Το Kia Tasman, το πρώτο pick-up στην ιστορία της Kia αποκαλύφθηκε επίσημα στο Σαλόνι της Jeddah, θέλοντας να βάλει δύσκολα σε καταξιωμένα μοντέλα της κατηγορίας, όπως τα Ford Ranger και Toyota Hilux.
Σημεία αναφοράς για το νέο πόνημα της κορεατικής φίρμας είναι η πρακτικότητα, οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες και φυσικά η εμφάνισή του, που δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο του είδους. Tο εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από την κάθετη μάσκα και τους επίσης κάθετα σχεδιασμένους λεπτούς προβολείς τεχνολογίας LED. Mε τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους θόλους των τροχών να ενισχύουν -πάντα σε συνάρτηση με τις τετραγωνισμένες γραμμές- το off road παρουσιαστικό του μήκους 5,41 m Tasman. Το οποίο ανάλογα με την έκδοση μπορεί να στέκει από 22 έως 25 cm από το έδαφος.
Βάσει των όσων είχαμε δει στα teaser βίντεο που είχε δημοσιεύσει η Kia, αναμέναμε να προσφέρεται ως στάνταρ ως διπλοκάμπινο. Κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πράξη, με την Kia όμως να προσφέρει στους υποψήφιους πελάτες και μια μονοκάμπινη παραλλαγή.
Περνώντας στο εσωτερικό, αν δεν κοιτάξεις πίσω στην ουσία δεν αντιλαμβάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα σκληροτράχηλο pick-up. Mε το περιβάλλον να είναι πλήρως ψηφιακό και καλαίσθητο, στα γνωστά πλέον πρότυπα της Kia. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 12,3” που παρέχει στον οδηγό πλήθος πληροφοριών.
Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η επίσης 12,3” οθόνη αφής που υποστηρίζει τις πλέον επίκαιρες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Δεν σταματάμε όμως εδώ μιας και υπάρχει μια ακόμα, μικρότερη οθόνη αφής, πέντε ιντσών που είναι υπεύθυνη για τον χειρισμό του κλιματισμού.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό του Kia Tasman υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης του premium ηχοσυστήματος της Harman Kardon με οχτώ ηχεία, πράγμα αν μη τι άλλο σπάνιο για pick-up!
Ένα ακόμα δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι οι χώροι, με τους ανθρώπους της φίρμας να τονίζουν πως το Tasman είναι το πιο άνετο μοντέλο της κατηγορίας όσον αφορά τον χώρο για τα πόδια και τους ώμους των επιβατών στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Κάτω από την οποία υπάρχει ένας έξυπνος αποθηκευτικός χώρος 33 lt, αυξάνοντας έτσι την πρακτικότητα.
Κατά τα λοιπά, το ωφέλιμο φορτίου του Tasman υπολογίζεται από τα 1.017 έως 1.195 kg, τη στιγμή που η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τους 3,5 τόνους. Με τη χωρητικότητα της καρότσας να φτάνει τα 1.173 lt προσφέροντας στο Tasman ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Ως προς τα κινητήρια σύνολα, το Kia Tasman θα εξοπλίζεται τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και ντίζελ. Η αρχή γίνεται με τον 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 281 ίππους και 421 Nm. Για να ακολουθήσει ο πετρελαιοκινητήρας των 2,2 lt με 210 ίππους και 441 Nm. Και οι δύο εκδόσεις συνεργάζονται με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με την έκδοση ντίζελ να προσφέρει και την επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Η εμπορική πορεία του Kia Tasman θα ξεκινήσει στην Κορέα εντός του 2025, πριν πάρει την άγουσα για τις υπόλοιπες αγορές (Αυστραλία, Μέση Ανατολή, Αφρική, Αραβία). Ερωτηματικό παραμένει τέλος η παρουσία του στην Ευρώπη. Κάτι που θα εξεταστεί εν καιρώ από τους ανθρώπους της εταιρείας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.