ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πρόεδρε, εσύ να κερδίζεις τα ράλι στις αναβάσεις κι όλα καλά!
prodeals

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC90 ΜΥ 2025

Το Volvo XC90 επέστρεψε ανανεωμένο με τη σημείωση ότι θα παραμείνει στον δρόμο όσο υπάρχει ζήτηση

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC90 ΜΥ 2025

Για το 2025, η σουηδική φίρμα ανανέωσε το βενζινοκίνητο Volvo XC90. Ως εκ τούτου, το θερμικό μεγάλο SUV του Göteborg θα συνεχίσει το ταξίδι του παράλληλα με το ηλεκτροκίνητο EX90 που λανσαρίστηκε πρόσφατα. 

Με τους Σουηδούς να διευκρινίζουν ότι αυτά τα δύο μεγάλα SUV απευθύνονται σε ξεχωριστούς πελάτες. Eίναι όμως έτσι ή η απόφαση για τη διαιώνιση του XC90 προέκυψε από μια ανάγκη που η Volvo τη μετέτρεψε σε «φιλοτιμία». Γιατί;

Ο οδικός χάρτης που εξέδωσαν οι Σουηδοί το 2021 προέβλεπε ότι η Volvo Cars θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030 και ύστερα. Όμως η επιβράδυνση των παγκόσμιων πωλήσεων στα EV, που παρατηρείται ήδη από τα τέλη του 2023, ανάγκασε την κατασκευάστρια εταιρεία να αναθεωρήσει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο.

Πριν από δυόμιση μήνες, ο επικεφαλής της φίρμας Jim Rowan παραδέχτηκε ότι οι «υβριδικοί κινητήρες», που καίνε δηλαδή βενζίνη και ρεύμα, θα μπορούσαν να «αντιπροσωπεύουν το 10% των πωλήσεων το 2030». Αυτή η στρατηγική προσαρμογή -ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε την- προφανώς είχε κίνητρο την εξέλιξη της καταναλωτικής ζήτησης. Που με τη σειρά της ανέτρεψε άρδην το προϊοντικό πλάνο.

Αν τα πράγματα πήγαιναν σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα, το Volvo XC90 θα έδινε τη θέση του σε ένα SUV ισοδύναμου μεγέθους, με 100% ηλεκτρική κίνηση. Το Volvo EX90 ανέλαβε με καθυστέρηση την αποστολή αυτή, αναλαμβάνοντας όμως ρόλο συνοδοιπόρου (πρόσκαιρου;) και όχι αντικαταστάτη. Βλέπετε, κόντρα σε όλες τις πιθανότητες, το παλιό, καλό «ρυπογόνο» XC90 αντέχει στην αγορά, αρνούμενο βγει στη σύνταξη. Η διαρκής εμπορική επιτυχία του μεγάλου SUV που εμφανίστηκε πριν από δέκα χρόνια, τρίτο σε πωλήσεις πίσω από τα θερμικά XC60 και XC40, δικαιολογεί τη διατήρησή του στον κατάλογο, με υβριδικό κινητήρα, επαναφορτιζόμενο ή μη.

Με λανσάρισμα το 2002, η πρώτη γενιά Volvo XC90 είχε μια μακρά εμπορική καριέρα 14 ετών. Το τρέχον μοντέλο της δεύτερης γενιάς, που βασίστηκε πάνω στην πλατφόρμα SPA1 και λανσαρίστηκε το 2015, έχει υποστεί αναβαθμίσεις με πιο σημαντική αυτή της δεύτερης φάσης του μοντέλου τον Φεβρουάριο του 2019.

Η πιο πρόσφατη είναι αυτή του Σεπτεμβρίου του 2024 και πρόκειται για το μοντέλο που οδηγήσαμε την περασμένη εβδομάδα. Αφορά δε σε τροποποιήσεις και βελτιώσεις τόσο στο πλαίσιο και στην καμπίνα όσο και στη συνδεσιμότητα. Και προοιωνίζεται μια εμπορική καριέρα που θα φέρει τη δεύτερη γενιά του XC90 σε παρόμοια διάρκεια με αυτή της πρώτης.

Καθισμένος στο τιμόνι του XC90 T8 με τον υβριδικό κινητήρα, αισθάνεσαι αμέσως ότι το σουηδικό 7θέσιο SUV δίνει έμφαση στην άνεση. Για το MY 2025, οι μηχανικοί πρόσθεσαν ηχομονωτικά υλικά (αφρό στις κολόνες, πολυστρωματικά κρύσταλλα…) για να βελτιώσουν τη γαλήνια διαμονή στην καμπίνα.

Πακέτο με την άνεση πάει η ομαλότητα και η ευκολία στην οδήγηση. Για ένα SUV που ζυγίζει σχεδόν 2,3 τόνους στην επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή του, την T8 που είναι και η μόνη που εισάγεται στην Ελλάδα. Το υβριδικό σύστημα συντίθεται από δίλιτρο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με 310 άλογα, μια ηλεκτρική μονάδα 145 ίππων για αθροιστική ισχύ 455 PS και συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Μπόλικα άλογα λοιπόν, που καθένα τους αναλαμβάνει 5 kg, αναλογία ικανή για να κινεί δυναμικά το αυτοκίνητο, δίνοντας χρόνο 5,4” για το σπριντ των 0-100 km/h.

Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου Volvo XC90 ΜΥ 2025 στο drive.gr

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.