smart πάει να πει «ευφυΐα». Τι απέγιναν οι καταβολές του ορίτζιναλ smart περνώντας στο νέο smart #1;
Γεννημένο από θερμική τεχνολογία, εξηλεκτριζόμενο χρόνο με το χρόνο, φτάσαμε στο σημερινό smart που γεννήθηκε 100% ηλεκτρικό, επάνω στην ορίτζιναλ ηλεκτρική πλατφόρμα SAE (Sustainable Experience Architecture). Αρχιτεκτονική που μοιράζεται με επτά μάρκες του Ομίλου Geely και άλλα 16 μοντέλα (!) με υπέρ-αποτελεσματική χωροταξία στην καμπίνα. Ορίστε ένα μέρος της απάντησης από την πρώτη παράγραφο. Αν αυτή η διάσταση στην οικονομία κλίμακας δεν είναι smart, τότε τι είναι;
Τα smart κατασκευάζονται πλέον στην Κίνα (στην πόλη Xi’an), χάρη στην κοινοπραξία fifty-fifty μεταξύ της Mercedes-Benz και της κινεζικής Geely, συμβολίζοντας την ανανέωση της μάρκας που γεννήθηκε αρχικά από τη συνεργασία με τη swatch το 1995. Γι’ αυτή τη νέα αρχή, η smart επαναπροσδιορίζεται με ένα πιο συμβατικό αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στην εποχή μας: Ένα 100% ηλεκτρικό αστικό SUV. Μένει να δούμε αν παραμένει το ίδιο έξυπνο και τα υπόλοιπα με το πρώτο smart…

Θα πρέπει να το συνηθίσετε: Tα νέα smart, είτε πρόκειται για το #1 είτε για το #3 που έκαναν ντεμπούτο στην Έκθεση του Μονάχου 2023, δεν έχουν καμία σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της φίρμας. O κλωβός Tridion, σήμα κατατεθέν του σχεδιασμού της smart, έχει εγκαταλειφθεί. Μια επιλογή που μπορεί να απογοητεύσει, διότι, παρότι είχε αρχίσει να εξασθενεί, ήταν ένα πολύ δυνατό και αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό στοιχείο… Αλλά και πολύ περιοριστικό για τους σχεδιαστές του αυτοκινήτου.
Αυτό που χρειάζεται όμως περισσότερη συνήθεια είναι το μέγεθος του νέου μοντέλου, καθώς το smart #1 είναι ένα μικρό SUV με μήκος 4,27 m, πλάτος 1,82 και ύψος 1,63 m.

Εμπνευσμένο άμεσα από το πρωτότυπο που αποκαλύφθηκε το 2021 στο Μόναχο, το #1 είναι σχετικά κομψά σχεδιασμένο, αν και πολύ λιγότερο πρωτότυπο από τα παλιά Smart. Υιοθετεί μια σχετικά απλή γραμμή, με ένα ψηλό, ήπια κεκλιμένο παρμπρίζ και ένα κάθετο πίσω μέρος, όλα διαμορφωμένα με ήπιες καμπύλες. Αυτό του δίνει συμπαθητική φυσιογνωμία χωρίς να γίνεται υπερβολικά μαλθακή ή κοινότοπη, χάρη στα αιχμηρά φώτα εμπρός και πίσω, τα οποία ενώνονται με μια φωτεινή λωρίδα. Εκεί φαίνεται και η υπογραφή της Mercedes-Benz, ιδίως στο πίσω μέρος που θυμίζει έντονα την EQA.
Αυτό είναι άλλωστε απολύτως λογικό, μιας και η σχεδίαση του smart #1 ανατέθηκε στα σχεδιαστικά στούντιο της γερμανικής μάρκας στο Sindelfingen στη Γερμανία και στη Sophia-Antipolis, την γαλλική τεχνόπολη στη Γαλλική Ριβιέρα . Και πράγματι, διακρίνεται η «σπιτική» αισθητική… η οποία όμως θυμίζει κι άλλους κατασκευαστές: Opel Adam στη μεσαία κολόνα, BMW X2 με τον λογότυπο στη μεσαία κολόνα και ΜΙΝΙ με τους καθρέφτες, την πλωτή οροφή, το δίχρωμο στιλ…
Η παλέτα χρωμάτων προσφέρει εννέα επιλογές, ορισμένες αρκετά ζωντανές, που δίνουν χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Η επιλογή στις ζάντες, από την άλλη, είναι περιορισμένη: Υπάρχει μόνο το μοντέλο Rotor στις 19 ίντσες, διαθέσιμο στην έκδοση Premium, που μπορεί να μην αρέσει σε όλους.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.