Έχετε αναρωτηθεί ποτέ για ποιο λόγο η πινακίδα του STOP διαφέρει από όλες τις υπόλοιπες καθώς έχει οκτάγωνο σχήμα;
Αρχικά να πούμε ότι η πινακίδα του STOP οφείλει την ύπαρξή της στον Harry Jackson, ένα αρχιφύλακα από το Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, ο οποίος το 1915 εκτελούσε χρέη τροχονόμου σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Αγανακτισμένος από τη σχεδόν ανύπαρκτη ορατότητα στις διασταυρώσεις και τη μεγάλη συχνότητα ατυχημάτων, αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.
Πήρε ένα ορθογώνιο κομμάτι κόντρα πλακέ, έκοψε τις γωνίες, δίνοντάς του ευδιάκριτο σχήμα και αφού έγραψε STOP στο κέντρο του, το τοποθέτησε στον δρόμο. Πανευτυχής, ο Jackson διαπίστωσε γρήγορα ότι η εφεύρεσή του είχε συμβάλει σημαντικά στη μείωση των ατυχημάτων.
Ένα χρόνο αργότερα, οι πινακίδες STOP υιοθετήθηκαν και από το Μίσιγκαν, ενώ με το πέρασμα των χρόνων άρχισαν να τοποθετούνται σε πολλούς δρόμους του κόσμου.
Σήμερα, στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών του κόσμου έχει καθιερωθεί το οκταγωνικό σχήμα των πινακίδων STOP, διότι θα πρέπει να διαφέρουν από όλες τις υπόλοιπες πινακίδες οδικής σήμανσης, μαγνητίζοντας το βλέμμα των οδηγών.
Παράλληλα, το σχήμα της βοηθά την πινακίδα να γίνεται διακριτή όχι μόνο από τους τους οδηγούς που τη συναντάνε και υποχρεούνται να διακόψουν πορεία, αλλά και από τους υπόλοιπους οδηγούς που έρχονται από αντίθετες κατευθύνσεις.
Υπενθυμίζεται ότι η πινακίδα STOP επιβάλλει υποχρεωτική διακοπή πορείας του οχήματος στη θέση της πινακίδας.
Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για τον ΚΟΚ, η παραβίαση του STOP θεωρείται μία από τις πιο σοβαρές παραβάσεις και επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές.
Για τους παραβάτες προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο ύψους 700 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα τους αφαιρείται η άδεια οδήγησης, αλλά και οι πινακίδες του οχήματος για 20 ημέρες.