Το Consumer Reports πραγματοποιεί αξιολογήσεις που αφορούν τον κόσμο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τα τελευταία ευρήματά του είναι σαφή: Οι ιαπωνικές μάρκες και δη η Toyota δικαιώνουν τη φήμη τους, ενώ οι αμερικανικές μάρκες του Ομίλου Stellantis κι η Tesla βρίσκονται στο κάτω μέρος της λίστας.
Το Consumer Reports εξέτασε πάνω από 150.000 οχήματα που πουλήθηκαν ως καινούργια από το 2014 έως το 2019 στις ΗΠΑ. Προσμετρώντας τον αριθμό των προβλημάτων που αντιμετώπισε κάθε μοντέλο, κατήρτησε βαθμολογίες αξιοπιστίας για κάθε μάρκα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξαν επαρκή στοιχεία μόνο για 26 μάρκες, με τη Lexus και την Toyota να ξεχωρίζουν στην κορυφή, ενώ η βάση καταλαμβάνεται από την Tesla, τη Dodge και την Chrysler.
Οι δύο πρώτες ήταν με μεγάλη διαφορά οι πιο αξιόπιστες μάρκες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επιβεβαιώνοντας τη φήμη τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαν επικρατήσει και σε αντίστοιχη έρευνα που αφορούσε μοντέλα 3ετίας. Τότε, τα 32 από τα 36 πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα προέρχονταν εξ Ανατολών.
Η Mazda ακολούθησε στην 3η θέση, αν και σημαντικά πιο πίσω από τις δύο πρωτοπόρες. Την 5άδα έκλεισαν η Acura κι η Honda, οπότε οι πέντε πρώτες θέσεις ποδηγετούνται από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Στο άλλο άκρο, οι Chrysler, Dodge, Tesla, Jeep και Ram είχαν τις χειρότερες αξιολογήσεις αξιοπιστίας. Όλες αμερικανικές. Είναι ενδιαφέρον ότι εκτός από την Tesla, οι υπόλοιπες τέσσερις μάρκες ανήκουν στον Όμιλο Stellantis. Βέβαια, έχουν μικρή εκπροσώπηση στη χώρα μας, όπου η Stellantis πουλάει κυρίως Peugeot, Opel, Citroën κι Alfa Romeo.
Ενώ αυτές οι κατατάξεις δίνουν μια γενική άποψη για την αξιοπιστία της μάρκας, οι ειδικοί συμβουλεύουν δικαίως να εξετάζουμε κάθε μοντέλο ξεχωριστά. Μια γενικά αναξιόπιστη μάρκα μπορεί να προσφέρει ένα απροβλημάτιστο μοντέλο, ενώ μια παραδοσιακά αξιόπιστη μάρκα μπορεί να έχει τις κακές της στιγμές και να εκπλήξει αρνητικά.
Κάτι άλλο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι η λίστα του Consumer Reports μπορεί να αποδειχθεί παραπλανητική. Διότι παρέχει μόνο ποσοτικά κι όχι ποιοτικά στοιχεία για τις βλάβες. Χωρίς να προσμετρά το ενδεχόμενο κόστος και την ταλαιπωρία. Δεν έχουν όλες οι βλάβες την ίδια βαρύτητα. Πολύ πιο εύπεπτη μια δυσλειτουργία που αφορά το infotainment ή κάποιο φινίρισμα στο εσωτερικό και πολύ πιο κοστοβόρα μία που επικεντρώνεται στη σωστή λειτουργία του μοτέρ. Δεν μπορούμε να αξιολογούμε μόνο το πλήθος κι όχι τα ποσοτικά χαρακτηριστικά.
Υπάρχουν ανακλήσεις που αφορούν ολόκληρη αντικατάσταση κινητήρα, όπως ο twin-turbo V6 3,4 lt της Toyota. Με όλη τη μανούρα και τη χρονική καθυστέρηση που απαιτεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Κι άλλες που λύνονται με over-the-air ενημερώσεις, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα είναι σταθμευμένα. Χωρίς να απασχολούν καθόλου τους ιδιοκτήτες τους.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.