Η αυτοκίνηση είναι ένας δυναμικός κλάδος που εξελίσσεται συνεχώς. Με τις νέες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης να είναι βαρύνουσας σημασίας για τους κατασκευαστές. Όπως άλλωστε μας είπαν και στελέχη της Volvo κατά την παρουσίαση των XC90 και EX90 «τα αυτοκίνητα φτιάχνονται για τους ανθρώπους κι εμείς θέλουμε να τα κάνουμε όσο γίνεται πιο φιλικά προς αυτούς σε όλους τους τομείς».

Πράγματι, τα νέα αυτοκίνητα ενσωματώνουν συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που μέχρι πριν χρόνια φάνταζαν ουτοπικά. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για αυτόνομη οδήγηση και εξαιρετικά προηγμένα συστήματα ασφαλείας που συναντά κανείς στα πιο premium μοντέλα της αγοράς.

Συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα και ο έλεγχος τυφλών σημείων ακόμα και η κάμερα οπισθοπορείας αποτελούν μέρος των περισσότερων αυτοκινήτων, περιλαμβανομένων φυσικά και των πιο προσιτών για την τσέπη του καταναλωτή.

Με τον τελευταίο να αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την αξία αυτών των τεχνολογιών, ειδικά σε ζητήματα ασφάλειας. Το αυτόματο φρενάρισμα έχει αποδειχθεί σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως σε αστικές περιοχές όπου η κίνηση είναι αυξημένη και οι ξαφνικές στάσεις κάτι παραπάνω από συχνές.

Ωστόσο, παρόλο που οι τεχνολογίες αυτές γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες, η αποδοχή τους από τον Έλληνα καταναλωτή δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις άμεση. Με την ιδιαιτερότητα της «ελληνικής οδηγικής κουλτούρας» να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο.

Για παράδειγμα, πολλοί οδηγοί στην Ελλάδα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια όταν έχουν πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου τους. Και μερικές φορές θεωρούν ότι τα συστήματα υποβοήθησης μπορεί να παρεμβαίνουν βίαια στην οδήγηση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για συστήματα όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.

Πολλοί οδηγοί λοιπόν θεωρούν ότι η αυτονομία των νέων συστημάτων μειώνει την ικανότητά τους να ελέγχουν απόλυτα το αυτοκίνητο. Με το παραδοσιακό ελληνικό μοντέλο οδήγησης να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διαίσθηση και την εμπειρία του οδηγού, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την εμπιστοσύνη που θα ήθελαν οι εταιρείες να δείχνουν οι οδηγοί στις τεχνολογίες που επεμβαίνουν αυτόματα, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ή το σύστημα διατήρησης λωρίδας, όπως αναφέραμε και νωρίτερα.

Ένας ακόμη κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει την αποδοχή αυτών των τεχνολογιών στην Ελλάδα είναι η υποδομή του οδικού δικτύου. Ένα ζήτημα χιλιοειπωμένο και σχεδόν δισεπίλυτο. Οι ελληνικοί δρόμοι τόσο εντός και πολύ περισσότερο εκτός αστικού ιστού δεν είναι σε καλή κατάσταση. Τουναντίον!

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι διαγραμμίσεις είναι δυσδιάκριτες ή και ανύπαρκτες, και οι επαρχιακοί δρόμοι δεν παρέχουν τις συνθήκες που απαιτούνται για την πλήρη αξιοποίηση συστημάτων όπως το lane keeping assist, το οποίο εξαρτάται από την ανίχνευση των διαγραμμίσεων για να λειτουργήσει αποτελεσματικά.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι οδηγοί μπορεί να αισθάνονται ανασφάλεια, ή ακόμα και απογοήτευση, καθώς τα συστήματα δεν ανταποκρίνονται όπως θα έπρεπε. Όχι όμως εξαιτίας δομικών αστοχιών αλλά λόγω της ανεπάρκειας του οδικού μας δικτύου. Με αποτέλεσμα να προχωρούν στην πλήρη απενεργοποίησή τους.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr