Μια νέα πρωτοβουλία που δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί και στη χώρα μας υιοθετεί το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Ρωσίας, για τον εντοπισμό των κλεμμένων αυτοκινήτων.
Τα κρατικά οχήματα θα φέρουν «έξυπνες» κάμερες που θα «χτενίζουν» διαρκώς τους δρόμους, βάζοντας δύσκολα στις σπείρες που διαπράττουν κλοπές και ρημάζουν ανενόχλητες τα αυτοκίνητα.
Η δοκιμαστική εφαρμογή του προγράμματος ξεκινά από την πρωτεύουσα, Μόσχα, ενώ προβλέπεται η αγορά 55 καμερών που θα τοποθετηθούν σε υπηρεσιακά (π.χ. πυροσβεστικά και περιπολικά) και δημοτικά οχήματα (π.χ. απορριμματοφόρα).
Το πρόγραμμα προχωρά με γοργούς ρυθμούς και έχει προκηρυχθεί ήδη διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της εφημερίδας Kommersant. Το συνολικό κόστος του προγράμματος θα υπερβεί τις 700.000 ευρώ
Το σύστημα παρακολούθησης μέσω καμερών θα διαβάζει τις πινακίδες όλων των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και θα μεταφέρει τα στοιχεία σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα, το οποίο θα μπορεί να εξακριβώσει αν κάποιο από τα οχήματα έχει κλαπεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάμερες δεν θα μπορούν να παρακολουθούν τις τροχαίες παραβάσεις.
Επιπροσθέτως, η λειτουργία του συστήματος θα περιλαμβάνει και την αναγνώριση των προσώπων των περαστικών σε ακτίνα 5 μέτρων, αλλά και τον εντοπισμό των πινακίδων οδικής σήμανσης, παρέχοντας έγκαιρη ενημέρωση στις αρμόδιες αρχές για το αν φέρουν ζημιές ή αλλοιώσεις (π.χ. από graffiti) .
«Στο μέλλον, οι κάμερες θα μπορούν να βεβαιώνουν ότι όλες οι πινακίδες και τα σήματα είναι στη θέση τους, ενώ θα μπορούν να αναγνωρίζουν τις φθαρμένες οδικές υποδομές», εξηγεί το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Ρωσίας. «Έτσι θα είμαστε σε θέση να μάθουμε γρήγορα για το πρόβλημα και να ανταποκριθούμε άμεσα».
Από το άγρυπνο βλέμμα της κάμερας δεν θα γλιτώνουν ούτε οι επιβάτες των κρατικών οχημάτων όπου θα είναι εγκατεστημένες οι κάμερες. Ειδικότερα, το σύστημα παρακολούθησης θα σκανάρει και το εσωτερικό των εν λόγω οχημάτων ώστε να εξακριβώνεται αν ο οδηγός καπνίζει, φοράει ζώνη, ασχολείται με το κινητό του τηλέφωνο, δείχνει σημάδια κόπωσης κ.ο.κ.
Τα πρόσωπα του οδηγού και των επιβατών θα σκανάρονται και αφού προηγηθεί η προβλεπόμενη αναγνώριση, οι καταγραφείσες εικόνες θα μεταδίδονται στο σύστημα Face Traffic, μαζί με πληροφορίες σχετικά με την ημερομηνία, την ώρα και τις συντεταγμένες.
Προσώρας παραμένει άγνωστο το πότε θα λειτουργήσουν οι εν λόγω κάμερες. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στη Μόσχα λειτουργεί ένα δίκτυο βιντεοεπιτήρησης 200.000 καμερών δρόμου, ενώ υπάρχουν και άλλες 3.500 κάμερες που καταγράφουν τροχαίες παραβάσεις.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.