Η Ferrari 125S δεν ήταν απλώς το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το εμβληματικό όνομα της ιταλικής φίρμας. Αλλά πολύ περισσότερο, ήταν το πρώτο μοντέλο που έθεσε τα θεμέλια για τη δημιουργία μιας από τις πιο διάσημες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Η 125S ήταν το όραμα του Enzo Ferrari, του ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του στους αγώνες ταχύτητας. Ο Enzo, μετά από την εμπειρία του στην Alfa Romeo, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, την Auto Avio Costruzioni, λόγω συμφωνίας που του απαγόρευε να χρησιμοποιήσει το όνομα Ferrari για κάποια χρόνια. Με στόχο να κατασκευάσει αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα κυριαρχούσαν στις πίστες. Ένα εγχείρημα τολμηρό και φιλόδοξο, που αποτύπωνε όμως το όραμά του για το μέλλον της αυτοκίνησης.
Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η παραγωγή της Auto Avio Costruzioni επικεντρώθηκε σε πολεμικό υλικό, ωστόσο το 1945, μετά τη λήξη του πολέμου, ο Enzo στράφηκε στο μεγάλο του πάθος. Την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το 1947, ξεκίνησε να δημιουργεί το πρώτο αυτοκίνητο που θα έφερε το όνομα Ferrari. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η 125S.
Σχεδιάστηκε με κύριο στόχο τους αγώνες, αλλά είχε και την ικανότητα να γίνει η βάση για τα μελλοντικά επιβατικά μοντέλα της εταιρείας. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου τοποθετήθηκε ένας V12 κινητήρας 1,5 lt, σχεδιασμένος από τον Gioachino Colombo, πρώην μηχανικό της Alfa Romeo. Η απόδοση του κινητήρα έφτανε τους 118 ίππους, αρκετή για να ωθήσει το μικρό αυτοκίνητο σε ταχύτητες που μπορούσαν να ανταγωνιστούν τα ισχυρότερα αγωνιστικά της εποχής.
Ο συγκεκριμένος V12 αποτέλεσε το θεμέλιο της μετέπειτα επιτυχίας της Ferrari. Ο Enzo πίστευε ότι ένας μικρός κινητήρας με πολλούς κυλίνδρους θα μπορούσε να επιτύχει καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Μια φιλοσοφία που οι Ιταλοί ακολούθησαν για πολλά χρόνια.
Το ντεμπούτο της Ferrari 125S πραγματοποιήθηκε στις 11 Μαΐου 1947 στον αγώνα Piacenza, στην Ιταλία. Εκεί ο Enzo περιέγραψε τη στιγμή αυτή ως «μια πολλά υποσχόμενη αποτυχία», καθώς, παρά τις εξαιρετικές μέχρι επιδόσεις της, η 125S δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα λόγω προβλήματος με την αντλία καυσίμου. Ωστόσο, η απόδοση του αυτοκινήτου έδειξε πως η Ferrari βρισκόταν στο σωστό δρόμο.
Μόλις εννέα ημέρες αργότερα, στις 20 Μαΐου του 1947, η 125S κέρδισε τον πρώτο της αγώνα στη Terme di Caracalla στη Ρώμη, με τον οδηγό Franco Cortese. Η νίκη αυτή σήμανε την αρχή μιας μακράς παράδοσης επιτυχιών για τη φίρμα στους αγώνες ταχύτητας. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, η 125S είχε λάβει μέρος σε 14 αγώνες, κερδίζοντας τους έξι από αυτούς. Καθιερώνοντας τη Ferrari ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων στην Ιταλία.
Η 125S δεν ήταν απλά ένας θρύλος των αγώνων, αλλά και ένα δείγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα ακολουθούσε η Ferrari. Το σασί του αυτοκινήτου ήταν κατασκευασμένο από ατσάλι, ενώ το ελαφρύ και κομψό αμάξωμα από αλουμίνιο σχεδιάστηκε από τον Carrozzeria Touring, έναν από τους σημαντικότερους οίκους αμαξωμάτων εκείνης της εποχής.
Ο σχεδιασμός της ενσάρκωνε τη κοσμοθεωρία του Enzo Ferrari που έλεγε ότι τα αυτοκίνητά του έπρεπε να είναι γρήγορα, όμορφα και, πάνω απ’ όλα, μοναδικά. Η 125S είχε χαμηλό βάρος, αεροδυναμικές γραμμές και έναν ισχυρό κινητήρα, ο οποίος της έδινε εκπληκτικές επιδόσεις στην πίστα.
Ο κινητήρας V12 του Colombo εξελίχθηκε και χρησιμοποιήθηκε σε πολλές επόμενες Ferrari, ενώ το αγωνιστικό DNA του πρώτου αυτού αυτοκινήτου συνεχίστηκε μέσα από μια σειρά θρυλικών μοντέλων όπως η 250 GTO, η 330 P4 και αργότερα η LaFerrari.
Συνολικά, το αυτοκίνητο αποτέλεσε την αρχή μιας εποχής για τη Ferrari, μιας εποχής που οδήγησε την εταιρεία στην κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας και των αγώνων ταχύτητας. Ήταν αν θέλετε, το ξεκίνημα ενός ταξιδιού, που οδήγησε τη φίρμα στη κατασκευή μερικών από τα πιο εμβληματικά και ισχυρά αυτοκίνητα που γνώρισε ποτέ ο κόσμος, Με τη Ferrari να παραμένει μέχρι σήμερα η επιτομή της ταχύτητας, του στυλ και της μηχανολογικής αριστείας. Κατέχοντας, ενδεχομένως όσο κανείς άλλος, την τέχνη της αυτοκίνησης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.