Γνώριζες πώς αν επιλέξεις να βάλεις όπισθεν την ώρα που κινείσαι, τότε θα «κολλήσεις» το αυτοκίνητο μπλοκάροντας του κινητήριους τροχούς με αποτέλεσμα να σπάσει η μετάδοση ή και ο κινητήρας;
Στην περίπτωση όμως ενός σχετικά σύγχρονου Ford Fusion με αυτόματο σασμάν, η επιλογή από D σε νεκρά και αμέσως μετά σε όπισθεν, την στιγμή που κινείται με 120 χλμ./ώρα δεν είχε συνέπειες.
Η μόνη αλλαγή, πέρα από την θέση του επιλογέα και την αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων, είναι η ενεργοποίηση της κάμερας οπισθοπορείας και των αισθητήρων παρκαρίσματος.
Αυτό σημαίνει ότι το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου δοκιμής έχει κάποια δικλείδα ασφαλείας που επιτρέπει στην ECU να καταλάβει ότι το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός και δεν κλειδώνει τον μετατροπέα ροπής.
Έτσι, μέχρι ο οδηγός να επιλέξει ξανά το D το αυτοκίνητο κινείται με νεκρά στο ρελαντί, χωρίς να συμβαίνει τίποτα ιδιαίτερο.
Όπως θα δείτε και στο βίντεο, το πείραμα έγινε δύο φορές για να βεβαιωθεί ο δοκιμαστής ότι λειτουργεί πάντα η “ασφάλεια” του αυτόματου κιβωτίου και όλα πήγαν ρολόι.
Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι πρέπει να το δοκιμάσουμε και στο δικό μας αυτόματο κιβώτιο, και εννοείται απαγορεύεται να το κάνουμε σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν.