Η Geotab, εταιρεία τηλεματικής που εξειδικεύεται στην διαχείριση στόλων αυτοκινήτων, διεξήγαγε έρευνα σε 10.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ώστε να αξιολογήσει την αντοχή που επιδεικνύουν σε βάθος χρόνου οι EV μπαταρίες.
Πού κατέληξαν οι Καναδοί; Ότι για την πλειοψηφία των αγοραστών, πρώτα θα «σκορπίσει» το υπόλοιπο αυτοκίνητο και μετά θα χρειαστούν αντικατάσταση ή επισκευή οι EV μπαταρίες. Είχαν πραγματοποιήσει αντίστοιχη έρευνα και το 2019, όταν και βρήκαν μέσο όσο degradation 2,3% το έτος, με διακυμάνσεις ανάμεσα στις διάφορες μάρκες και τα μοντέλα. Τώρα, η δεύτερη αξιολόγησή τους ρίχνει πλέον τον μέσο όσο στο 1,8% το έτος.
Με την Geotab να διατείνεται ότι οι EV μπαταρίες διατηρούν πάνω από το 80% της αρχικής τους χωρητικότητας μετά το πέρας μιας 12ετίας, ενώ θα ξεπεράσουν τα 20 χρόνια. Χρονικό όριο που για τους καλά αμοιβόμενους Καναδούς μάλλον αντιστοιχεί σε ένα πολύ γερασμένο όχημα. Στην ελληνική πραγματικότητα πάντως, ένα όχημα 20ετίας θεωρείται ότι έχει ακόμα πολλά να προσφέρει.
«Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, η απλή απάντηση είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μπαταριών θα διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής του οχήματος και δεν θα χρειαστεί ποτέ να αντικατασταθούν. Εάν μια μέση μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος υποβαθμίζεται κατά 1,8% ετησίως, θα εξακολουθεί να έχει πάνω από το 80% της χωρητικότητας μετά από 12 χρόνια», αναφέρουν τα πορίσματα της Geotab.
Στα υπόλοιπα χρήσιμα συμπεράσματα είναι η αναφορά ότι η μπαταρία φθίνει περισσότερο τα πρώτα χρόνια της ζωής της και μετά σχεδόν σταθεροποιείται. Επίσης, ότι τα ζεστά κλίματα δεν ευνοούν το degradation, οπότε μπορεί να φτάσει στο 2,6% ετησίως, ενώ σε πιο ήπια κλίματα περιορίζεται στο 1%. Κάτι που κάνει εντύπωση είναι το πόσο λίγο επηρεάζεται η υγεία της μπαταρίας από τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Τα EV που καλύπτουν κάτω από 8.000 km ετησίως είναι στο 93% μετά από τέσσερα έτη, ενώ όσα ξεπερνούν τα 20.000 km, είναι στο 90% μετά από το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η απουσία υδρόψυξης έχει αρνητική συνέπεια για τη ζωή των μπαταριών. Αντίστοιχα, αρνητική συνέπεια έχει κι η τακτική ταχυφόρτιση. Μετά από τέσσερα χρόνια, στα οχήματα που δεν ταχυφορτίζουν ποτέ, η μπαταρία ήταν κατά μέσο όρο στο 90%. Με ταχυφόρτιση 1-3 φορές τον μήνα, η μπαταρία ήταν στο 85%. Όσα κούμπωναν σε ταχυφορτιστή περισσότερες από τρεις φορές μηνιαίως, η μπαταρία ήταν στο 81%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παραπάνω έρχεται σε αντίθεση με τα ευρήματα που ανακοινώνει η Tesla. Όπου φαίνεται ότι η ταχυφόρτιση έχει ελάχιστη επίδραση στην υγεία της μπαταρίας.
Προφανώς η έρευνα της Geotab αφορά σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα, με κάθε εταιρεία να έχει διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Να αναφέρουμε επίσης ότι τα παραπάνω πορίσματα αφορούν NMC μπαταρίες, με τις νεοφερμένες LFP να υπόσχονται ανώτερη ανθεκτικότητα σε βάθος χρόνου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.