για μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, χημείας NMC. Που έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 79 kWh (84 ονομαστική), σε σύγκριση με τις 77 kWh των προηγούμενων ID.3. Και μπορεί να επαναφορτιστεί με ισχύ έως και 185 kW που ήταν μάξιμουμ 165 kW για την μπαταρία των 77 kWh. Η νέα μπαταρία δε, αναμένεται να ενσωματωθεί σε όλην την γκάμα μέσα στο 2025.
Όταν φτιάχνεις μια ειδική έκδοση, αυτή πρέπει, τρόπον τινά, και να το φωνάζει. Το Volkswagen ID.3 GTX λοιπόν διαφοροποιείται αισθητικά από την απλή έκδοση του μοντέλου: Εμπρός προφυλακτήρας διαφορετικής σχεδίασης με μαύρη εισαγωγή αέρα σε σχέδιο με ρόμβους. Πλαϊνά όπου ξεχωρίζουν τα νέα φώτα ημέρας. Και μαύρη λωρίδα που διατρέχει το πλαίσιο της οροφής και συνδυάζεται με επίσης μαύρο καβούκι στους πλευρικούς καθρέφτες. Την εικόνα συμπληρώνουν οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου Skagen των 20 ιντσών με λάστιχα 215/45. Που κι αυτές προαιρετικά μπορεί να είναι διαθέσιμες σε μαύρο χρώμα. Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας με διαχύτη, όπως νέα είναι και τα πίσω φώτα.
Στο εσωτερικό τον σπορ τόνο αναλαμβάνουν τα σπορ καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο, κόκκινες ραφές και λεπτομέρειες, όπως και ο λογότυπος «GTX» σε καθίσματα και τιμόνι. Το γεγονός παραμένει ότι αν κι όλα φαίνονται άψογα στο εσωτερικό, πρέπει να είσαι λάτρης της μαυρίλας στην καμπίνα, όπως το ντεκόρ ArtVelours Eco του του δικού μας αυτοκινήτου. Όλα είναι ωστόσο άψογα φτιαγμένα με την κόκκινη ραφή να δίνει χαρακτήρα.
H νέα έγχρωμη οθόνη αφής για τον χειρισμό του infotainment μεγάλωσε στις 12,9 ίντσες και είναι εξοπλισμένη με το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα της μάρκας, ID. software 5.0. Που συνδυάζεται με τον συνήθη μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων των 5,3 ιντσών που μετακινείται μαζί με το τιμόνι.
Να πούμε εδώ πως το σύστημα πολυμέσων με το νέο μενού ενσωματώνει και το ChatGPT. Παράλληλα με τη νέα φωνητικό βοηθό IDA, η απόκριση στις φωνητικές εντολές γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια απ’ ό,τι στο παρελθόν, ενώ απαντά και σε ερωτήσεις με πρόσβαση σε διαδικτυακές βάσεις δεδομένων, όπως η Wikipedia.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.