Το αυτοκινητικό τμήμα της Ταϊβανέζικης τεχνολογικής γίγαντας Foxconn παρουσίασε το Model D, ένα ριζοσπαστικό ηλεκτρικό πολυμορφικό που σχεδιάστηκε από τον οίκο Pininfarina.
Με δυνατά σημεία τη συνδεσιμότητα και τη φουτουριστική εμφάνιση, το νέο μοντέλο ονομάζεται Foxtron Model D κι έχει με μήκος 5,13 m και πλάτος 1,99 m. Η Foxconn ισχυρίζεται ότι θα επιτύχει αυτονομία άνω των 660 km στον κύκλο δοκιμών WLTP με τη βοήθεια μιας LFP μπαταρίας, χωρητικότητας έως 120 kWh.
Αυτό θα το καθιστούσε το ηλεκτρικό 7θέσιο με τη μεγαλύτερη εμβέλεια που πωλείται αυτή τη στιγμή, μπροστά από το Peugeot e-5008 που επιτυγχάνει θεωρητική αυτονομία ακριβώς 660 km από μπαταρία 98 kWh.
Πέρα από τη μεγάλη μπαταρία, η Foxtron ισχυρίζεται ότι αυτό οφείλεται και στην αεροδυναμική απόδοση. Διάφορα ανοίγματα μειώνουν τη μετωπική επιφάνεια κι εξομαλύνουν τη ροή του αέρα μέσα και γύρω από το αμάξωμα. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,23.
Η ηλεκτρική αρχιτεκτονική του Model D παίζει επίσης βασικό ρόλο, καθώς έχει σχεδιαστεί γύρω από έναν κεντρικό υπολογιστή με πολλές «ζωνικές» μονάδες για εξαρτήματα όπως το σύστημα ψυχαγωγίας.
Αυτός ο σχεδιασμός συμβάλλει στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και — δεδομένου ότι πρόκειται να χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας — μειώνει το κόστος, δηλώνουν οι Ταϊβανέζοι.
Η πλατφόρμα του αυτοκινήτου έχει αναπτυχθεί από την πασίγνωστη ZF Chassis Modules, της οποίας η Foxconn απέκτησε μερίδιο 50% στις αρχές του έτους.
Στο εσωτερικό, το Model D έχει σχεδιαστεί για να αξιοποιεί στο έπακρο άλλα προϊόντα που κατασκευάζει η Foxconn: Οι πολυθρόνες στην 6θέσια έκδοση διαθέτουν επιθέματα φόρτισης που ταιριάζουν σε iPhone. Ενώ στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων υπάρχουν υποδοχές για iPad.
Η μαζική παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει σε δύο χρόνια — αν και δεν θα φέρει το σήμα της Foxtron. Το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας είναι να χορηγεί άδεια σε άλλες εταιρείες, επιτρέποντάς τους ακόμη και να επανασχεδιάζουν ελαφρώς τα μοντέλα της για να ταιριάζουν στις ανάγκες τους.
Το Model C της Foxtron πωλείται επί του παρόντος από την ταϊβανέζικη Luxgen και μελλοντικά μοντέλα θα διατίθενται από την Ceer, νεοφυή EV εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.