Η πρώτη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μετά από μπόλικο θέαμα, σκόνη και συνεχείς εναλλαγές στην πρωτοπορία ολοκληρώθηκε, με τον Tänak και τη Hyundai (τρεις οδηγοί στις τρεις πρώτες θέσεις να χαμογελούν. Δεύτερος ο Sordo, τρίτος ο Neuville. Kαταστροφή για Fourmaux και Katsuta. Η δράση μεταφέρεται αύριο Σάββατο σε Ρεγκίνι, Θήβα, Αγίους Θεοδώρους και Λουτράκι, με την υπερειδική στο ΣΕΑ Σείριος να ρίχνει αυλαία στην πιο γεμάτη μέρα του προγράμματος.
Η ημέρα ξεκίνησε επεισοδιακά, καθώς στο πρώτο πέρασμα από την Άνω Παύλιανη, οι Αθανασούλας και Loubet είχαν τις στιγμές τους, με τον Γάλλο οδηγό να τερματίζει πρόωρα τη συμμετοχή στο εφετινό Ακρόπολις.
Το πρώτο σκέλος είχε εναλλαγές στην κορυφή. Ο Sébastien Ogier ήταν ο νικητής της ειδικής Άνω Παύλιανη 1, καθώς κινήθηκε μόλις 0,6” γρηγορότερα από τον Ott Tänak. H απάντηση του Εσθονού ήρθε στην αμέσως επόμενη ειδική, στη Δάφνη.
Ο οδηγός της Hyundai, μπορεί να μην ήταν ικανοποιημένος από την ισορροπία του αυτοκινήτου, αλλά ήταν πιο γρήγορος κατά 2” από το GR Yaris του Ogier. Αυτό του επέτρεψε να ανέβει στην κορυφή της γενικής κατάταξης μετά το πρώτο πέρασμα από τη Δάφνη, με τον Takamoto Katsuta (νικητή στη Δάφνη) να τον ακολουθεί.
Η συνέχεια δόθηκε στον φημισμένο ως τα πέρατα του κόσμου Ταρζάν. Με τον οχτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να κάνει την αντεπίθεσή του εκμεταλλευόμενος την πιο σωστή, όπως αποδείχθηκε επιλογή ελαστικών. Ως εκ τούτου, ο Γάλλος κινήθηκε 11,2” ταχύτερα από τον Tänak, για να τεθεί εκ νέου επικεφαλής του αγώνα.
Μεγάλος άτυχος του Ταρζάν ο Katsuta. O Ιάπωνας, μετά το πολύ καλό ξεκίνημά του, πιέζοντας στο όριο είχε επαφή με έναν βράχο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να σταματήσει στο 7ο χιλιόμετρο της διαδρομής, έχοντας χάσει τον έναν τροχό του. Εκτός από τον Ogier, στον Ταρζάν χαμογέλασε και ο Adrien Fourmaux. Ο Γάλλος, δεν πτοήθηκε από τα προβλήματα της υβριδικής μονάδας ισχύος του Ford Puma Rally1, προσπερνώντας τον Tänak στη δεύτερη θέση.
Όσον αφορά τους διεκδικητές του τίτλου, ο Thierry Neuville, επιβεβαιώθηκε ως προς τις δυσκολίες που περίμενε πως θα συναντήσει, κυρίως λόγω του ότι θα ήταν αυτός που θα ξεκινούσε τις ειδικές, καθαρίζοντάς τες για τους υπόλοιπους.
Αυτό όμως που δεν είχε υπολογίσει ήταν τα προβλήματα του κινητήρα, με το Hyundai του να μένει με τρεις κυλίνδρους! Χάνοντας έτσι 35” μετά το πέρας του πρώτου σκέλους της πρώτης ημέρας.
Ακόμα χειρότερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για τον συνδιεκδικητή του τίτλου, Elfyn Evans. Το κλατάρισμα στην Άνω Παύλιανη 1 και τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τον κινητήρα του GR Yaris ούτε λίγο ούτε πολύ του κόστισαν 9 λεπτά, θέτοντάς τον εκτός διεκδίκησης από την αρχή.
Το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε το μεσημέρι για το δεύτερο πέρασμα από την Άνω Παύλιανη. Ο Ogier πέτυχε ακόμα έναν καλύτερο χρόνο και παρέμεινε επικεφαλής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με 11,7” να τον χωρίζουν από τον Tänak.
Οι ανατροπές συνεχίστηκαν και στο δεύτερο πέρασμα της Δάφνης. Ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος του αγώνα κινήθηκε σημαντικά πιο αργά από τους ανταγωνιστές του λόγω προβλήματος. Χάνοντας 7,3” σε σχέση με τον Neuville που βελτίωσε σημαντικά το χρόνο του σε σχέση με το πρωινό πέρασμα.
Έτσι, ο Tänak δεν άφησε την ευκαιρία να περάσει ανεκμετάλλευτη. Ο Εσθονός έκοψε 16,7” σε σχέση με τον Ogier, παίρνοντας και πάλι την πρωτοπορία του αγώνα (+5” από τον Ogier στη γενική κατάταξη). Ο Dani Sordo παραμένει τρίτος με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα, ενώ ο Thierry Neuville βρέθηκε στην τέταρτη θέση γενικής.
To τέλος της πολύ απαιτητικής, αλλά με τις ομορφότερες ίσως διαδρομές βρήκε ομάδες και οδηγούς στον Ταρζάν. Με τον Ogier να συνεχίζει να ταλαιπωρείται από το πρόβλημα στο τούρμπο που αντιμετώπισε και στη Δάφνη. Έτσι, ο Γάλλος έχασε σχεδόν 2,5 λεπτά, με αποτέλεσμα να πέσει στην 4η θέση της γενικής κατάταξης πίσω από τους οδηγούς της Hyundai.
Με τον Tänak να ολοκληρώνει με άνεση την πρώτη μέρα στην κορυφή 42,5″ μπροστά από τον 2ο Sordo, που μέχρι στιγμής πραγματοποιεί μια πολύ καλή και σταθερή παρουσία. Με τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Thierry Neuville να βρίσκεται στην τρίτη θέση της γενικής, κλείνοντας με θετικό πρόσιμο την ημέρα παρά τις αρχικές δυσκολίες.