
Ένα νέο ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης που θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ «έρχεται» μέσα στα επόμενα χρόνια.
Προ των πυλών φαίνεται ότι βρίσκεται η δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού ψηφιακού διπλώματος οδήγησης, το οποίο αναμένεται να διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό τις διοικητικές διαδικασίες για τους πολίτες και τις αρχές.
Επιπροσθέτως, θα καταστήσει πιο απλή τη διαδικασία αντικατάστασης, ανανέωσης και ανταλλαγής του διπλώματος, ιδίως για όσους μετακινούνται μεταξύ κρατών-μελών.
Το έδαφος για την εισαγωγή της ψηφιακής άδειας οδήγησης προλειάνθηκε στις 25 Μαρτίου, όταν και επιτεύχθηκε προσωρινή συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με την πρωτοβουλία για τον εκσυγχρονισμό των κανονισμών της ΕΕ για τα διπλώματα οδήγησης, με γνώμονα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το ψηφιακό δίπλωμα θα εκδίδεται μέσω του EU Digital Identity Wallet, θα είναι προσβάσιμο μέσω κινητών τηλεφώνων ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών και θα ισχύει σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά την μορφή του, η Κομισιόν έχει δώσει στη δημοσιότητα μια εικόνα που προσφέρει μια πρώτη γεύση για το πώς θα μπορούσε αυτό να μοιάζει. Όπως μπορούμε να δούμε, η ψηφιακή άδεια φέρει έναν μοναδικό αριθμό, ενώ κατά τα άλλα είναι απλή, περιλαμβάνοντας βασικά στοιχεία, όπως την ημερομηνία γέννησης του/της οδηγού, τις κατηγορίες οχημάτων που μπορεί να οδηγεί, την ημερομηνία λήξης και μια υπογραφή.
Μετά από μια σύντομη μεταβατική περίοδο, τα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης θα εκδίδονται ως προεπιλογή σε όλα τα κράτη μέλη. Ωστόσο, τα φυσικά (έντυπα) διπλώματα οδήγησης θα παραμένουν διαθέσιμα κατόπιν αιτήματος, ιδίως για όσους δεν διαθέτουν έξυπνο τηλέφωνο, ή προτιμούν/χρειάζονται ένα φυσικό έγγραφο (π.χ. κατά τη διάρκεια ταξιδιών σε τρίτες χώρες που δεν αναγνωρίζουν τα ψηφιακά διπλώματα).
Το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης αναμένεται να είναι διαθέσιμο για όλους τους πολίτες της ΕΕ μέχρι το τέλος του 2030, ενώ θα έχει ισχύ 15 έτη.
Σημειώνεται ότι η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου περιλαμβάνει και άλλες αλλαγές, όπως η εισαγωγή για πρώτη φορά δοκιμαστικής περιόδου -διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών- για τους νέους οδηγούς, κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.