ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, άνετη νίκη για τον Neuville, δράμα για τον Ogier

Στο Ράλλυ των Θεών… οι Θεοί ψήφισαν Neuville. Ο Βέλγος πήρε την πρώτη θέση στο 71ο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, άνετη νίκη για τον Neuville, δράμα για τον Ogier

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιβεβαίωσε τον απαιτητικό χαρακτήρα του, δείχνοντας το σκληρό του πρόσωπο σε όλα τα φαβορί για τη νίκη. Με τον Neuville τελικά να επιβιώνει, κερδίζοντας τον φετινό αγώνα. Δεύτερος ο Sordo , τρίτος ο Tänak, με την Hyundai να βλέπει τελικά τους τρεις οδηγούς της να ανεβαίνουν στο βάθρο. Δράμα για τον Ogier που τούμπαρε στην Wolf Power Stage, χάνοντας τη δεύτερη θέση.

Μετά από ένα πολύ όμορφο και ανατρεπτικό αγωνιστικό 3ήμερο με εναλλαγές στην κορυφή, εντυπωσιακά περάσματα και ατυχίες για τους οδηγούς, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Thierry Neuville, οδηγώντας συνετά και φυσικά, πιο τυχερός από τους υπόλοιπους διεκδικητές της κορυφής, γεύτηκε τη χαρά της νίκης στον εθνικό μας αγώνα.

Η πρώτη μέρα ήταν υπόθεση Tänak και Ogier, με τους δύο παγκόσμιους πρωταθλητές (μια φορά ο Εσθονός, οχτώ ο Γάλλος) να έχουν βρει το feeling των ειδικών, κινούμενοι πιο γρήγορα από τους υπόλοιπους.

Τα προβλήματα για τον Ogier ξεκίνησαν από το δεύτερο πέρασμα της Δάφνης και πολύ περισσότερο στον Ταρζάν 2. To Toyota GR Yaris αντιμετώπισε πρόβλημα στο τούρμπο, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να χάσει κάτι παραπάνω από τέσσερα λεπτά και από την πρώτη θέση να βρεθεί στην τέταρτη.

Αναμφίβολα, η πρώτη μέρα βρήκε τη Hyundai να χαμογελά, με τους Tänak, Sordo και Neuville να βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις. Με την απόσταση από τη δεύτερη Toyota στη μάχη των κατασκευαστών να είναι στους μόλις 20 βαθμούς, το σενάριο για την Hyundai θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ονειρικό.

Με τη μάχη του πρωταθλήματος όμως να είναι ακόμα ανοιχτή και τους Neuville και Tänak να διεκδικούν τον τίτλο (τους χωρίζουν 31 βαθμοί, με τον Ogier στη δεύτερη θέση στο -27 από την κορυφή) ήταν σχεδόν βέβαιο πως η ομάδα θα έπρεπε να πάρει αποφάσεις αναφορικά με τη στρατηγική που θα ακολουθούσε.

Το ξεκίνημα του Σαββάτου στο Ρεγκίνι ήταν ένας εφιάλτης για τον Tänak. Ο Εσθονός είχε δύο κλαταρίσματα μέσα σε 15 χιλιόμετρα κι έτσι όχι μόνο είδε τη διαφορά των 20” που είχε χτίσει την πρώτη μέρα να εξανεμίζεται αλλά έπεσε στην τέταρτη θέση χάνοντας κάθε ελπίδα για τη νίκη.

Tην ατυχία του teammate του εκμεταλλεύτηκε ο Dani Sordo, που μετά το τέλος της πρώτης ειδικής της δεύτερης μέρας, σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση, με τους Neuville και Ogier να ακολουθούν. Η συνέχεια δόθηκε στη Θήβα, μια ειδική που άνηκε στον Ogier, με τον Γάλλο να παραμένει στην τρίτη θέση.

Ο πρωτοπόρος Sordo μπορεί να κινήθηκε 7,4” πιο αργά από τον Ogier, αλλά ήταν πιο γρήγορος από τον Neuville, ανεβάζοντας τη διαφορά στα 10,3”. Στους Αγίους Θεοδώρους 1 οι ισορροπίες ανατράπηκαν για τα καλά, σε μια ειδική που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία προς τη νίκη.

Η αρχή έγινε όταν ο Gregoire Munster έχασε τον έλεγχο του Ford Puma με αποτέλεσμα να βγει από το δρόμο και να εγκαταλείψει. Το μεγαλύτερο δράμα της ημέρας όμως αφορούσε τον πρωτοπόρο Dani Sordo. O Ισπανός είδε το πίσω δεξί του ελαστικό να κλατάρει και το πίσω φτερό του i20N Rally 1 να έχει υποστεί σημαντικές φθορές. Έχασε 50”, ωστόσο (και) αυτή η εξέλιξη ίσως έβγαλε από τη δύσκολη θέση τη Hyundai όσον αφορά τα team orders.

Ο Ogier κινήθηκε για άλλη μια φορά ταχύτερα από όλους (+5,7” από τον Neuville). Αυτό όμως ουδόλως απασχολούσε τον Neuville. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής. Υπογράφοντας έτσι την τέταρτη αλλαγή στην πρωτοπορία μετά από εννέα ειδικές.  Στη δεύτερη θέση ο Sordo, 49,9” μπροστά από τον Ogier.

Στο Λουτράκι, τη μικρότερη ειδική του αγώνα, ο Ott Tänak ήταν ταχύτερος από όλους, χωρίς όμως κάποιο ουσιαστικό αντίκρισμα. Με τον Neuville να έχει χτίσει ένα σημαντικό προβάδισμα, της τάξης των 40” από τον Sordo και άνω του ενός λεπτού από τον βασικό αντίπαλο στη διεκδίκηση του τίτλου, Sébastien Ogier.

Στο δεύτερο πέρασμα από το πολύ σκληρό τερέν των Αγίων Θεοδώρων, η στρατηγική είχε τον πρώτο λόγο. Ο Neuville ξεκίνησε να κάνει διαχείριση και να μην πιέζει θέλοντας να μείνει μακριά από τις κακοτοπίες που ταλάνισαν τους υπόλοιπους οδηγούς.

Ο Ogier ήταν και πάλι ταχύτερος, βλέποντας τη διαφορά του από τον δεύτερο Sordo να μειώνεται στα 26”. Με τον Ισπανό να κινείται αργά, μιας και δεν ήθελε να ταλαιπωρήσει το ήδη πληγωμένο i20N.

Αντίστοιχα προσεκτικά κινήθηκε και ο Neuville που είδε τη διαφορά από τον teammate του να ανοίγει στα 52”. Έχοντας φτάσει πλέον μια ανάσα από τη νίκη. Όσο ασφαλής μπορεί να αισθάνεται κανείς στο πάντα ανατρεπτικό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Στα highlights της ειδικής Άγιοι Θεόδωροι 2 το τουμπάρισμα του Elfyn Evans και το απίστευτο σώσιμο του Tänak. Στην πρώτη περίπτωση, ο Evans είχε επαφή σε μια κλειστή δεξιά στροφή, με το GR Yaris του να τουμπάρει, χωρίς όμως μεγάλη ταχύτητα.

Οι θεατές που ήταν κοντά έσπευσαν να βοηθήσουν το πλήρωμα, γυρίζοντας το πληγωμένο αμάξι, με τον Evans να φτάνει αργά στον τερματισμό. Πραγματικά, τίποτα δεν πήγε καλά για τον Ουαλό τις πρώτες δύο μέρες του εθνικού μας αγώνα που εξαιτίας του ατυχήματός του δεν αγωνίστηκε στην υπερειδική.

Όσο για τον Tänak, ο Έσθονος πιέζοντας για έναν όσο το δυνατόν καλύτερο χρόνο λίγο έλειψε να χάσει τον έλεγχο του i20N στο ίδιο ακριβώς σημείο με τον Evans. Με μια εκπληκτική διόρθωση όμως μπόρεσε να το επαναφέρει. Δείχνοντάς μας για άλλη μια φορά το αυτονόητο. Ότι δηλαδή μιλάμε για τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη.

Το τέλος της δεύτερης μέρας βρήκε ομάδες και οδηγούς στο ΣΕΑ Σείριος, για την EKO Super Special Stage. 15.000 κόσμος αγκάλιασε το εγχείρημα, με τους οδηγούς να χαρίζουν μοναδικές εικόνες στον αυτοκινητόδρομο.

Ο Neuville ήταν ταχύτερος και στην EKO Super Special Stage, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το προβάδισμά του από τον Sordo. Που έκλεισε τη δεύτερη μέρα 25″ μπροστά από τον Ogier. Για να πάρουν τους βαθμούς (18, 15 και 13 αντίστοιχα) απαραίτητη προϋπόθεση ο τερματισμός τους και την Κυριακή.

Κατά την τελευταία μέρα του αγώνα, ο Ogier ήταν αποφασισμένος να πιέσει, έχοντας στο μυαλό του τους έξτρα βαθμούς της Super Sunday. Με το καλημέρα λοιπόν, ο Γάλλος έγραψε τον ταχύτερο χρόνο στο Ελευθεροχώρι, σκαρφαλώνοντας τη δεύτερη θέση. Εκμεταλλευόμενος και το πολύ αργό πέρασμα του Sordo.

Την ίδια στιγμή, τα προβλήματα δεν είχαν τέλος για τον Tänak, με τον Εσθονό αυτή τη φορά να έχει θέμα με τον κινητήρα. Τελευταία στάση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το Ελευθεροχώρι, μιας από τις πλόεν κλασικές και αγαπημένες ακροπολικές διαδρομές. Με τους οδηγούς να έχουν να αντιμετωπίσουν και τη λάσπη από τη βροχή της προηγούμενης μέρας.

Στο αγωνιστικό σκέλος, ο Ogier ήταν και πάλι ταχύτερος. Με οχτώ νίκες στις 14 ειδικές μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο 8άκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδειξε πως είχε το ρυθμό, τα προβλήματα όμως της πρώτης μέρας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση της προσπάθειάς του.

Το μεσημέρι (13:15), οι οδηγοί επέστρεψαν στο Ελευθεροχώρι για την Wolf Power Stage. H οποία διακόπηκε για περίπου 45 λεπτά εξαιτίας ιατρικού συμβάντος. Με το ασθενοφόρο να μπαίνει στην ειδική, δείχνοντας για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι να μένουν ανοιχτά τα περάσματα για τα οχήματα υποστήριξης.

Κι εκεί που περιμέναμε πως τα είχαμε δει όλα… ξαφνικά νέο δράμα. Με τον Ogier στην προσπάθειά του να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση να έχει το δικό του συμβάν, με το GR Yaris να τουμπάρει. Υπογράφοντας το χειρότερο δυνατό σενάριο για τον Γάλλο σε μια πολύ κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος. Ο Ogier όμως μπόρεσε να τερματίσει μετά κόπων και βασάνων, βάζοντας στο σακούλι του τους 13 βαθμούς που μάζεψε το Σάββατο.

Με τον φετινό τερματισμό να θυμίζει πολύ εκείνον του 2022. Τότε ο Neuville ήταν νικητής, ο Tänak δεύτερος και ο Sordo τρίτος. Αυτή ήταν η 21η νίκη για τον Βέλγο, δεύτερη στο Ακρόπολις και δεύτερη συνολικά στη σεζόν. Μια νίκη που αναμφίβολα του δίνει σαφές προβάδισμα τίτλου. Αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως στο WRC, πέρα από τις νίκες, ζητούμενο είναι και η σταθερότητα.

Εκπληκτική εμφάνιση και για τον Sami Pajari με GR Yaris Rally2 να τερματίζει τέταρτος, στον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του. Ο Pajari, μετά από 305 αγωνιστικά χιλιόμετρα έκανε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Robert Vives με Škoda Fabia RS Rally 2. Πήρε όμως τη τέταρτη θέση της γενικής και την πρώτη στην κατηγορία Rally 2 εξαιτίας του καλύτερου τερματισμού του στην πρώτη ειδική της Άνω Παύλιανης.

Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 3ήμερο 26-29 Σεπτέμβρη στην Χιλή. Όσο για το επόμενο Ακρόπολις, ραντεβού του χρόνου τον Ιούνιο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.