Την οργή του πρωταθλητή της Formula 1, προκάλεσαν οι λάθος υπολογισμοί στις εξαιρετικά ιδιαίτερες συνθήκες της πίστας της Σιγκαπούρης οι οποίοι έφεραν μια πρόωρη απόσυρση του Max Verstappen, ή καλύτερα μια απόσυρση εν μέσω ενός γρήγορου γύρου.
Το περιστατικό συνέβη στις χθεσινές κατατακτήριες της Formula 1, όταν κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες, με την πίστα αρχικά βρεγμένη και την υγρασία… να βγαίνει ακόμη και από τις τηλεοράσεις, οι οδηγοί κλήθηκαν να κάνουν τον καλύτερο ταχύτερο γύρο τους για να κερδίσουν μια καλή θέση στο σημερινό γκριντ.
Με τον Max Verstappen να δυσκολεύεται καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτηρίων χθες να βρει πρόσφυση, έπρεπε να φθάσει στο τελευταίο δευτερόλεπτο του Q1 για να εκκινήσει έναν ακόμη, τον έκτο συνολικό γρήγορο γύρο του, για να διεκδικήσει την pole position, καθώς εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στην 8η θέση.
Εκκίνησε, αν και χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει το χρόνο του, ωστόσο εκείνο που τον εκνεύρισε και προφανώς του προκάλεσε τεράστια σύγχυση ήταν το γεγονός ότι μόλις τελείωσε το πρώτο section του γύρου του η ομάδα τον κάλεσε γρήγορα να μπει στα pits.
Και μπήκε βρίζοντας, εκτοξεύοντας ό,τι γαλλικό είχε πρόχειρο. Αναγκάστηκε να βγει ο Christian Horner στον ασύρματο για να τον συγκρατήσει, λέγοντάς του ότι θα τα πουν όταν βγει από το μονοθέσιο, ωστόσο τίποτα δεν μπορούσε να κάνει καλά τον Max Verstappen, ο οποίος ιδιαίτερα θυμωμένος εμφανίστηκε στη συνέχεια στις συνεντεύξεις, δείχνοντας απρόθυμος να κάνει ένα βήμα πίσω και να συγχωρέσει το λάθος της ομάδας. Τους δίκασε σχεδόν σαν… εγκληματίες και αποχώρησε.
Οπως αποδείχθηκε η ομάδα αποφάσισε να καλέσει τον Max Verstappen επειγόντως στα pits και να του ζητήσει να διακόψει τον γρήγορο γύρο του, όταν αντιλήφθηκε ότι δεν θα είχε αρκετά καύσιμα για να ολοκληρώσει τον γύρο και να επιστρέψει στα pits έχοντας την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου που ορίζει η FIA.
Aν επέστρεφε χωρίς καύσιμα ή με καύσιμα κάτω από τα όρια, θα του επιβαλλόταν ποινή η οποία είναι να εκκινήσει τον αγώνα από το pitlane, κάτι το οποίο είναι σκέτη καταστροφή.
Οσο γιατί δεν είχαν επαρκή καύσιμα, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά η Red Bull εκτιμούσε ότι o Max Verstappen θα χρειαζόταν να κάνει το πολύ 5 γρήγορους γύρους, με βάσει τις συνθήκες της Σιγκαπούρης. Δεν εκτίμησαν προφανώς σωστά αφού χρειάστηκε και 6ος.
Να σημειωθεί δε ότι ο 5ος γύρος που αποπειράθηκε να κάνει διεκόπη επίσης καθώς από την ομάδα του ζήτησαν να αφήσει κενό με τον Pierre Gasly της Alfa Tauri που βρισκόταν μπροστά του.
He was on-course for an unbelievable lap 😱
Max was unable to fight for pole in Singapore, after being called into the pits to ensure he had enough fuel for a sample after qualifying#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/lUdIsiu5HJ
— Formula 1 (@F1) October 1, 2022
Ο Verstappen στις συνεντεύξεις στη συνέχεις εμφανίστηκε ανένδοτος ότι το pitwall θα έπρεπε να έχει κάνει σωστούς υπολογισμούς για την καταμέτρηση των καυσίμων.
«Νομίζω ότι εκπλαγήκαμε λίγο που φυσικά αναγκαστήκαμε να κάνουμε αυτόν τον επιπλέον γύρο», είπε.
«Αλλά μπορείς να δεις τι έρχεται. Γι’ αυτό δεν καταλαβαίνω πραγματικά πώς δεν έγινε αντιληπτό.
Και φυσικά, εκ των υστέρων, θα έπρεπε να με αφήσουν να τελειώσω τον προηγούμενο γύρο, όπου μου είπαν να διακόψω για να δημιουργήσω μια διαφορά για τον τελευταίο γύρο. Φυσικά, όλα αυτά προκλήθηκαν λόγω και του Pierre που βρέθηκε μπροστά μου.
Γι’ αυτό λοιπόν έπρεπε να δημιουργήσω ένα κενό για τον τελευταίο γύρο, επειδή τον πλησίαζα. Αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία. Δεν μπορώ να δω πόσα καύσιμα υπάρχουν στο αυτοκίνητο. Αλλά έχουμε όλους τους αισθητήρες του κόσμου για να εντοπίζουμε τέτοιου είδους πράγματα.
Οπότε ναι, είναι απίστευτα απογοητευτικό, γιατί νομίζω ότι είχαμε ένα καλό μονοθέσιο. Και νομίζω ότι θα μπορούσατε να το δείτε αυτό στο Q3. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά καλό. Οι συνθήκες είναι δύσκολες, αλλά μου αρέσει αυτό. Το μονοθέσιο δούλευε επίσης αρκετά καλά».
Ο Verstappen ήταν ανένδοτος ότι ο προτελευταίος γύρος του, που διακόπηκε όταν του είπαν να κάνει διαφορά από τον Gasly, θα ήταν γρήγορος.
«Ήταν ήδη πάνω από δύο δευτερόλεπτα από τον ταχύτερο μου στο Q3. Θέλω να πω, ακόμα και στον γύρο που έκανα, είχα μια καλή στιγμή στο τελευταίο section. Και ήμουν ήδη περίπου δύο δευτερόλεπτα μπροστά, νομίζω, πριν καν φτάσω σε αυτές τις δύο στροφές.
Κανονικά, αν είχα αρκετά καύσιμα στο αυτοκίνητο, ο τελευταίος γύρος θα ήταν ταχύτερος. Δεν ήξερα ότι δεν είχα αρκετά καύσιμα στο μονοθέσιο, αλλιώς, φυσικά, θα το πετύχαινα. Ήταν καλός γύρος, θα ήταν σίγουρα pole».
Ο ίδιος μιλώντας αργότερα στο Motorsport.com δικαιολόγησε τη συμπεριφορά του λέγοντας ότι η κριτική μπορεί να λειτουργήσει και προς τις δύο κατευθύνσεις.
«Μου αρέσει η κριτική προσέγγιση», είπε. «Γιατί όταν τα σκατώνω, μπορούν επίσης να μου πουν ότι ξέρετε, κάνω λάθος. Και νομίζω ότι θα έπρεπε να συμβαίνει και το αντίστροφο.
Γιατί έτσι κρατάμε ο ένας τον άλλον προς τη σωστή κατεύθυνση, γιατί θέλουμε να είμαστε τέλειοι και δεν θέλουμε να είμαστε απλά καλοί. Θέλουμε να είμαστε τέλειοι».
Ερωτηθείς αν είχε πει στην ομάδα τι σκέφτεται, είπε: «Νομίζω ότι ξέρουν όταν είδαν το πρόσωπό μου και τι είπα στο ραδιόφωνο».
O Μax Verstappen θα εκκινήσει σήμερα από την 8η θέση του γκριντ της Formula 1. Poleman o Charles Leclerc. Αν ο Verstappen τερματίσει σήμερα πρώτος και έχει και πάρει και τον έναν πόντο του ταχύτερου γύρου, μπορεί να κερδίσει ήδη από σήμερα το πρωτάθλημα υπό την προϋπόθεση ότι ο Charles Leclerc θα τερματίσει από την 8η θέση και πίσω.
Με τα τωρινά δεδομένα φαντάζει δύσκολα, ωστόσο τίποτα δεν αποκλείεται στον απρόβλεπτο κόσμο της Formula 1. Το γκραν πρι της Σιγκαπούρης ξεκινά σήμερα, στις 3 το μεσημέρι.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.