To VW Golf γιορτάζει εφέτος μισόν αιώνα ζωής και δικαίως απολαμβάνει τον τίτλο του «συμβόλου». Όχι μόνο για την κατηγορία, αλλά για την αυτοκίνηση συνολικά. Το έργο του ήταν από την πρώτη στιγμή πέρα για πέρα δύσκολο. Κι αυτό διότι κλήθηκε να αντικαταστήσει τον θρυλικό «Σκαραβαίο». Το αυτοκίνητο που άλλαξε τον ρου της ιστορίας του Wolfsburg με τις 22 εκατομμύρια πωλήσεις του.
Μπορεί λοιπόν ο Σκαραβαίος να έβαλε τη VW στη συνείδηση των καταναλωτών, το Golf όμως αναντίρρητα μπόρεσε να καθιερώσει τη γερμανική φίρμα στην καρδιά του αγοραστικού κοινού ως μια κορυφαία μάρκα. Αδιάψευστος μάρτυρας οι αριθμοί, με τα 37 εκατομμύρια Golf να κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους του πλανήτη. Ο διαχρονικός χαρακτήρας του VW Golf μπορεί να συγκριθεί μόνο με ένα αυτοκίνητο. Τη «βασίλισσα» των παγκόσμιων πωλήσεων ever, την Toyota Corolla.
Όσο λοιπόν κι αν οι μετοχές της κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ μειώνονται κι εκείνες των SUV πολλαπλασιάζονται, το VW Golf συνεχίζει να δίνει αίγλη στην κατηγορία. Πλάι σε υπολογίσιμους αντιπάλους, όπως η Toyota Corolla, το Ford Focus, το Peugeot 308 και το Opel Astra.
Η κληρονομιά τεράστια, όπως και το ειδικό βάρος. Επομένως οι μεγάλες αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση του Golf θα έκρυβαν πολλούς κινδύνους για το εργοστάσιο. Γι’ αυτό και για πολλοστή φορά, η VW ακολουθεί την πεπατημένη. Αν παρατηρήσεις από το πλάι την έβδομη, την όγδοη γενιά και το φρεσκάρισμά της, θα ορκίζεσαι πως η σιλουέτα είναι η ίδια.
Οι αλλαγές εντοπίζονται τους αναθεωρημένους, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και στα πιο λεπτά και εκλεπτυσμένα φανάρια, τεχνολογίας LED από τη βασική κιόλας έκδοση. Στις κορυφαίες εκδόσεις μάλιστα, όπως η R-Line της δοκιμής, οι προβολείς LED Plus, εκτός από τη φωτιζόμενη μπάρα συνδυάζονται και με το φωτιζόμενο σήμα. Gimmick που χαρίζει στο αυτοκίνητο εντυπωσιακότατη εικόνα, ειδικά το βράδυ και μια συνολικά ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Συν τοις άλλοις, η ήδη διευρυμένη χρωματική παλέτα απέκτησε τέσσερις νέες αποχρώσεις, μια ασημί, μια μαύρη και δύο μπλε.
Οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις όμως εντοπίζονται στο εσωτερικό. Με τους ανθρώπους της VW να προικίζουν το Golf με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Με γνώμονα πάντα τον μίνιμαλ χαρακτήρα που εισήγαγε η εταιρεία κυρίως στην έβδομη γενιά. Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων 10,2” με μπόλικη πληροφορία και πολύ καλά γραφικά.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 12,9” (10” στις απλούστερες εκδόσεις) που ενσωματώνει την τέταρτη γενιά του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των Γερμανών. Τα γραφικά είναι καλύτερα σε σχέση με τα αντίστοιχα του προ facelift μοντέλου και η απόκριση ακαριαία. Μάλιστα, το μενού έχει γίνει ακόμα πιο φιλικό προς τον χρήστη, καθώς οι συντομεύσεις που υπάρχουν στην αρχική σελίδα παρέχουν πιο γρήγορη πρόσβαση στα διάφορα μενού και υπό-μενού. Στα αξιοσημείωτα και το γεγονός ότι η ψηφιακή βοηθός IDA (μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού) υποστηρίζει και το ChatGPT.
Σύγχρονες, μεγάλες κι εντυπωσιακές οθόνες όμως προσφέρουν περισσότερο ή λιγότερο όλοι οι ανταγωνιστές. Ο τομέας που ξεχωρίζει το νέο VW Golf από τα υπόλοιπα μοντέλα της συνομοταξίας είναι η ποιότητα. Το ανώτερα σημεία του ταμπλό ντύνονται με ένα πολύ ποιοτικό και αφράτο υλικό που χωρίς διάθεση υπερβολής είναι το κορυφαίο για το επίπεδο της κατηγορίας. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινούνται ακόμα οι υφασμάτινες επενδύσεις, το φινίρισμα αλλά και η συναρμογή.
Όχι μόνο δεν ακούς τον παραμικρό τριγμό, αλλά αποκομίζεις την αίσθηση πως οτιδήποτε μέσα στην καμπίνα είναι ταιριαστό και άρτια επιμελημένο. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε και η ποιότητα των πλαστικών πιο χαμηλά στη καμπίνα ή στις πόρτες που με τη σειρά τους καλύπτονται από upper class υλικά. Ο νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός με τη σειρά του δίνει στην όλη κατασκευή πιο premium αίσθηση από το παρελθόν.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής του νέου VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG στο drive.gr