Η νέα Porsche Cayenne εμπνέεται ως προς το σχεδιασμό του εσωτερικού της από την Taycan, έχει περισσότερη ισχύ σε όλες τις εκδόσεις της και υποδέχεται ξανά στις τάξεις της, τον V8 κινητήρα των 4,0 lt. Όλα αυτά έως το 2026 όπου και αναμένεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.
Η αλήθεια είναι πως σε επίπεδο εξωτερικού σχεδιασμού οι άνθρωποι της Porsche προχώρησαν σε ελάχιστες αλλαγές. Υπάρχει ένας νέος μπροστινός προφυλακτήρας, ελαφρώς ανασχεδιασμένοι προβολείς, λίγο πιο έντονα τόξα στα φτερά και ένα αναθεωρημένο πίσω μέρος, με νέα φωτιστικά σώματα και την πινακίδα κυκλοφορίας, πλέον, στον προφυλακτήρα…
Το εσωτερικό όμως της ανανεωμένης έκδοσης του πολυτελούς SUV της Porsche είναι… άλλη ιστορία. Για την ακρίβεια, εμπνέεται σχεδιαστικά από την ηλεκτρική Taycan. Φέρει τις ίδιες κυρτές οθόνες, με αυτήν του πίνακα οργάνων να είναι 12,6’’, η κεντρική του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο 12,3’’, ενώ η προαιρετική οθόνη του συνεπιβάτη, φθάνει τις 10,9’’.
Οι περισσότερες όμως και πιο ουσιαστικές αναβαθμίσεις κρύβονται κάτω από το κομψό περιτύλιγμα. Κάθε έκδοση της ανανεωμένης Porsche Cayenne έχει περισσότερη δύναμη. Η βασική version, με τον 3,0 lt V6 τούρμπο κινητήρα, αποδίδει πλέον 353 PS με 499 Nm ροπής που σημαίνει ότι είναι ισχυρότερη σε σχέση με την προκάτοχη γενιά κατά 13 PS (και 49 Nm).
Ο ίδιος κινητήρας, αποτελεί και τη βάση για την έκδοση E-Hybrid του μοντέλου, η οποία όμως στην ανανεωμένη εκδοχή φέρει μια μεγαλύτερη μπαταρία (για υψηλότερη ηλεκτρική αυτονομία), της τάξεως των 25,9 kWh (έναντι 17,9 kWh), με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 469 PS.
Τα μεγάλα νέα όμως αφορούν την έκδοση Cayenne S. Ο twin-turbo V6 κινητήρας της προκάτοχης γενιάς δίνει τη θέση του στον twin-turbo V8, ο οποίος προσφέρει σε σχέση με το παρελθόν 34 επιπλέον ίππους και 50 Nm ροπής, με την ιπποδύναμη του μοντέλου να φθάνει τους 474 PS με 599 Nm ροπής. Τα πρώτα 0-100 km/h επιτυγχάνονται σε 4.6’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 270 km/h.
Σε ότι αφορά την κορυφαία έκδοση στη γκάμα της Cayenne, την Turbo GT, αποκτά και αυτή ένα έξτρα «μπουστάρισμα» 19 ίππων, φθάνοντας συνολικά τους 659 ίππους με περισσότερα από 600 Nm ροπής (V8 twin-turbo κινητήρας 4,0 lt). Στην περίπτωση αυτή, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 km/h, «έρχεται» σε μόλις 3,1’’, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 300 km/h.
Τέλος, οι μηχανικοί της Porsche, έβαλαν το χεράκι τους και στην ανάρτηση, ρυθμίζοντας εκ νέου την απόσβεση των αμορτισέρ (με τεχνολογία δύο βαλβίδων και ξεχωριστά στάδια επαναφοράς/συμπίεσης) και εμπλουτίζοντας όλες τις εκδόσεις του μοντέλου στάνταρντ με το σύστημα Active Suspension Management.
Η αερανάρτηση ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και μόνο η έκδοση Turbo GT (αποκλειστικά σε κουπέ αμάξωμα) έχει το προνόμιο να εξοπλίζεται στάνταρντ με αυτή. Στην κορυφαία έκδοση της Cayenne, η αερανάρτηση συνδυάζεται με κεραμικά δισκόφρενα, σύστημα τετραδιεύθυνσης, σπορ εξάτμιση και 22άρηδες τροχούς.
Η ανανεωμένη Porsche Cayenne ξεκινά άμεσα την εμπορική της σταδιοδρομία στην ευρωπαϊκή αγορά, με τα πρώτα μοντέλα να δίνουν το παρών στις εκθέσεις της γερμανικής φίρμας, από τον επόμενο μήνα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.