Τα θαμπωμένα φώτα του αυτοκινήτου μας, εκτός από τον κίνδυνο που δημιουργούν, μπορούν να μας βάλουν σε μπελάδες και στον έλεγχο από την Τροχαία.
Τα φωτιστικά σώματα των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια αναφορικά με την απόδοσή τους, με σημαντικά οφέλη στην ορατότητα που προσφέρουν και κατά συνέπεια και στην προσφερόμενη ασφάλεια.
Οι νέες τεχνολογίες που εφαρμόζουν οι κατασκευαστές έχουν κάνει τα φωτιστικά σώματα να παράγουν μια σημαντικά πιο ισχυρή δέσμη που καλύπτει παράλληλα μεγαλύτερο μέρος του δρόμου τόσο σε πλάτος όσο και σε μήκος.
Το μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων αλλά και το βάρος τους έχει επίσης μειωθεί και μεγάλο ρόλο σε αυτό έχει παίξει και το γεγονός ότι το παραδοσιακό γυαλί που χρησιμοποιούνταν παραδοσιακά ως κάλυμμα για τα φώτα έχει αντικατασταθεί από πλαστικό.
Σε αντίθεση με το γυαλί και εφόσον ο κάτοχος του οχήματος δεν μεριμνά για τη σωστή συντήρησή του, το πλαστικό κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων τείνει να χάνει την απόλυτη διαφάνεια του με το πέρασμα του χρόνου και να θαμπώνει.
Το θάμπωμα που προκαλείται στο πλαστικό κάλυμμα του φωτιστικού σώματος μειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την απόδοσή του, ενώ το φως διαθλάται πλέον με ακανόνιστο τρόπο και δεν φτάνει εκεί που θα έπρεπε. Μάλιστα το θάμπωμα χειροτερεύει με το πέρασμα το χρόνου και μπορεί να κάνει τα φώτα μας τόσο δυνατά όσο και… ένα κερί.
Εκτός από τους κινδύνους που εγκυμονεί η οδήγηση τη νύχτα με «προβληματικά» φώτα, το αυστηρό γράμμα του νόμου είναι ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να έχει υπόψη του ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που κινείται με θαμπωμένα φώτα.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει συγκεκριμένα άρθρα για τα φώτα που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο που κινείται σε δημόσιο δρόμο. Σε αυτά τα άρθρα αναφέρονται επίσης οι βασικές προδιαγραφές τους αλλά και οι ελάχιστες απαιτήσεις αναφορικά με την προβλεπόμενη λειτουργία τους και αυτό ισχύει για όλα τα φώτα του αυτοκινήτου: πορείας (μεγάλη σκάλα), διασταύρωσης (μεσαία σκάλα), θέσης (μικρά), τροχοπέδησης, ομίχλης, οπισθοπορείας, πινακίδας κυκλοφορίας και φλας.
Το θάμπωμα συγκαταλέγεται στις δυσλειτουργίες που μπορεί να παρουσιάσουν τα φωτιστικά σώματα με τον ΚΟΚ να θεωρεί ότι το φωτιστικό σώμα δεν λειτουργεί πλέον με τον προβλεπόμενο τρόπο.
Ειδικά η οδήγηση με μη προβλεπόμενα φώτα διασταύρωσης, πορείας, θέσης, τροχοπέδησης και φλας επιφέρει σε ενδεχόμενο έλεγχο χρηματικό πρόστιμο της τάξης των 150 ευρώ.
Ο οδηγός του οχήματος με τα θαμπωμένα φώτα δεν θα… ξεμπερδέψει μόνο με το χρηματικό πρόστιμο αφού θα πρέπει παράλληλα να παραδώσει το δίπλωμα οδήγησής για χρονικό διάστημα που φτάνει στις 10 ημέρες. Τέλος αν το θάμπωμα επηρεάζει τη λειτουργία των φώτων των φρένων ο οδηγός χρεώνεται επιπλέον και με τρεις βαθμούς ποινής στο δίπλωμά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.