Οι πωλήσεις που αφορούν μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά μοντέλα μειώθηκαν κατά 10,8% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιούλιο και πλέον αντιπροσωπεύουν το 12,1% των συνολικών ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων.
Συγκριτικά, το μερίδιο αγοράς των υβριδικών έχει αυξηθεί, ενώ το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ έχει μειωθεί. Τον Ιούλιο, 102.705 νέα ηλεκτρικά πωλήθηκαν στην ΕΕ. Ένας βασικός λόγος για την πτώση αφορά τη μείωση κατά 36,8% στον αριθμό των BEV που πωλήθηκαν στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. από 48.682 μονάδες τον Ιούλιο του 2023 σε 30.762 τον Ιούλιο του 2024.
Τα ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκαν και σε άλλες σημαντικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Φινλανδίας (-21,3%), της Ιρλανδίας (-24,9%), της Σουηδίας (-14,9%) και της Αυστρίας (-11,7%). Σε άλλες αγορές όμως σημείωσαν αύξηση ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένων της Δανίας (+68,8%), του Βελγίου (+44,2%) και του Λουξεμβούργου (+38,5%).
Η μείωση των πωλήσεων αντανακλά σε συνολικό μερίδιο αγοράς των BEV στο 12,1%, σε σύγκριση με 13,5% τον Ιούλιο του 2023. Μια ματιά στα δεδομένα των τελευταίων 18 μηνών αποκαλύπτει ότι το μερίδιο των BEV στην ΕΕ κυμάνθηκε από το χαμηλότερο σημείο του 11,8% τον Απρίλιο του 2023 στο ζενίθ του 21% τον Αύγουστο του 2023.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο εξηλεκτρισμός χάνει έδαφος, αφού τα υβριδικά μοντέλα σημειώνουν άνθηση. Οι πωλήσεις των υβριδικών αυξήθηκαν κατά 25,7% τον Ιούλιο στις 273.003 μονάδες, χάρη στις αυξήσεις στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης: τη Γαλλία (+47,4%), την Ισπανία (+31,5%), τη Γερμανία (22,4%) και την Ιταλία (+17,4%). Τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 32% της αγοράς νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το 25,5% του Ιουλίου 2023.
Θα περίμενε κανείς ότι οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων υβριδικών έχουν επίσης αυξηθεί αλλά περιέργως σημειώνουν κάμψη. Τα στοιχεία της ACEA αποκαλύπτουν πτώση 14,1% τον περασμένο μήνα, με 57.679 πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 6,8% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις οχημάτων βενζίνης και ντίζελ υποχωρούν επίσης. Τον Ιούλιο, οι πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%, υποχωρώντας σε μερίδιο αγοράς 33,4%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έχουν επίσης μειωθεί κατά 10,1% και αντιπροσωπεύουν το 12,6% του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Οριακά πάνω από τα ηλεκτρικά δηλαδή.
Για την ελληνική αγορά, τα ποσοστά έχουν ως εξής: Τα υβριδικά κατέχουν το 44,4% των ταξινομήσεων, 41,7% αφορούν πωλήσεις βενζίνης και ντίζελ, ενώ τα ηλεκτρικά είναι στο 7,22% και τα plug-in hybrid στο 6,67%.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.