Πολλοί οδηγοί καταφέρνουν να περάσουν παράνομα από τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το προβλεπόμενο αντίτιμο, περνώντας «αέρα» από τις μπάρες.
Άνδρο ανομίας εξακολουθούν να αποτελούν οι σταθμοί διοδίων των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, με πολλούς οδηγούς να συνεχίζουν να περνούν «αέρα» από τις μπάρες, αρνούμενοι να καταβάλουν το προβλεπόμενο αντίτιμο.
«Καπνός» από τα διόδια, δίχως να βάζουν το χέρι τους στην τσέπη, γίνονται τόσο οι οδηγοί αυτοκινήτων όσο και οι αναβάτες μοτοσικλετών, με το έργο των τελευταίων να είναι σημαντικά ευκολότερο δεδομένης της ευελιξίας που τους προσφέρει το δίκυκλο όχημά τους.
Κινούμενος στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο ρεύμα προς Αθήνα, δικυκλιστής γίνεται «σκιά» αυτοκινήτου που κατευθύνεται στην ηλεκτρονική λωρίδα (σ.σ. άνοιγμα της μπάρας μέσω πομποδέκτη) και όταν ανοίγει η μπάρα, περνάει από τον σταθμό… παρέα με το ΙΧ, εκμεταλλευόμενος το (επαρκές για αυτόν) χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από το άνοιγμα και το κλείσιμο της μπάρας.
Στην προσπάθειά του να κρύψει τα ίχνη του από τις τεχνικές συσκευές βεβαίωσης παραβάσεων του ΚΟΚ που καιροφυλακτούν, ο αναβάτης έχει αφαιρέσει την πινακίδα κυκλοφορίας από το δίκυκλό του.
Άλλοι αναβάτες δίκυκλων -μέλη του… κινήματος «Δεν πληρώνω»– δεν αφαιρούν τις πινακίδες, αλλά χρησιμοποιούν ειδικούς μηχανισμούς που επιτρέπουν την αναδίπλωσή τους. Σύμφωνα με πληροφορίες γνωστής ιστοσελίδας, το εν λόγω φαινόμενο απασχολεί όλους τους παραχωρησιούχους των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
Υπενθυμίζεται ότι, για λόγους ασφαλείας, από τα συνδρομητικά προγράμματα των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων εξαιρούνται οι οδηγοί δίκυκλων και ως εκ τούτου απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές λωρίδες που διαθέτουν όλοι οι σταθμοί διοδίων της Ελλάδας.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η ταυτόχρονη διέλευση μοτοσικλέτας με ΙΧ από σταθμό διοδίων συνιστά μια ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική, όπως μαρτυρούν ορισμένα δυσάρεστα συμβάντα. Κατά καιρούς, δικυκλιστές δεν πρόλαβαν το κλείσιμο της μπάρας με αποτέλεσμα να συγκρουστούν με αυτή ή έπεσαν με σφοδρότητα στο πίσω μέρος του προπορευόμενου οχήματος.
Πολλές φορές οι τζαμπατζήδες δικυκλιστές χρησιμοποιούν τις λωρίδες καταβολής διοδίων μέσω υπαλλήλου. Σε αυτή την περίπτωση περιμένουν υπομονετικά δεξιά ή πίσω από το ΙΧ και μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή με τον υπάλληλο και ανοίξει η μπάρα επιταχύνουν.
Αξίζει, βέβαια, να διευκρινιστεί ότι «όχι» στην πληρωμή διοδίων λένε και πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας τόσο τις ηλεκτρονικές λωρίδες όσο και τις λωρίδες καταβολής του αντίτιμου μέσω υπαλλήλου.
Σύμφωνα με το Άρθρο 29 του ΚΟΚ, η διέλευση από σταθμό διοδίων δίχως την καταβολή του προβλεπόμενου αντίτιμου επισύρει πρόστιμο 200 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.