ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Eιλικρινά: Ποιος ασχολείται -στα σοβαρά- με το debate του ΠΑΣΟΚ;
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40€
prodeals.gr

FIAT 131 Mirafiori 1974-1985, τίμιο και με ονοματεπώνυμο

Πρώτη φορά ένα FIAT εκτός από αριθμό για όνομα είχε και επώνυμο: Mirafiori! Άχρωμο, αλλά και με μια τεράστια γκάμα

FIAT 131 Mirafiori 1974-1985, τίμιο και με ονοματεπώνυμο

Παρόλο που η FIAT αναγνωρίζεται διεθνώς για τα πρωτοποριακά μικρά αυτοκίνητά της, ο ιταλικός κολοσσός δεν αμέλησε ποτέ μέχρι και τη δεκαετία του ’90 να έχει μια ολοκληρωμένη γκάμα με καλοβαλμένα μεγαλύτερα μοντέλα, χωρίς να αφήνει απ’ έξω τις οικογενειακές μπερλίνες. Το FIAT 131 ήταν μια από τα τελευταίες πισωκίνητες που κατασκευάστηκαν από το Torino και με υπέρ-δεκαετή καριέρα γνώρισε πραγματική εμπορική επιτυχία…

Ήταν εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’70 όταν η ιταλική φίρμα άρχισε να σκέφτεται σοβαρά τον αντικατάσταση του εξαιρετικού FIAT 124. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για τους Ιταλούς που λανσαρίστηκε το 1966 και πλέον δυσκολευόταν να αντέξει το βάρος των ετών λόγω της σφόδρα κλασικής και συμβατικής σχεδίασής του. Τόσο σε εικόνα και στο τεχνικό φύλλο του όσο και από άποψη ποιότητας.

Ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε επίσης ότι αυτός ο εγκαλούμενος κλασικισμός στη δεκαετία του ’70 ήταν επίσης ο λόγος για την επιτυχία του FIAT 124 στην προηγούμενη δεκαετία. Ο Ιταλός κατασκευαστής είχε ήδη πειστεί πως ο εκμοντερνισμός στις οικογενειακές μπερλίνες της φίρμας ήταν επιβεβλημένος. Οπότε και έδωσε εντολή στους μηχανικούς του να σηκώσουν τα μανίκια και να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο μοντέρνο μεν, αλλά στον ίδιο τόνο με το 124 προκειμένου να μη σοκάρουν την πιο συντηρητική πελατεία της φίρμας. Και με αξίες που θα το θωράκιζαν απέναντι στις ζοφερές εποχικές συγκυρίες

Μερικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν κάτι το αξιοσημείωτο. Σχεδιάστηκαν για να μην σοκάρουν, να είναι αισθητικά εύπεπτα, να μην τσιγκλάνε τον οδηγό να πατήσει τέρμα γκάζι… Και τελικά να μην δίνουν κάποια ιδιαίτερη οδηγική ευχαρίστηση. Ωστόσο, μπορούμε να απαριθμήσουμε δεκάδες τέτοια μοντέλα που κατέληξαν σε εμπορική επιτυχία. Λες και η ασηπτική παρουσία τους ήταν αυτή που τους έδωσε την μεγάλη εμπορική απήχηση.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, επιτρέψτε μας να πούμε πως ήταν το 131 Mirafiori. Μια μεσαία μπερλίνα FIAT, χωρίς ψυχή, χωρίς τσαγανό, αλλά από την άλλη νηφάλιο και καθησυχαστικό στην οδήγηση. Ένα αυτοκίνητο χωρίς σοβαρά ελαττώματα, αλλά και χωρίς εξαιρετικά πλεονεκτήματα ή ιδιότητες. Κατά το κοινότοπο λεγόμενο, ένα «τίμιο αυτοκίνητο». Και το λέμε χωρίς καμία υποτιμητική διάθεση.

«Μα καλά», θα πείτε. «Εκεί στη FIAT σκέφθηκαν και αποφάσισαν να αντικαταστήσουν το τρομερό 124 με ένα αυτοκίνητο-σούπα;». Στο σημείο αυτό λοιπόν αξίζει να κάνουμε μια μεγάλη παρένθεση βιομηχανικού και ιστορικού περιεχομένου. Για να αντιληφθούμε το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, και ζοφερό κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον που αντιμετώπισε το FIAT 131. Με τις  πρώτες μελέτες του να χρονολογούνται από τις παραμονές της πετρελαϊκής κρίσης και το 131 να υφίσταται τις πλήρεις συνέπειές της με την ολοκλήρωση της εξέλιξής του.

Όταν η FIAT παρουσίασε το 131 Mirafiori το 1974, πριν από ακριβώς 50 χρόνια, ακόμη και οι ειδικοί εξεπλάγησαν από τη συντηρητική τεχνολογία του. Ενώ το Wolfsburg είχε επιλέξει τη νεωτερική κίνηση στους εμπρός τροχούς και ένα μοντέρνο σχέδιο φάστμπακ για το VW Passat, η FIAT για την οικογενειακή μπερλίνα της επέμενε να διατηρήσει το κλασικό πορτμπαγκάζ και κίνηση στους πίσω τροχούς για τον διάδοχο του 124.

Ειδικά ο τελευταίος συνδυασμός είχε αποδείξει την αξιοπιστία του, την οποία η FIAT θέλησε να μεταφέρει αυτούσια στο 131. Προφανώς και δεν ετίθετο θέμα έλλειψης τεχνογνωσίας, μιας και τα FIAT 128 εν αρχή και το FIAT 127 στη συνέχεια είχαν προηγηθεί κατά πολλά χρόνια των Γερμανών. Αξιοπιστία που είχε να κάνει όμως και με τις γεωπολιτικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.