Στο δρόμο της επιστροφής προς τη Formula 1 βρίσκεται η Toyota, με τα τελευταία δημοσιεύματα να θέλουν τον ιαπωνικό κολοσσό να συνεργάζεται με τη Haas.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τις τελευταίες μέρες είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία πως η αμερικανική φίρμα, πέρα από το οδηγικό της δίδυμο για την επόμενη χρονιά (Oliver Bearman και εκτός συγκλονιστικού απροόποτου Esteban Ocon) θα ανακοίνωνε και κάτι ακόμα σημαντικό.
Κι εδώ λοιπόν μπαίνει στην εξίσωση η Toyota. Η ιαπωνική φίρμα είχε αποχωρήσει από το πρωτάθλημα το 2009, τόσο λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης όσο και λόγω της τεράστιας επένδυσης που είχε κάνει, χωρίς επί της ουσίας τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η πολυπόθητη νίκη άλλωστε δεν είχε έρθει ποτέ, παρά τους 87 τερματισμούς σε βαθμολογούμενες θέσεις και τα 13 βάθρα.
Τα πράγματα όμως φαίνεται πως έχουν αλλάξει, καθώς η ιαπωνική φίρμα εδώ και καιρό έχει προσεγγίσει την Haas και βρίσκονται σε συζητήσεις για το είδος της συνεργασίας τους. Σε πρώτη φάση πάντως, αναμένεται να έχει εμπορικό χαρακτήρα, στα χνάρια των Sauber και Alfa Romeo.
Κι αυτό γιατί επί του παρόντος, η Toyota δεν φαίνεται έτοιμη να μπει στη διαδικασία κατασκευής υβριδικών κινητήρων, στα πρότυπα της FIA ενόψει των νέων κανονισμών του 2026. Δεν θα πρέπει όμως να αποκλείσουμε σε δεύτερο χρόνο, τη συνεργασία Toyota-Haas ως προς το σασί αλλά και άλλα μηχανικά μέρη.
Να τονίσουμε επίσης πως οι Ιάπωνες, διαθέτουν πλήρως λειτουργική αεροδυναμική σήραγγα, στο εργοστάσιο της Κολωνίας, εκεί δηλαδή όπου ήταν η έδρα της ομάδας κατά τα χρόνια παρουσίας της στην Formula 1.
Μια σήραγγα στην οποία δουλεύει η Andretti που ψάχνει τρόπο να μπει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αρχής γενομένης από τη σεζόν 2026.