Το Audi Q5 αποτέλεσε το 17% (334.480) των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων πέρσι. Τώρα, η νέα του γενιά θα αποτελέσει προγεφύρωμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή.
Σε αντίθεση με το νέο A5 σεντάν και το A5 Avant βάγκον, το Audi Q5 3ης γενιάς δεν θα προσφέρεται με κινητήρα αμιγώς εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η ισχύς θα προέρχεται αρχικά από μια γκάμα ήπιων υβριδικών — δύο βενζίνης κι ενός ντίζελ — προτού επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει κι επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Η εισαγωγική έκδοση αφορά έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 lt που αποδίδει 204 ίππους και στέλνει 340 Nm στους μπροστινούς τροχούς. Μπορεί προαιρετικά να συνδυαστεί και με τετρακίνηση.
Αντίστοιχη χωρητικότητα κι ισχύ έχει και το πετρελαίο, αλλά με ροπή 400 Nm και στάνταρ την τετρακίνηση. Το κορυφαίο SQ5 φοράει έναν ολοκαίνουργιο ήπια υβριδικό V6 τούρμπο βενζίνης 3,0 lt, με 367 ίππους και 550 Nm. Θα ακολουθήσουν το επόμενο έτος δύο επαναφορτιζόμενα υβριδικά, με 299 και 367 ίππους, που θα προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία περί τα 80 km.
Η επέκταση της Audi στα υβριδικά συστήματα οφείλεται στην εξαγγελία της ότι η μετάβαση στα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα διαρκέσει περισσότερο από ό,τι αναμενόταν αρχικά. Ωστόσο, εξακολουθεί να σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τους ΜΕΚ σε οκτώ χρόνια από τώρα, πράγμα που σημαίνει ότι το Audi Q5 3ης γενιάς θα είναι το τελευταίο μη ηλεκτρικό Q5.
Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα Premium Platform Combustion. Έχει τελείως διαφορετική καλωδίωση και προσφέρει περισσότερη ευελιξία στην επιλογή συστήματος μετάδοσης κίνησης. Μπορεί με την ίδια άνεση να ενσωματώσει από V8 μοτέρ μέχρι range extender κινητήρες, που θα λειτουργούν ως γεννήτρια.
Η Audi υποστηρίζει ότι η νέα πλατφόρμα φέρνει επίσης βελτιώσεις τόσο στην άνεση, όσο και στην οδική συμπεριφορά. Προαιρετικά, το Q5 διατίθεται με αερανάρτηση.
Εκτός από τη μηχανολογική αναμόρφωση, το νέο 5άρι διαθέτει ένα αισθητά πιο μοντέρνο εσωτερικό. Ακολουθεί το A5 και το Q6 στην υιοθέτηση της νέας «Digital Stage» διαμόρφωσης της Audi: Ένα OLED πάνελ περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών κι ένα infotainment 14,5 ιντσών.
Αν όμως είσαι λάτρης των φυσικών διακοπτών, μάλλον θα σε στενοχωρήσουμε. Με επιπλέον χρέωση, μπορείς να επιλέξεις μια οθόνη αφής 10,9 ιντσών μπροστά από τον συνοδηγό για να πνίξεις τον καημό σου.
Η Audi δηλώνει ότι η καμπίνα του νέου Q5 είναι πιο ευρύχωρη από ποτέ. Στα πίσω καθίσματα ρυθμίζεται κι η κλίση της πλάτης. Άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά του εσωτερικού είναι ένας ασύρματος ψυχώμενος φορτιστής τηλεφώνου, δύο θύρες USB-C μπροστά και δύο στο πίσω μέρος. Οι πίσω μπορούν να φορτίσουν με ισχύ έως και 100 watt, αρκετά για ένα φορητό υπολογιστή.
Δεν γνωρίζουμε ακόμα τις τιμές που θα ισχύσουν στην ελληνική αγορά. Στην ηπειρωτική Ευρώπη, η βασική βενζινοκίνητη έκδοση θα ξεκινά από τα €52.300 και το ντίζελ από τα €57.100, ενώ το SQ5 από τα €82.900.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.