Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), θα φέρει τα πάνω – κάτω, καθώς από τη μία θα βάλει «τέλος» στην αφαίρεση των πινακίδων, αλλά από την άλλη οι ποινές για τους οδηγούς θα είναι αυστηρότερες.
Όπως ανέφερε προ ολίγων ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού του έργου στους διαπιστευμένους συντάκτες, «ο νέος ΚΟΚ είναι σχεδόν έτοιμος αφού υπήρξε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία για εξειδίκευση ορισμένων πτυχών».
Πρόσθεσε δε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας «βρίσκεται στο τελικό στάδιο προκειμένου να αποσταλεί στη Γραμματεία της Κυβέρνησης για τη δρομολόγηση της δημόσιας διαβούλευσης και τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία».
Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει αναμόρφωση των ποινών, με στόχο η τιμωρία να είναι ανάλογη της επικινδυνότητας της κάθε παράβασης. Ακολουθούν οι μεγαλύτερες αλλαγές.
Αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις
Ο νέος ΚΟΚ αναμένεται εξαντλεί την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που συνδέονται με σοβαρά τροχαία ατυχήματα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να σταματήσει η καθημερινή αιματοχυσία στην άσφαλτο.
Τέτοιες παραβάσεις είναι:
«Τέλος» στην τιμωρία του οχήματος
Ο νέος ΚΟΚ «απενοχοποιεί» το αυτοκίνητο, καθώς δεν θα αφαιρούνται πινακίδες για συγκεκριμένες παραβάσεις.
Με αυτό τον τρόπο, εφόσον ένας οδηγός υποπέσει σε οδηγικό λάθος, δεν θα τιμωρούνται και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του, τα οποία σήμερα στερούνται το όχημα.
Χαμηλότερο όριο ταχύτητας στις πόλεις
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού, μία από τις σημαντικότερες αλλαγές ενδέχεται να φορά στα νέα όρια ταχύτητας εντός των πόλεων.
Ειδικότερα, το όριο ταχύτητας σε αστικό περιβάλλον αναμένεται να μειωθεί από τα 50 χλμ./ώρα σήμερα στα 30 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με μελέτες, σε περίπτωση που ένα κινούμενο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα ΙΧ χτυπήσει πεζό, οι πιθανότητες αυτός να χάσει τη ζωή του ανέρχονται σε 80%.
Από την άλλη, εφόσον το όχημα κινείται με 20 χλμ./ώρα, οι πιθανότητες πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου είναι θεαματικά λιγότερες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.