Αδιαμφισβήτητα, η τοποθέτηση αντηλιακών μεμβράνων στα τζάμια του αυτοκινήτου, μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες.
Η σύγχρονης τεχνολογίας μεμβράνες κρυστάλλων έχουν πολλαπλές εφαρμογές και εκτός από τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται επίσης και σε κτίρια αλλά και σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τα οφέλη να είναι σε όλες τις περιπτώσεις τα ίδια.
Με την εφαρμογή τους οι αντηλιακές μεμβράνες μειώνουν τις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει παράλληλα τη χρήση του κλιματιστικού τις ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες άρα και την κατανάλωση καυσίμου.
Προσφέρουν παράλληλα περισσότερη ιδιωτικότητα μπλοκάροντας τα αδιάκριτα βλέμματα φυσικά και εκείνα που δεν είναι τόσο… «αθώα».
Η εφαρμογή φιμέ μεμβρανών λοιπόν μόνο κακό δεν κάνει σε ένα αυτοκίνητο, εφόσον όμως και εμείς είμαστε προσεκτικοί κατά τη επιλογή και την τοποθέτηση τους ώστε να μην αντιμετωπίσουμε προβλήματα με το αυτοκίνητο μας και ακόμη περισσότερο με το γράμμα του Νόμου.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο ελάχιστος συντελεστής διαπερατότητας του φωτός των εγκεκριμένων μεμβρανών καθορίζεται σε 75% για το μπροστινό παρμπρίζ και σε 70% για τα παράθυρα του οδηγού και του συνοδηγού.
Σε περίπτωση που το όχημα φέρει πλευρικούς καθρέπτες, τότε δεν υφίσταται κάποιος περιορισμός για πίσω παράθυρα και το πίσω παρμπρίζ του αυτοκινήτου και ως εκ τούτου μπορεί κανείς να τοποθετήσει αντηλιακές μεμβράνες ανεξαρτήτως διαβάθμισης.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες διατάξεις του Κ.Ο.Κ. ισχύουν τα εξής:
1. Οι μεμβράνες που επικολλούνται στα τζάμια των οχημάτων θα πρέπει να είναι πιστοποιημένες από κράτος μέλος της Ε.Ε., από κράτος της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών) το οποίο είναι συμβαλλόμενο μέρος της Συνθήκης ΕΟΧ ή από την Τουρκία, για τοποθέτηση και χρήση σε οχήματα.
2. Δεν επιτρέπεται σε κανένα όχημα τόσο στο εμπρός παρμπρίζ όσο και στα εμπρός παράθυρα, η επικόλληση μεμβρανών οι οποίες μεταβάλλουν τον συντελεστή μετάδοσης του φωτός που αναφέρεται παραπάνω. Επιτρέπεται, όμως:
α) Η επικόλληση “λωρίδας” μεμβράνης πλάτους έως 10 εκατοστών (μετρούμενη από την πάνω πλευρά του παρμπρίζ) για την αντιθαμβωτική προστασία του οδηγού και
β) Η επικόλληση μεμβράνης περιορισμού υπεριώδους ακτινοβολίας.
3. Στα υπόλοιπα παράθυρα και το πίσω παραμπρίζ του οχήματος γίνεται αποδεκτή η επικόλληση μεμβράνης σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ..
4. Δεν επιτρέπεται σε κανένα τζάμι αυτοκινήτου η επικόλληση μεμβρανών τύπου καθρέφτη. Ως τέτοιες θεωρούνται μεμβράνες με συντελεστή ανάκλασης μεγαλύτερο του 25%.
5. Στις περιπτώσεις που το όχημα είναι εφοδιασμένο με τρίτο φως φρένων στο πίσω παρμπρίζ, στο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας αυτού δεν επιτρέπεται η επικόλληση μεμβράνης.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο για τέτοιου είδους παράβαση ο Κ.Ο.Κ. το ορίζει στα 80 ευρώ.
Παράλληλα, ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου με αντηλιακές μεμβράνες θα πρέπει να φέρει βεβαίωση τοποθέτησης με τα χαρακτηριστικά του τύπου μεμβράνης που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και αυτοκόλλητη σήμανση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.