Μπορεί στην Ελλάδα να αδιαφορούμε για τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας όμως υπάρχουν χώρες που δεν αστειεύονται με την τήρηση των κανόνων.
Μία τέτοια χώρα είναι η Φινλανδία, η οποία πέρα από τα αυστηρά όρια έχει και ένα ιδιότυπο σύστημα επιβολής προστίμων το οποίο βασίζεται στο εισόδημα του οδηγού. Δηλαδή όσα περισσότερα βγάζεις, τόσο περισσότερα πληρώνεις, ακόμα και για παραβάσεις που μοιάζουν αστείες.
Αυτό συνέβη στον επιχειρηματία Anders Wiklof ο οποίος πήρε μία κλήση με πρόστιμο 121.000 ευρώ επειδή όπως αναφέρει μία τοπική εφημερίδα πιάστηκε να πηγαίνει με 82 χλμ/ώρα όταν το όριο ήταν 50 χλμ/ώρα.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι είχε γίνει αλλαγή στη σήμανση του δρόμου και είχε πέσει πρόσφατα το όριο από τα 70 χλμ/ώρα στα 50 χλμ/ώρα, και ότι η τροχαία τον σταμάτησε ενώ είχε ήδη αρχίσει να επιβραδύνει.
Ο Wiklöf συγκαταλέγεται μεταξύ των πλουσιότερων πολιτών της χώρας. Εκτός από το πρόστιμο, οι αρχές ανέστειλαν την άδεια οδήγησής του για δέκα ημέρες.
Ο Wiklöf ελέγχει το 100% της εταιρείας Wiklöf Holding, η οποία διαχειρίζεται περισσότερες από 20 επιχειρήσεις στους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας, των κατασκευών, των υπηρεσιών ελικοπτέρων, των ακινήτων, του εμπορίου και του τουρισμού.
Σύμφωνα με τον ιστότοπό της, η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών που ισοδυναμεί με 247 εκατομμύρια ευρώ το 2020 και λειτουργικά κέρδη 11 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Wiklöf έχει μεγάλη ιστορία με τα αυτοκίνητα. Ξεκίνησε την επιχειρηματική του καριέρα το 1969 εισάγοντας γερμανικά οχήματα στη Φινλανδία. Εκτός από τα αυτοκίνητα, δημιούργησε μια εκτεταμένη συλλογή έργων τέχνης.
Διαθέτει επίσης το Ινστιτούτο Anders Wiklöf για την έρευνα της καρδιάς για τη βελτίωση της πρόβλεψης και της πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων. Το 1989 ίδρυσε το Ταμείο για τη Βαλτική Θάλασσα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ο ίδιος πάντως δέχτηκε αδιαμαρτύρητα το πρόστιμο και δήλωσε ότι ελπίζει τα χρήματα να πάνε στο σύστημα δημόσιας υγείας της χώρας.
Όσο για το σύστημα της Φινλανδίας, έχει νόημα σε χώρες που η φοροδιαφυγή είναι κάτι άγνωστο. Για την χώρα μας, με το 40% να δηλώνει ετήσιο εισόδημα κάτω από 5.000 ευρώ, μάλλον δεν θα είχε καμία τύχη.